Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-07, 09:24
Medlem
Snabbmakaroners avatar
Jag har inte riktigt förstått hur jag ska gå till väga. Har läst på lite om recovery och det verkar som att det ligger i min datorn och på skiva som jag fick med när jag köpte den. Nu är det så att jag har formaterat datorn tidigare och installerat ett annat operativsystem. Recovery-cdn har ett annat.

SKa jag först formatera datorn och sedan köra recovery dvdn? Eller räcker det med att köra recovery dvdn?
Citera
2009-04-07, 09:30
Medlem
Wallstroms avatar
Räcker med att köra dvdn
Citera
2009-04-07, 09:33
Medlem
Snabbmakaroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstrom
Räcker med att köra dvdn

Så jag startar bara om datorn med dvdn i? Allt gammalt skit försvinner då från min hårddisk eller?
Citera
2009-04-07, 09:42
Medlem
Wallstroms avatar
Ja det brukar fungera så. sen ska du ändra bootordingen med så att datorn fattar att den ska starta från cd och inte hårddisken
Citera
2009-04-07, 11:58
Medlem
CoolDudes avatar
Om det är tex HP kan man behöva trycka på avancerat och välja destruktiv återställning för att allt ska försvinna och inte bara windows mappen ska ominstalleras.
Citera
2009-04-07, 12:31
Medlem
Snabbmakaroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolDude
Om det är tex HP kan man behöva trycka på avancerat och välja destruktiv återställning för att allt ska försvinna och inte bara windows mappen ska ominstalleras.

Det är inte en hp. Det är en dator som komplett.se har byggt ihop Så, ingen dell, hp eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in