Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-25, 16:42
Medlem
Tjena.

Jag har ett problem med mitt kära windows xp (igen).

Det började igår med att det kom upp nån varning om att något inte kunde fortsätta och när man tryckte okej startade datorn om.

Efter mycket om och men så fick jag det till att datorn är igång och kvar i windows men explorer.exe startar om var 10e sekund.

För några månader sen så hade jag ett liknande problem fast då stängde den bara av explorer så fick man starta de igen genom aktivitetshanteraren.
Dett skedde varje gång man gick in i tex den här datorn. Alltså så fort man gick in i hårddisken och rotade nånstans så stängde explorer ner efter några sekunder.
Den här gången fixade windows egna grej det. Det där som kommer varje månad i automatiska uppdateringar.

Både då och nu funkar program att köra. firefox, spel och andra diverse program fungerar.

Har scannat efter virus med nod32 men den hittar inget som får det att sluta iaf.

Har kört diverse register fixare också men dom funkar inte heller.
Så då är frågan, är det något form av virus eller är det windows som fuckar?
Nån som vet om det går att fixa på ett smidigt sätt?

Det går inte heller att göra en systemåterställning av någon konstig anledning.
Citera
2009-03-25, 17:47
Medlem
927s avatar
slutar detta problem i felsäkert läge?
isf skulle du du kunna gå igenom windows loggbok från och med igår och skriv vad det var för felmedelande som allt börja med.
http://support.microsoft.com/kb/308427/sv
Citera
2009-03-25, 18:31
Medlem
Det håller på så i felsäkert läge också tyvärr
Citera
2009-03-25, 21:26
Medlem
927s avatar
testa reparera windows
Citera
2009-03-26, 12:11
Medlem
Hade jag haft kvar min windows skiva hade jag inte haft det här problemet iom att jag hade kunnat formatera.
Men den är tyvärr borta så jag kan inte reparera windows :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in