2009-04-13, 11:50
Medlem
Hur kan detta vara möjligt, ens för Microsoft?

På en minidator med mycket begränsat utrymme installerade jag Windows XP. Det har fungerat fint tills igår när jag uppgraderade med SP2... Jag hade 1GB ledigt. Fanskapet kökade upp 900MB och jag har nu 100MB.

Jag försöker då avinstallera skiten men det går inte Nej, SP2 behöver 300MB i ledigt utrymme för avinstallation.

Frigör jag kapacitet, avinstallerar andra program får jag lite mer men det räcker inte. Vad kan jag göra för att få bort SP2.
Citera
2009-04-13, 12:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurra69
Hur kan detta vara möjligt, ens för Microsoft?

På en minidator med mycket begränsat utrymme installerade jag Windows XP. Det har fungerat fint tills igår när jag uppgraderade med SP2... Jag hade 1GB ledigt. Fanskapet kökade upp 900MB och jag har nu 100MB.

Jag försöker då avinstallera skiten men det går inte Nej, SP2 behöver 300MB i ledigt utrymme för avinstallation.

Frigör jag kapacitet, avinstallerar andra program får jag lite mer men det räcker inte. Vad kan jag göra för att få bort SP2.

Inaktivera systemåterställning.
Tag bort stöd för viloläge starta om och vips så har du mycket plats över.

Avinstallera SP2 om du anser det som nödvändigt eller fortsätt nedan.
Själv skulle jag behålla SP2.

Sedan kan man plocka bort vissa mappar i windowskatalogen De som består av $text$
dvs börjar och sluta med $ det är backuper som skapas vid uppdateringar och de tar bara upp plats. De kan med fördel raderas om datorn fungerar felfritt.
En del kan vara på flera hundra megabyte.

Sedan kan man passa på att köra Ccleaner som rensar tempkataloger.

Och till sist återaktivera systemåterställning och stöd för viloläge om du känner för det.
Senast redigerad av epost72 2009-04-13 kl. 12:28.
Citera
2009-04-13, 12:19
Medlem
Du har säkert sparat alla filer, så du ska kunna avinstallera SP2. Tar du bort det, så får du massor av plats.
Citera
2009-04-13, 14:06
Medlem
Plottis avatar
Ta bort temporära filer! Använd Ccleaner så får du troligen massa plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in