2009-06-18, 19:23
Medlem
Har inte läst hela tråden, men har nån nämt Christer Pettersson ?

Mördar en man med bajonett sent 70-tal. Skjuter ihjäl Palme 1986. (Enligt vissa obekräftade uppgifter fanns det vissa misstankar om att CP även dödat sin egen far, som officiellt dog av en fallolycka i sitt hem)
Citera
2009-06-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Seppo Seluska från Göteborg. Dömd för mord:

*Mitten av 80- talet: Homosexuell man torteras till döds. Dom: 10 år

*Juni 1995: Sparkar ihjäl Per Skogsberg som var homosexuell, arbetade som konstnär men tror han var pensionerad. Grips i Juni 1997 då sonen till en högt uppsatt polisman valt att prata efter en vecka i häktet där han pekar ut Seppo som gärningsman. Seppo hävdar tvärtom att han var på plats men att polissonen är den skyldige då han själv var förblindad av tårgas som polissonen sprutat. Denna tårgastub beslagtas men försvinner på polishuset!
Polissonen frias helt.

Dom: Rättspsykiatrisk vård( som endast varade några år)

*Februari 2004: Skjuter en man med 3 skott i en källare.

Dom: fängelse på livstid

http://www.dn.se/nyheter/sverige/1.312846
*Blev det inte sluten psykvård i det första fallet 1985?
*Per Skogsberg: Var inte det någon annan som dömdes där? Polischefen Stolpes son klarade sig ju misstänkt billigt undan iaf.....
*Februari 2004: Var det inte uppe i lägenheten på Östra Bräckevägen som Robert Erlandsson sköts?
Citera
2009-06-18, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Mannen med blyklubban".

Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Den sk Blyklubbemannen dödade två personer med en slägga på sjuttiotalet. Han hette Tforka i förnamn. Okänt efternamn.
Han dömdes till åtta års fängelse och satt av sex år innan han släpptes. Två månader senare våldtog och mördade han en pojke.
Lite mer står i tråden Tioårig flicka mördad av kvinna.

Denne hedervärde man lämnade Algeriet 1964 och begav sig till Italien. Där hade han enligt egen utsago, hade varit stråtrövare. När han ankom Sverige minns jag tyvärr inte idag.

Han hette El Muchtar ben haij Mohammed Tforka, född 1937. Mordet på den lille 6-årige pojken, som hette Mikael Bergman, begicks i Skärholmen, 1981. Innan han ströp pojken så hade Tforka våldtagit honom ett stort antal gånger. Vid obduktionen visade sig också mycket riktigt att pojkens analhål var onaturligt förstorat tack vare kräket Tforkas "behandling" av 6-åringen.

"Blyklubbemorden" (blyklubban hade han invirad i en plastkasse från Konsum) skedde ca 1975. Dessa skedde, om jag nu inte minns fel, på t-bana eller pendeltåg.

Tforka satt också på Sidsjön och där var ett antal hot samt någon misshandel gentemot en kvinna.

Inget fall har berört mig så illa som jag har kommit i kontakt som just detta vidriga fall. Jag kan än idag minnas exakt hur denne "man" såg ut!
Citera
2009-06-18, 22:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fel land.

När jag har läst igenom litet annat om Tforka så är Marocko det land han kom ifrån. Ej Algeriet som jag skrev.

Jag är ganska säker på att han iaf 1981 inte var svensk medborgare.
Citera
2009-06-19, 00:25
Medlem
David416s avatar
Citat:
Seppo Seluska från Göteborg. Dömd för mord:

*Mitten av 80- talet: Homosexuell man torteras till döds. Dom: 10 år

*Juni 1995: Sparkar ihjäl Per Skogsberg som var homosexuell, arbetade som konstnär men tror han var pensionerad. Grips i Juni 1997 då sonen till en högt uppsatt polisman valt att prata efter en vecka i häktet där han pekar ut Seppo som gärningsman. Seppo hävdar tvärtom att han var på plats men att polissonen är den skyldige då han själv var förblindad av tårgas som polissonen sprutat. Denna tårgastub beslagtas men försvinner på polishuset!
Polissonen frias helt.

