2009-04-12, 15:29
Medlem
Tenshiis avatar
Jag har medvetet gjort mitt väldigt likt American Express Centurion. Gubben (dock en indian och ingen rommare) finns där, färgen etc. Har däremot tagit bort ramen som finns runtom. Var inga problem att få det genom Swedbank. Dock så täcker de ju över en del av kortet med sin logga och dyl, det är väl inte lika tydligt på tex Handelsbankens kort?
Senast redigerad av Tenshii 2009-04-12 kl. 15:37.
Citera
2009-04-12, 16:33
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenshii
Jag har medvetet gjort mitt väldigt likt American Express Centurion. Gubben (dock en indian och ingen rommare) finns där, färgen etc. Har däremot tagit bort ramen som finns runtom. Var inga problem att få det genom Swedbank. Dock så täcker de ju över en del av kortet med sin logga och dyl, det är väl inte lika tydligt på tex Handelsbankens kort?

Få man se en bild på det?
Citera
2009-04-12, 17:19
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Få man se en bild på det?

Gärna med kortsiffrorna och kontrollsiffrorna på baksidan för att se hur snyggt det är!
Citera
2009-04-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vad händer om man målar eller klistrar dit en svensk flagga på sitt kort då.
Åker man dit för hets mot folkgrupp? Får kicken från banken?
Dömd till döden?

Sverige är fantastiskt, kommer inte dröja länge innan nationalsången kommer förbjudas vid hockey och fotbollsmatcher heller, dom stackars nysvenskarna som är där kan ju bli kränkta.

hahaha lite OT: men detta har hänt, våran skolavslutning för några år sen, rektorn förbjöd NATIONALSÅNGEN
för att de var ungefär hets mot folkgrupp.
så de är inte långt kvar säger ja bara.

OnT: Ja hur fan kan man hissa pride flagga men dissa svenska ? fan sverige börjar "rasa samman" snart är det olagligt att ha svenska flaggan uppe på nationaldan, tragiskt..
Citera
2009-04-13, 17:17
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa

Det som är sjukt är att handelsbanken har egna kort som kan uppfattas så. Kolla här Länk

Platinum kortet ÄR silver. Frikortet kan uppfattas som guld.

Vad fan?! Kom igen. Låt oss ha vad vi vill på våra egna kort som vi betalar för!

Tänk ett steg till. Regeln finns med största sannolikhet för att HB inte vill att kunderna ska kunna ha ett kort som liknar redan existerande kort.

Citat:
Ursprungligen postat av tyse
en kompis till mig, född i ett arabland testade ifall han kunde få trycka en arabisk skrift på sitt kort. Han gick till banken (swedbank) för att se om det gick igenom. Skissen var en bild på hans flagga + en arabisk text där det stod "Hata Sverige och Svenskar" Det gick igenom och han kunde få sitt kort färdigt redan samma dag pga att han hade vart så trevlig. Han sa dock vad som egentligen stod på kortet och då tog det hus i helvete och dom blev riktigt förbannade och "kastade" ut honom från banken.

Du menar alltså att banktjänstemannen skulle springa över till det lokala tryckeriet och trycka upp kortet eller hur skulle han annars kunna lämna över det samma dag? Tiden det tar att få ett personligt kort är minst lika lång som tiden för ett vanligt kort.
Citera
2009-04-13, 17:23
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbieh1234
Gärna med kortsiffrorna och kontrollsiffrorna på baksidan för att se hur snyggt det är!

lol, glöm inte siffrorna på baksidan också
Citera
2009-04-13, 18:24
Medlem
GuseN^s avatar
En polare tog en tjej som satt ner helt inkletad i bajs över hela kroppen och bajs i munnen och gjorde den till negativ och skickade in.

Gick hur bra som helst så nu har han en negativ bajskvinna på sitt kort ^_^
Citera
2009-04-13, 20:54
Medlem
RealMadrid852s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwr
är det bara jag tycker att det är jävligt wt att ha egen motiv på visat?
Nej det är inte WT, men du kanske bara hoppades på lite good ol' fashion FB-hata WT känsla. Eller?
Citera
2009-04-13, 21:35
Medlem
En bekant hade en inzoomad bild på hans punga och det gick bra.
Citera
2009-04-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newbieh1234

Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
lol, glöm inte siffrorna på baksidan också

Läs om läs rätt ^^
Citera
2009-04-16, 18:14
Medlem
MsPa1nTs avatar
Samma bild som min profilbild på mitt bankkort. Dock fick jag photoshopa bort "norrlandsguld export" på ölen jag håller i handen. Dock så ser man inte den på min profilbild.

Ska försöka få teckningen av Mohammed på kortet.
Citera
2009-04-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Samma bild som min profilbild på mitt bankkort. Dock fick jag photoshopa bort "norrlandsguld export" på ölen jag håller i handen. Dock så ser man inte den på min profilbild.

Ska försöka få teckningen av Mohammed på kortet.

Har nån liknande bild på mitt kort men dem missade att jag håller i en stor stark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in