2009-04-04, 06:02
Medlem
Risplockarns avatar
TV3 tror jag att det är. Det går verkligen inte att se på en film på den kanalen.. En film på 1.30 timmar kan ju ta upp till 2½ timma eller mer pga alla jävla reklamavbrott. Vad är det, ett avbrott varje 12:e minut? Helt sjukt alltså. Brukar sluta med att jag kollar en halvtimma, och sen om det är något bra, så laddar jag ner det och ser resten på datorn.
Citera
2009-04-04, 06:34
Medlem
Trumpeters avatar
Av de kanaler jag har skulle jag säga TV3.
Citera
2009-04-04, 08:51
Medlem
Moridin2002s avatar
tv4 har ju också reklarm varje kvart numera förutom om det är film.
Varje reklampaus är även 7-8 minuter (har tagit tid) vilket är längst av
alla kanaler. Finns ett skäl till att 44 minuter robinson tar 1 timme och
25 minuter speciellt eftersom de smyger in en liten reklampaus innan
man får se vem som röstas ut.
Citera
2009-04-04, 08:52
Medlem
Babsies avatar
Jag tycker i alla fall att TV4 har jobbigaste reklamer, kanske inte lika ofta som viasat-kanalerna, men de är definitivt evighetslånga, speciellt under "prime time" när de har många tittare, känns nästan som att de gör allt de kan för att sänka tittarsiffrorna. Och när de dessutom slänger in nyheter och långa trailers för sina egna program så får man många gånger lust att slå av, speciellt då de kan köra samma trailers flera gånger per paus, framförallt när de ska dra igång någon ny egenproducerad programserie, då är det mer regel än undantag att man gör reklam för den flera gånger per paus.
Citera
2009-04-04, 11:37
Medlem
fergusons avatar
ganska off topic men jag tycker det är jobbigare och se en film på svt helt utan reklam än vad jag stör mig på att tv4 sänder nyheter mitt i filmen, det är jobbigt att inte kunna gå på muggen eller vad man nu vill göra utan att missa något, där tycker jag faktiskt reklamen fyller en funktion
Citera
2009-04-04, 12:39
Medlem
Sifters avatar
Det är lika på alla reklamkanaler, det är standardiserat.

En TV-serie som utgör en timme i tablån är ca 45 minuter, en halvtimmesprogram är 22 minuter. Resterande är reklam, likadant på alla kanaler, i alla fall då utländska serier sänds.
Citera
2009-04-04, 13:34
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Discovery och MTV brukar ha reklam rätt ofta om än i mindre doser. Där brukar första reklamen komma efter typ 8 minuter.
Citera
2009-04-04, 15:28
Medlem
semuors avatar
MTV, TV4 och TV3 är lätt de jobbigaste med reklam.. TV6 är heller inte särskilt bra men där visas i alla fall bra program
Citera
2009-04-04, 15:38
Medlem
Tycker som föregående talare. Men TV4 är någonting extra med deras jävla nyheter klockan 22 mitt i en film....
Citera
2009-04-04, 15:57
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikB
Tycker som föregående talare. Men TV4 är någonting extra med deras jävla nyheter klockan 22 mitt i en film....

Japp, typ när man tittar på Beck eller Wallander så ska de alltid ha reklam med en nyhetspaus emellan, tar typ 30 min och då känner man inte suget att titta vidare på filmen längre
Citera
2009-04-04, 18:09
Medlem
zapios avatar
Valfri amerikansk kanal!
Citera
2009-04-04, 20:58
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Valfri amerikansk kanal!
Amen!
När svenska kanaler pressar 22 minuters program till 30, har jag sett amerikanska motsvarigheter få de programmen till 40-45 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in