Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-02, 10:51
Medlem
modsans avatar
Hjälå kära flashbackarae. ågo har som ett dåligt aprilskämt ädrat mitt widowstema så allt, allt är svart. Jag ser igetig, ite es vad jag skriver i de här ruta så i får ursäkta mig om det är mycket stavfel och dylikt. u till mi fråga, ka< ma< ä<dra tillbaka wi<dowstemat på ågot e<kelt sät? för jag får upp ege<skaperruta<, me< de< är kolsvart så det är lite svårt att <avigera. MYCKET tacksam för hjälp
Citera
2009-04-02, 11:20
Medlem
Babsies avatar
Om du använder Vista så kan denn metod funka, dock lite problematiskt att veta exakt då jag har modifierat en hel del och inte vet exakt hur det ser ut när man har originalinställningarna, men det kan vara värt ett försök

Tryck på knappen mellan CTRL och ALT på tangentbordet, truck på I, markören bör nu hamna på texten inställningar, även om du inte ser det. (du kan behöva trycka flera gånger om du har något annat längst upp i menyn som börjar på I) Tryck högerpil så att en ny meny poppar upp, tryck enter, nu bör du vara inne i Kontrollpanelen.
Nu använder jag vista, och inställt på classic mode, och jag vet att det ser annorlunda ut i XP, och då får du helt enkelt hoppas att någon annan kan vägleda dig vidare om du använder något annat system.

Tryck in tangenterna A, håll in den och tryck sen N snabbt efter, nu bör markeringen stå på "Anpassning", tryck enter, tryck enter direkt igen, då markören bör stå på "Fönsterfärg och utseende" nu.

Nu bör det komma upp en ruta där du kan ändra till diverse förvalda utseenden genom att använda tangenterna pil upp och ner och sen trycka enter.

edit: det går givetvis att skippa första delen och bara högerklicka på skrivbordet och välja det sista alternativet, bara att försöka klicka sig fram förstås. om man vill vara lite mindre omständig än vad jag var.
Senast redigerad av Babsie 2009-04-02 kl. 11:24.
Citera
2009-04-02, 11:38
Medlem
modsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Om du använder Vista så kan denn metod funka, dock lite problematiskt att veta exakt då jag har modifierat en hel del och inte vet exakt hur det ser ut när man har originalinställningarna, men det kan vara värt ett försök

Tryck på knappen mellan CTRL och ALT på tangentbordet, truck på I, markören bör nu hamna på texten inställningar, även om du inte ser det. (du kan behöva trycka flera gånger om du har något annat längst upp i menyn som börjar på I) Tryck högerpil så att en ny meny poppar upp, tryck enter, nu bör du vara inne i Kontrollpanelen.
Nu använder jag vista, och inställt på classic mode, och jag vet att det ser annorlunda ut i XP, och då får du helt enkelt hoppas att någon annan kan vägleda dig vidare om du använder något annat system.

Tryck in tangenterna A, håll in den och tryck sen N snabbt efter, nu bör markeringen stå på "Anpassning", tryck enter, tryck enter direkt igen, då markören bör stå på "Fönsterfärg och utseende" nu.

Nu bör det komma upp en ruta där du kan ändra till diverse förvalda utseenden genom att använda tangenterna pil upp och ner och sen trycka enter.

edit: det går givetvis att skippa första delen och bara högerklicka på skrivbordet och välja det sista alternativet, bara att försöka klicka sig fram förstås. om man vill vara lite mindre omständig än vad jag var.

JAG SER LJUSET! Det fungerar igen, du ska ha ett stooort tack babsie!
Mod kan låsa tråden antar jag?
Citera
2009-04-02, 12:04
Medlem
oscarericsons avatar
Om du inte ser något, hur kan du då läsa vad folk svarar i tråden?
Citera
2009-04-02, 12:25
Medlem
Babsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Om du inte ser något, hur kan du då läsa vad folk svarar i tråden?

Antagligen för att hemsidors bakgrundsfärger inte påverkas av vad man har för inställningar i windows...
Däremot påverkas rutan som man skriver in text i efter vad man har för inställningar, och även alla menyer och saker, och har man ställt in alla menyer och all text på att vara kolsvart så går det ganska uppenbart inte att se vad som står där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in