Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-07, 20:20
Medlem
Jag har lyckats mounta ett spel i Virtual Clonedrive men sedan händer det inget dvs ingen autostart. Kan det vara att 2 av filerna i mappen (Final Version Launcher och readme NFO-filen) inte fungerar som dom ska? Finns det en lösning?
Citera
2010-02-07, 21:43
Medlem
hasenfrasens avatar
Alcohol 52%, gratis är gott. Funkar perfekt att mounta "kopieringsskyddade" spel-cd's och spela utan att behöva ha original-cd'n monterad.
Citera
2010-02-08, 00:54
Medlem
crillecrilles avatar
Har använt CloneDrive i ett år i W7. Det funkar bättre än DT. Förstår inte hur man misslyckas?
Citera
2010-02-08, 07:38
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Har använt CloneDrive i ett år i W7. Det funkar bättre än DT. Förstår inte hur man misslyckas?

Jag förstår inte varför denna tråden fortsätter bumpas.
Daemon Tools fungerar utmärkt under Windows 7 nu, och om man inte gillar DT så finns det många andra alternativa applikationer som kan användas.
Citera
2010-02-08, 10:02
Medlem
Har nu provat daemon tools, Virtual clonedrive och alcohol och spelet kommer inte igång. Därför misstänker jag ett fel i mappen som innehåller iso-filen. Det är DET jag behöver hjälp med, inte om daemon tools funkar i Windows 7..............
Citera
2010-02-08, 10:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumpleaser
Har nu provat daemon tools, Virtual clonedrive och alcohol och spelet kommer inte igång. Därför misstänker jag ett fel i mappen som innehåller iso-filen. Det är DET jag behöver hjälp med, inte om daemon tools funkar i Windows 7..............

Det enklaste sättet för att få svar på din fråga är ju att du kopierar över ISO:ns innehåll till hårddisken och kör installationen därifrån.
Då får du ju direkt svar på om det är själva imagen som är skadad, eller om det är setup-filerna som inte fungerar.
Citera
2010-02-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag förstår inte varför denna tråden fortsätter bumpas.
Daemon Tools fungerar utmärkt under Windows 7 nu, och om man inte gillar DT så finns det många andra alternativa applikationer som kan användas.

Daemon Tools funkar inte för mig i win 7, iaf inte lite-verisionen. Jag får ett felmeddelande om att jag måste ha minst windows 2000 samt stöd för nånting. Är det endast lite-verisionen som inte funkar i win 7? För hela är väl inte gratis afaik?
Citera
2010-02-24, 20:05
Medlem
maitans avatar
Daemon Tools fungerar fint för mig (Windows 7 Professional 64-bit)
Citera
2010-02-24, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekf
Daemon Tools funkar inte för mig i win 7, iaf inte lite-verisionen. Jag får ett felmeddelande om att jag måste ha minst windows 2000 samt stöd för nånting. Är det endast lite-verisionen som inte funkar i win 7? För hela är väl inte gratis afaik?

prova på PowerIso fungerar utmärkt till Windows 7 , både 32 + 64
Citera
2010-05-18, 20:40
Medlem
qu4dros avatar
daemon tools funkar i mitt windows 7
Citera
2010-06-14, 18:43
Medlem
Imgburn tror jag kan mounta också, lika bra att testa att installera det eftersom det enligt mig är det bästa bränningsprogrammet.
Citera
2010-06-18, 10:12
Bannlyst
Jag använder Virtual CloneDrive och det funkar perfekt. Det är också rätt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in