26 100 besökare online
857 002 medlemmar • 45 819 723 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Programvara - Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
direktoren
Medlem
direktorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Det har jag aldrig varit med om, om jag ska vara ärlig.
Dock la jag in ett eget bios-lösenord med truecrypt. Men jag har aldrig varit med om att ha det som standard..

har vart så på alla jag har köpt, dock har man fått lösenordet med instruktionsboken osv.

ari4president
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Rensa hårddisken och lägg in nytt win XP, du är ju redigt dum om du snor en laptop och inte formaterar om.

Har du hört talats om BIOS?

Men någon som har några fler alternativ. Skulle vara surt om inget skulle gå och jag var tvungen att gräva ned datorn i kronis.

........
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av direktoren
sånt brukar vara lite svårt i och med att alla laptops från 2000-talet har bios-password

Ja visst finns det bios lösenord + fingerläsare m.m, men hur ofta används dom? Alla datorer jag köpt (lagligt) har då aldrig någonsin haft aktiverat skydd. Så det är väl ett aktivt val, tror inte många använder dom funktionerna.

........
Avstängd
Citat:
har vart så på alla jag har köpt, dock har man fått lösenordet med instruktionsboken osv.

Bullshit! vilka datorer?

pyro860
Medlem
pyro860s avatar
Testa sätta in en skiva med annat os och installera om. Kan gå..

jastor
Medlem
jastors avatar
Om nu det skulle vara så att BIOS är lösenordsskyddad och inställd på att boota hårddisken först och inte från någon cdrom/något usbminne så måste jag bara ställa denna tämligen uppenbara fråga:

VAD är det svåra att bara ta ut hårddisken och köra in den i en annan burk/laptop och installera därifrån?

TanTan
Medlem
TanTans avatar
Ladda ner och bränn ut ett linux os, tex "ubuntu".
Boota från skivan.
Ändra lösenordet på admin och ta bort skitsaker.
Starta upp xp.

orkarN
Moderator
orkarNs avatar
Diskussioner om huruvida det är rätt eller fel att stjäla en dator är off topic. CronoS får en tillsägelse.

/mod

"Varför ska man IB-runka egentligen? Känns lite som att man köper en tröja av medioker kvalité för överpris bara för att det står Armani på den. Men valutan är ens själ" - Bud Flud - CFO på stort svenskt industribolag - om drömmen om att bli investment banker

orkarN
Moderator
orkarNs avatar
Mer OT raderat. Går ju bra det här, grabbar.

/mod

"Varför ska man IB-runka egentligen? Känns lite som att man köper en tröja av medioker kvalité för överpris bara för att det står Armani på den. Men valutan är ens själ" - Bud Flud - CFO på stort svenskt industribolag - om drömmen om att bli investment banker

dobbelina
Medlem
dobbelinas avatar
Kan ju testa den här bios lösenords crackaren:
http://www.pcdisktools.com/download/PCCMOSCleaner.iso
Info:http://www.imfreeware.com/pc-cmos-cl...-4-P13756.html

direktoren
Medlem
direktorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Bullshit! vilka datorer?

Dell Latitude d630 och Dell xps nån modell

OnT, Går det att göra allt detta via usb? Alltså bota via usb?

david311
Medlem
Citat:
Hur funkar denna om inte kommer in i windows?
Du verkar inte förstå så mycket så nu säger jag vad du kan göra ! Du Tar och bränner iso:n från ophcrack och lägger i den i din dator den startar från en cd skiva inte xp (live cd kallas det) sen tar du och läser lösenordet i strängen "administratör" kommer ihåg det slår av datorn. Startar datorn normalt trycker [ctrl alt delete] x2 Skriv in administratör i användaren och lösenordet i lösen rutan. Efter det så kan du installera vista inifrån windows och slippa irriterande skolprogran. har datorn bios lösen så öppnar du en (om du kan det) tar ut cmos batteriet. Kom ihåg att vara jordad vänta ett tag lägg i cmos batteriet och gå in i bios!

Svara på ämne
Topp Dela »