Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-12, 08:08
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
4- Windows Update -- installera alla uppdateringar som inte är installerade
3- Installera ESET NOD32 -- söka igenom datorn och ta bort så mycket som det går.
2- Installera SUPERAntiSpyware -- söka igenom datorn igen.
1- Installera Malwarebytes Anti-Malware -- söka igenom datorn återigen.
Och när du är klar med det här titta på klockan och konstatera att en omformatering hade tagit halva tiden
Citera
2009-04-12, 09:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Och när du är klar med det här titta på klockan och konstatera att en omformatering hade tagit halva tiden
Det är inte installationen av Windows som tar tid. Det är alla kringprogram, alla inställningar och konfigureringar. XP fick jag in på ca 20 minuter. Resten tog två dagar.
Citera
2009-04-12, 17:12
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det är inte installationen av Windows som tar tid. Det är alla kringprogram, alla inställningar och konfigureringar. XP fick jag in på ca 20 minuter. Resten tog två dagar.

Vad har du för mystiska applikationer på din burk måntro?
Citera
2009-04-12, 18:30
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Jo, det är sant.Ju längre man kör desto mer pinaler att hålla reda på.
Har en gammal burk med en 80 giggare som jag inte har omformaterat
sen den köptes för 5 år sedan!
Skulle få krupp,bli hårlös och avlida om jag var tvungen att ominstallera den.

Nåt som ALLA borde ha som rutin är att ALLTID göra backups.
Det gör jag, och det är utav den anledningen jag har kunnat köra ovanstående burk utan ominstallation i alla år.
Citera
2009-04-12, 20:55
Medlem
927s avatar
Citat:

eller så saknar man en laglig xp cd (eller kunskapen om hur man gör fixar WGA problem)
Citera
2009-04-12, 23:43
Medlem
Djurmos avatar
Det finns ju endel sånna där poppups som inte är virus utan bara en guds plåga till mänskligheten, vad gör man bäst för att döda sånna? Jag antar att om man som TS skrev har massvis med virus så lär väl en och annan poppup-demon också snurra runt i burken.

Jag har brukat döda dessa genom att göra sökning i datorn på detta programnamn och sedan söka på samma sträng i reg-editorn. Någon som gör på annat sätt?
Citera
2009-04-13, 02:08
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Det finns ju endel sånna där poppups som inte är virus utan bara en guds plåga till mänskligheten, vad gör man bäst för att döda sånna? Jag antar att om man som TS skrev har massvis med virus så lär väl en och annan poppup-demon också snurra runt i burken.

Jag har brukat döda dessa genom att göra sökning i datorn på detta programnamn och sedan söka på samma sträng i reg-editorn. Någon som gör på annat sätt?

Om ett antivirus/antimalware program har tagit bort någon fil som startats
från registret, kan man få dom där File is missing pop-upsen.
Då kan det vara bra att ta bort referensen i regedit.

I övrigt, om man INTE är inloggad som Administratör utan Användare,
så slipper man 99% av allt skit som försöker lägga sig till känsliga delar i registret.
Så slipper man ha/få det här problemet/problemen till att börja med
Senast redigerad av dobbelina 2009-04-13 kl. 02:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in