Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-29, 22:58
Medlem
Det blev fel på min dator för ca. 2 dagar sedan. Det gick inte att logga in. Jag stack till affären och frågade varför. De sa att de har sett det felet förr och de sa åt mig att köra återställningsskivorna jag gjorde när jag köpte den eller så kunde jag trycka f8 precis när jag slog på den och hålla f8 inne tills jag kom till en meny för återställning. Jag körde på det senare då jag inte hittade återställningsskiva 2 av 3. Men jag kan säkert hitta den om det behövs i framtiden. Min fråga blir om det är värt att hitta den eller om återställningen man kan göra via f8 är lika bra.

Jag har en Compaq Presario CQ60... och Windows Vista
Citera
2009-03-30, 00:07
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeatwater
Det blev fel på min dator för ca. 2 dagar sedan. Det gick inte att logga in. Jag stack till affären och frågade varför. De sa att de har sett det felet förr och de sa åt mig att köra återställningsskivorna jag gjorde när jag köpte den eller så kunde jag trycka f8 precis när jag slog på den och hålla f8 inne tills jag kom till en meny för återställning. Jag körde på det senare då jag inte hittade återställningsskiva 2 av 3. Men jag kan säkert hitta den om det behövs i framtiden. Min fråga blir om det är värt att hitta den eller om återställningen man kan göra via f8 är lika bra.

Jag har en Compaq Presario CQ60... och Windows Vista

- För det första brukar compaq ha F11 och inte F8 om jag inte minns fel...brukar stå vilken knapp det är när man bootar datorn vid Compaq logon.

- Den recoveryn är exakt samma som på skivorna, den brukar ofta vara att föredra eftersom det är snabbare att köra från disken än från en CD/DVD. Enda nackdelen är väl om man fått virus som infekterat recovery disken, om än det är ovaligt då den ligger som en skyddad EISA partition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in