2009-11-14, 22:04
Medlem
Sifters avatar
Kommer partiet inte in i riksdagen 2010 så avgår Åkesson och partiet nästintill kollapsar. En mer reaktionär partiledare väljs och partiet är tillbaka i åttiotalet.
2009-11-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.White
Jag menade att det nog var en gissning, att han känner till namnbytet men inte själva namnet.

Aha, okej.

Dock ett litet udda sätt att påvisa att han bytt namn genom att ändra mitt inlägg i hans quote.

Ja, ja...what ever.
2009-11-14, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Kommer partiet inte in i riksdagen 2010 så avgår Åkesson och partiet nästintill kollapsar. En mer reaktionär partiledare väljs och partiet är tillbaka i åttiotalet.

Tror inte Åkesson skulle avgå vid en valförlust. Så mycket längtar han inte tillbaka till skolan.
2013-12-05, 00:01
Medlem
rtyuios avatar
*host* Ursäkta om jag dammar av en gammal tråd. Har ju gått ett par år nu.

Vad jag vet fick Jimmie Åkesson förnyat förtroende på landsdagarna, men vem ser ni som aktuell kandidat att ta över rodret. Någon inom SD som har den karismatiska personligheten att ta över och bibehålla ett fortsatt starkt väljarstöd?
2013-12-05, 10:35
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
*host* Ursäkta om jag dammar av en gammal tråd. Har ju gått ett par år nu.

Vad jag vet fick Jimmie Åkesson förnyat förtroende på landsdagarna, men vem ser ni som aktuell kandidat att ta över rodret. Någon inom SD som har den karismatiska personligheten att ta över och bibehålla ett fortsatt starkt väljarstöd?
Jimmie är ännu ung och har många år på sig, lär nog åtminstone sitta tills mandatperioden 2022-2026. Efter det tror jag att både Jimmie och de fantastiska fyra mästarna lär vara rätt trötta på politik, så framtidsnamn får man nog kolla bland duktiga och kunniga debattörer som ännu inte kommit upp sig helt. Mitt spontana tips just nu är nog Hanna Wigh, men eftersom det är så långt tills denna frågeställning blir relevant kan det vara någon som för närvarande är helt okänd och kanske inte ens med i partiet.
2013-12-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter

Ja du nu har det gått 4år och Sd har 9,3 % i opinionen. Jimmie sitter säkert de närmaste 20 åren.

Roligt att läsa hur tokiga uppfattningarna om Sd varit helt nyligen. Och nu har de antagligen lika fel igen om 4år diskuterar vi kanske om Jimmie blir näste statsminister.
2026-09-14, 05:45
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Den ursprungliga tråden i ämnet har varit dormant, allt sedan nådens år 2013 (!).

Måste därför - efter nära 13 år - väckas efter röda valnatten 13 september år 2026.

Trådläsare, var snäll berätta dina tankar om vem i partiet som karismatisk nog, axla partiledar-manteln.

Mattias K, kandiderar väl inte?
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2026-09-14, 06:13
Moderator
Vi låter denna vara. Åter till skuggorna.
Låst,
/Mod.
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in