Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-04, 14:23
Medlem
gläfss avatar
Hur gör man det? Ett program som Google Notifier, till exempel, finns ju inte med i listan över program man får upp när man trycker Cmd+Tab.

Jag vill kunna autostarta SABnzbd vid login i OS X, fast HELT dolt. Även om jag kryssar i "Hide" under Account Preferences->Login Items så startar det med ikon i Dock och allt. Jag vill helst inte se skiten alls, och absolut inte ha det i Cmd+Tab-listan.

Programmet har ju inget GUI, utan styrs via webbinterface, så jag vill bara att det ligger och kör i bakgrunden utan att jag kan växla till dess meningslösa meny med Cmd+Tab.

Idéer, någon?
Citera
2009-04-04, 16:07
Medlem
hanso546s avatar
Testa att lägga till detta i programets Info.plist
Kod:
<key>LSUIElement</key>
<integer>1</integer>

Alternativt "LSBackgroundOnly", som key då.
Citera
2009-04-04, 16:25
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanso546
Testa att lägga till detta i programets Info.plist
Kod:
<key>LSUIElement</key>
<integer>1</integer>

EXAKT vad jag sökte. Stort jävla tack.
Citera
2009-04-19, 19:32
Medlem
Starta Quicksilver dolt

Hur gör jag för att starta quicksilver vid inloggning utan att den syns på docken?

Är det även möjligt att ta bort genvägar som "min hårddisk" och "extern hårddisk" från skrivbordet?.

Evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta
Citera
2009-04-19, 20:49
Medlem
För att starta quicksilver osynligt vet jag inte exakt hur du tänkte dig. eller jag menar, det är väl vad dethär tipsen handlar om gör som dom gjort och lägg till Quicksilver i startup items så kansek det fungerar.

För att visa och inte visa saker på skrivbordet går bara till inställningarna i finder.

Finder > Preferences

Och bocka ur det du inte vill ska synas under general settings.
Citera
2009-04-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilzkin
För att starta quicksilver osynligt vet jag inte exakt hur du tänkte dig. eller jag menar, det är väl vad dethär tipsen handlar om gör som dom gjort och lägg till Quicksilver i startup items så kansek det fungerar.

För att visa och inte visa saker på skrivbordet går bara till inställningarna i finder.

Finder > Preferences

Och bocka ur det du inte vill ska synas under general settings.

Så lätt det va, tack

Quicksilver vill jag ska starta utan att synas i Dockan. Jag har lite svårt med att förstå hur dom har gjort i beskrivningarna. skulle någon kunna förklara hur man bär sig åt på en nybörjar nivå.
Senast redigerad av klago 2009-04-19 kl. 21:42.
Citera
2009-04-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klago
Så lätt det va, tack

Quicksilver vill jag ska starta utan att synas i Dockan. Jag har lite svårt med att förstå hur dom har gjort i beskrivningarna. skulle någon kunna förklara hur man bär sig åt på en nybörjar nivå.

Kika i quicksilvers inställningar, där kan du bestämma exakt var den ska synas eller inte.
Citera
2009-04-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Kika i quicksilvers inställningar, där kan du bestämma exakt var den ska synas eller inte.

Ja, det var inte svårt

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in