Dom: Rättspsykiatrisk vård( som endast varade några år)

*Februari 2004: Skjuter en man med 3 skott i en källare.

Dom: fängelse på livstid

http://www.dn.se/nyheter/sverige/1.312846

Jag läste detta i en annan tråd, skvaller om kriminella 80 90 tals kändisar i gbg... e du säker på att seppo dödat en tredje kille? aldrig hört om det innan vad jag förstår det som så är DK en helt annan kille än seppo, f.ö så verkar denna DK platsa in i tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Det var 2 skinheads, Göran och DK som gjorde detta utanför Touch, de högg honom med en skruvmejsel om jag inte minns fel. DK mördade senare en kille han trodde var bög nere vid toan i bögparken/sprängkullsgatan. Detta skedde tillsammans med en snutson med efternamn Stolpe,denna snubbe kom undan med bara förskräckelsen.
Göran är numera tjackad gothare som springer runt med tonåringar på gothklubbar samt håller i spökvandringar.

Citat:
Om jag minns rätt så slapp han helt undan medan DK sitter på karsudden med särskild utskrivningsprövning.

Göran var rätt tystlåten om det mord han var inblandad i fram tills det på nytt började talas om det, varpå han tyckte det var rätt fräskigt att visa att han gick omkring med kniv. Riktigt lattjo när man snart är 40.

12 augusti 1990 om jag minns rätt.. 1995 dömdes DK igen.

Stolpe frikändes för delaktighet i mordet, men dömdes till dagsböter för att ha skyddat DK efter dådet. I rättegångens slutskede framkom dock att det funnits teknisk bevisning. Vid husrannsakan hade polisen nämligen beslagtagit den tårgasflaska användes vid mordet och som DK hävdade var trasig. Någon gång mellan beslaget och den tekniska undersökningen försvann tårgasburken från polishuset. Det enda bevis som eventuellt hade kunnat tala till DKs fördel var spårlöst borta.

Citat:
DK har alltid gått under just DK. Men som sagt, suttit på hispan länge, och nu med särskild utskrivningsprövning.Nej, Göran är från början från angered, men bor nu i Linné. DK vet jag inte vart han kom ifrån om jag ska vara ärlig.

Svarta Orden var naziockultistiskt , det var väl inte många medlemmar utöver Göran och DK. Det var när de började hålla på med sitt hokus pokus som det började skära sig med resten av Heil-gubbarna.

Dragon Rouge är också ockult-tjosan, http://www.dragonrouge.net/swedish/aktuellt.htm

Nja, jag vet inte vad man ska kalla honom nuförtiden. Han är något av en kappvändare, är han med några som har den läggningen tycker han likadant, men är det andra med vill han inte kännas vid såna saker osv osv. Det ser väl itne bra ut bland hans nya goth-kompisar.

Du har säkert settt honom, knappt medellängd, lite stissig, ett tag hade han även en liten flottig hästsvans.

Han var med i Blågul nazism bland annat, hade på sig rånarluva och pratade om svarta orden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svarta_Orden
Senast redigerad av David416 2009-06-19 kl. 00:30.
Citera
2009-06-19, 02:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren

Mördar en man med bajonett sent 70-tal. Skjuter ihjäl Palme 1986. (Enligt vissa obekräftade uppgifter fanns det vissa misstankar om att CP även dödat sin egen far, som officiellt dog av en fallolycka i sitt hem)

Var det inte dråp han dömdes för på slutet av 70-talet? Och mordet på Palme har han ju inte befunnits skyldig till.
Citera
2009-06-19, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var det inte dråp han dömdes för på slutet av 70-talet? Och mordet på Palme har han ju inte befunnits skyldig till.
Jovisst har man kallat första mordet för dråp, men du vet redan att jag anser att det inte är nån skillnad i praktiken . Palmemordet blev han både dömd och senare frikänd från. Jag är själv idag övertygad om att han var skyldig, så att minst dubbelmördare.

mvh N.
Citera
2009-06-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
*Blev det inte sluten psykvård i det första fallet 1985?
*Per Skogsberg: Var inte det någon annan som dömdes där? Polischefen Stolpes son klarade sig ju misstänkt billigt undan iaf.....
*Februari 2004: Var det inte uppe i lägenheten på Östra Bräckevägen som Robert Erlandsson sköts?

