Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-06, 04:22
Medlem
-Rolf-s avatar
Min dator har fått fnatt, nästan alla program kraschar bara. Winamp varje gång, Explorer nästan varje gång, Firefox då och då, MSN ibland. Så jag antar att det bästa är att bara installera om skiten men jag vill inte gå miste om vissa saker och i synnerhet inte mitt Mp3 arkiv.
Måste väl finnas något annat alternativ till att rädda min musik än att sitta och bränna ut skiten på tjugotalet DVD-skivor?
Citera
2009-04-06, 04:37
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Har du ingen extern hårddisk du kan spara ut dem till? Om inte så kan du ju skapa en ny partition, kräver att du använder dig av ett partitionsprogram. Går finfint att göra med en ubuntu skiva eller hiren's bootcd (finns partition magic på den) eller att du helt enkelt installerar partition magic (inte från hiren's bootcd) och gör en separat räddningspartition.
Citera
2009-04-06, 04:47
Medlem
-Rolf-s avatar
Jag har redan 2 partitioner, Windows ligger på C: och min musik ligger på D:.
Men frågan är om det som ligger på D: kommer gå förlorat ifall jag installerar om?

Vissa människor är totalt efterblivna när det gäller datorer, jag är inte en av dom. Jag är däremot dålig på datorer.
Citera
2009-04-06, 05:39
Medlem
hatthyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Rolf-
Jag har redan 2 partitioner, Windows ligger på C: och min musik ligger på D:.
Men frågan är om det som ligger på D: kommer gå förlorat ifall jag installerar om?

Vissa människor är totalt efterblivna när det gäller datorer, jag är inte en av dom. Jag är däremot dålig på datorer.

Nej, det kommer inte gå förlorat om du inte lyckas klanta till dig och formatera fel partition.
Citera
2009-04-06, 06:10
Medlem
-Rolf-s avatar
Kool, då kör vi!
Citera
2009-04-06, 10:53
Medlem
hasenfrasens avatar
Är du rädd att förlora ditt musikbibliotek? Köp en extern 500GB disk från Elgiganten för 689 spänn att ha som backup NÄR det skiter sig, för det gör det - förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in