Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-26, 10:16
Medlem
Rödögas avatar
Tja,

Skulle starta min dator igår kväll och fick upp ett meddelande att datorn inte kunde starta filen dll32. Efter att jag klickat på Ok så fick jag ett till meddelande Acces denied dll32. Jag körde igång mitt antivirus program som är AVG och fick bort en del skit bland annat LD02 filen osv. Men när jag försöker komma ut på nätet via IE eller Firefox så går det inte. MSn funkar och andra internetprogram. Har startat om routern och allt jag kan komma på men icke sa nicke. Har laddat ner dll32 filen via min sambos dator och kört in skitet i system32 mappen. Startar om men det och funkar fan inte.
Vad rekommenderar ni, ska jag formatera om datorn eller finns det andra lösningar?

Tacksam för svar.
Citera
2009-03-26, 11:54
Medlem
Om ditt antivirusprogram hittade lite virus, så finns där säkert fler.
Dra hem Malwarebytes och sök igenom datorn med det, glöm inte uppdatera det bara. Annars kanske en reparation av Windows kan hjälpa.
Citera
2009-03-26, 12:03
Medlem
927s avatar
??
dll32, vad är det för filändelse plus att det verkar som att dll och exe varianten är malware.... så jag är nyfiken på vart du hitta den
Citera
2009-03-26, 13:59
Medlem
Rödögas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
??
dll32, vad är det för filändelse plus att det verkar som att dll och exe varianten är malware.... så jag är nyfiken på vart du hitta den

Brorsan har varit och lagt in ett Online spel och det låg under en fil som jag nu inte kommer ihåg vad den heter men det var men online att göra. Ps online eller nåt.
Citera
2009-03-26, 15:08
Medlem
927s avatar
du skrev ju att du tankat filen din via sambos dator, därför fråga jag

posta en hijackthis logg, det kan synas nåt i den
Citera
2009-03-26, 15:19
Medlem
Rödögas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du skrev ju att du tankat filen din via sambos dator, därför fråga jag

posta en hijackthis logg, det kan synas nåt i den

Det var efter jag fick bort allt skit från datorn, har tidigare löst dll problem så. Men tydigen så är detta mer komplicerat.
Ska ladda ner hijackthis och försöka få fram en logg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in