Ja det står det om man läser gamla tidningar att han fick RPV för mordet 85 men läst tidigare att han fick 10 år.

Det på Östra Bräckevägen begicks i en källare där offret bodde.
Citera
2009-06-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Jag läste detta i en annan tråd, skvaller om kriminella 80 90 tals kändisar i gbg... e du säker på att seppo dödat en tredje kille? aldrig hört om det innan vad jag förstår det som så är DK en helt annan kille än seppo, f.ö så verkar denna DK platsa in i tråden...

Det var 2 skinheads, Göran och DK som gjorde detta utanför Touch, de högg honom med en skruvmejsel om jag inte minns fel. DK mördade senare en kille han trodde var bög nere vid toan i bögparken/sprängkullsgatan. Detta skedde tillsammans med en snutson med efternamn Stolpe,denna snubbe kom undan med bara förskräckelsen.
Göran är numera tjackad gothare som springer runt med tonåringar på gothklubbar samt håller i spökvandringar.

Citat:
Om jag minns rätt så slapp han helt undan medan DK sitter på karsudden med särskild utskrivningsprövning.

Göran var rätt tystlåten om det mord han var inblandad i fram tills det på nytt började talas om det, varpå han tyckte det var rätt fräskigt att visa att han gick omkring med kniv. Riktigt lattjo när man snart är 40.

12 augusti 1990 om jag minns rätt.. 1995 dömdes DK igen.

Stolpe frikändes för delaktighet i mordet, men dömdes till dagsböter för att ha skyddat DK efter dådet. I rättegångens slutskede framkom dock att det funnits teknisk bevisning. Vid husrannsakan hade polisen nämligen beslagtagit den tårgasflaska användes vid mordet och som DK hävdade var trasig. Någon gång mellan beslaget och den tekniska undersökningen försvann tårgasburken från polishuset. Det enda bevis som eventuellt hade kunnat tala till DKs fördel var spårlöst borta.

Så Seppo mördade en homosexuell man 85 och Göran och DK 1990 och Dk igen 95?
Polissonen, är pappan Anders Stolpe, högt uppsatt på narkotikaroteln?
Citera
2009-06-22, 18:16
Medlem
Citat:
Så Seppo mördade en homosexuell man 85 och Göran och DK 1990 och Dk igen 95?
Polissonen, är pappan Anders Stolpe, högt uppsatt på narkotikaroteln?
Precis! Och sen slog väl Seppo till igen i februari 2004. Ett helt gäng andra figurer var också med på ett hörn.
Jodå det är Stolpes son Niclas som "deltog" (eller vad det nu var som egentligen hände) vid Hagakyrkan.
Stolpe är väl chef på narkotikaroteln. Eller har i varje fall varit det.
Senast redigerad av adolfhilter 2009-06-22 kl. 18:18.
Citera
2009-06-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren

Har för mej att bajonettdråpet var i början på 70-talet.
Citera
2009-06-22, 19:56
Medlem
Flus avatar
Mannen som högg ihjäl en kvinna i Stockholm på midsommarafton var tidigare dömd till livstid för ett mord i Värmland. Han hade visserligen inte avtjänat hela straffet ännu, om man ska vara petig med trådskaparens definition.
Det senaste mordet skedde under en permission.

Från Expressen:
Hösten 1996 dömdes den 36-årige mannen till livstids fängelse av hovrätten i västra Sverige.
36-åringen dömdes för att under sommaren samma år först ha misshandlat och sedan skurit halsen av en redlöst berusad och försvarslös man på torget i Storfors i Värmland.
Han dömdes mot sitt nekande men erkände ett år senare. I domen står det att mordet var synnerligen grymt.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1614391/livstidsdomd-greps-for-mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in