Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-04, 21:26
Medlem
farsses avatar
Hej, jag har ett ganska kraftigt problem enligt mig.
det är så här att när jag har laddat windows och fått upp bilden "välkommen" så fastnar den sedan och jag ser bara min bakgrunds bild, jag installerade Avast antivirus på den och sedan startade jag om den och nu kommer jag inte in på windows längre, jag har låtit den stå så här nu i ca 20minuter. och jag har försökt göra så att jag ska starta upp den i felsäkert läge men jag hittar inte den "knappen" det står bara F2 för bios och F12 för boot device. sen kommer jag direkt till bilden där windows laddar.
Edit: jag sitter på en fujitsu simens Amilo laptop

uppskattar all hjälp jag kan få! Tack på förhand

mvh
Senast redigerad av farsse 2009-04-04 kl. 21:30.
Citera
2009-04-04, 21:29
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsse
Hej, jag har ett ganska kraftigt problem enligt mig.
det är så här att när jag har laddat windows och fått upp bilden "välkommen" så fastnar den sedan och jag ser bara min bakgrunds bild, jag installerade Avast antivirus på den och sedan startade jag om den och nu kommer jag inte in på windows längre, jag har låtit den stå så här nu i ca 20minuter. och jag har försökt göra så att jag ska starta upp den i felsäkert läge men jag hittar inte den "knappen" det står bara F2 för bios och F12 för boot device. sen kommer jag direkt till bilden där windows laddar.
uppskattar all hjälp jag kan få! Tack på förhand

mvh
För att komma till felsäkert läge ska du trycka på F8. Men hur det skulle hjälpa vete sjutton?
Citera
2009-04-04, 21:32
Medlem
farsses avatar
för att jag tror att det är avast antivirus som krånglar och i felsäkert läge så kan jag nog avinstallera avast och med det så ska datorn fungera igen

Edit: det var avast som krånglade, jag har nu avinstallerat det och nu fungerar allt som det ska! Tack för hjälpen
Senast redigerad av farsse 2009-04-04 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in