Citat:
Ursprungligen postat av aserty
Och varför skulle någon som är över 18 år vara intresserad av att köra A - Epa traktor?
För det är väll 18 årsgräns här på forumet

Jo det kan jag berätta. Frugan har inte körkort och vill lära sig trafiken innan hon börjar ta körkort då hon är nervös för att framföra motorfordon i trafiken. Hon ville ha ett Mopedkort så hon kan köra en moped klass 1 i stadstrafik och därmed lära sig skyltar, omkörning stoppsträcka, start i backe med andra ord allt man behöver för att förbereda sig innan man tar b-kort. Nu har hon Moped klass 1 kort och en EU moppe, men det skulle ju vara supersoft med en epa

bara för att det är roligt med en minibil...
I stan överlag så är det egentligen omotiverat med bil, du tar dig fram lika sbabbt hastighetsmässigt, snabbare då du kan manövrera dig runt saker snabbare med en moped klass 1. Bensinräkningen och trafikförsäkringen är ju betydligt billigare än en bil.
Full tank på hennes EU moped 50 spänn räcker en vecka om man kör varje dag. Jag använder den mycket jag med trots jag har B kort, tycker det är kul helt enkelt.
Hur gör man för att byta ut Moped klass 1 kort till det nya AM kortet och måste man göra något extra för att få ett sådant samt kostar det något?