Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-17, 17:03
Medlem
marklunds avatar
Efter en stor uppdatering av windows så fick jag blåskärm och sedan stängdes allt av, vid uppstart så får jag upp följande.

windows could not start because the following file is missing or corrupt:

c:windows\system32\config\system

you can attempt to repair this file by starting windows setup using the original setup cd-rom.

select r at the first screen to start repair.

jag bootade upp med skivan och körde en recovery men sedan så kommer jag till en punkt då jag ska välja vilken installation av windows som jag ska logga in på, vet inte vad jag ska skriva där, det är ju c: som windows ligger på men det står att det är invalid selection, det går inte att skriva ( utan bara c, nån som förstår vad jag menar och kan guida mig rätt?

EDIT

det är windows xp det gäller och har just installerat servicepack 3 och en massa andra uppdateringar.

tacksam för svar/marklund
Senast redigerad av marklund 2009-04-17 kl. 17:06.
Citera
2009-04-17, 17:43
Medlem
marklunds avatar
eller kan jag bara installera över windows och fortfarande ha kvar alla filer och filmer som jag har på c:? vill kopiera över filerna som ligger på c: oxh lägga på min externa hårddisk för att sedan formatera och installera om allt.
Citera
2009-04-17, 17:59
Medlem
Prova att skriva in siffran som står i början på raden där C:\Windows står i reparationskonsolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in