Hej!
Har en hp-laptop som var utrustad med Vista, vilket datorn inte klarade av riktigt. Så jag installerade Tiny XP, spenderade några veckor att leta drivrutiner och när det var klart så fungerade den klockrent!
Ända tills nu ( ca 1år senare).
När jag kommer in i window, och ska öppna tex en fil på skrivbordet så fryser/hänger sig datorn. Men bara temporärt, man kan vänta allt från 10 min till 1h sen funkar den igen - tills den låser sig igen!
Riktigt frustrerande.
Har provat efter tips från kompis att köra C: sfc /scannow på både mountad Tiny-Xp-skiva och en XP proffesional-skiva men jag får meddelandet : (the RPC server is unavailable)
Antar att tiny-xp inte har den här funktionen.
Jag drar mig fruktansvärt för att formatera och lägga in vanliga XP igen eftersom ajg minns vilket helvete det var att hitta drivrutiner, och jag har några RIKTIGT viktiga filer som jag inte vill formatera bort.
Kan ju i stort sett inte flytta filerna heller eftersom datorn låser sig titt som tätt - men det kanske är enda lösningen?
Nån smo vet varför datorn hänger sig? Vad ska jag göra åt det?
(har virusscannat med nod32 och de hitta inget (förutom några filer som itne gick att öppna..)
Snelle hjelp mej