Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Handlar inte om att jag vill att det ska vara mer spännande
Men det finns väl lättare sätt att ta självmord om hon nu ville det..
Hoppa från en färja är nog rätt otäckt..
Vill man ta livet av sig så antar jag att man vill att det ska gå snabbt?
Men du lämnade ju ingen motivering till varför du gjorde det, vilket gjorde att jag vågade mig på en högst kvalificerad gissing (är ändå flashback..).
Det där är väl högst individuellt, vilket sätt man tar sitt liv på ?
Fleratalet hoppar ju från högre höjder när de tar sitt liv. Se "The Bridge", dokumentär om Golden Gate-bron, där 27 (?) personer tar sitt liv under ett år, eller något i den stilen.
Man brukar väl säga att den tuffa tiden för självmordsbenägna är när de resonerar kring hurvida de ska ta självmord. När man väl bestämt sig, kan de vara rätt tillfreds med situationen.
Därför skulle man ju kunna tänka sig att hon såg resan som ett bra avslu.
Jävligt spekulativt, men vad finns att göra?