2009-03-25, 08:34
  #1
Medlem
Ytterligare ett till försvinnande.
En 25 årig kvinna är saknad efter en findlandskryssning.
Hon sågs senast Lördag morgon då hon besökte däck för att titta på solnedgången..
Hennes tillhörigheter är kvar i hyten.

Har han ramlat över relingen eller kastad över?
http://wap.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=484885

http://mobil.nyhetskanalen.se/third_article.php?id=1.908608&c=nyheter&qik=v6s9l0 rq9l9fgtjq2h8j56m4g0
Citera
2009-03-25, 08:54
  #2
Medlem
marinkas avatar
Titta på soluppgången?
Med tanke på vad som utspelas på Finlandsfärjorna så känns det mer som om hon stämt träff med någon och inte velat upplysa väninnorna om det.
Inte lätt att vara tjej på Finlandsfärjorna.
Blir man inte påstått eller reellt våldtagen så kastas man ombord?
Får se om övervakningskamerorna har nåt att visa.
Citera
2009-03-25, 09:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Titta på soluppgången?
Med tanke på vad som utspelas på Finlandsfärjorna så känns det mer som om hon stämt träff med någon och inte velat upplysa väninnorna om det.
Inte lätt att vara tjej på Finlandsfärjorna.
Blir man inte påstått eller reellt våldtagen så kastas man ombord?
Får se om övervakningskamerorna har nåt att visa.
Tycker oxå det med soluppgången låter skumt..
Vem fasen har det i åtanke efter en hård natt med dans och alkohol..?
Tror nog att det lutar mer åt det hållet som du säger..
Antingen har hon stämt träff med någon, fast vafasen.. tidigt på morgonen?
Kanske denna/dom har knackat på hyttdörren och hon då följt med, för att inte störa vännerna..?
Om man stämt träff så tar man väj med sig plånbok?
Skulle jag gjort iaf.. köpa kaffe tex, fika..
Citera
2009-03-25, 09:08
  #4
Medlem
Guldzebrans avatar
Jag tycker att det låter lite som att hon har hoppat, jag...
Citera
2009-03-25, 09:08
  #5
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Tycker oxå det med soluppgången låter skumt..
Vem fasen har det i åtanke efter en hård natt med dans och alkohol..?
Tror nog att det lutar mer åt det hållet som du säger..
Antingen har hon stämt träff med någon, fast vafasen.. tidigt på morgonen?
Kanske denna/dom har knackat på hyttdörren och hon då följt med, för att inte störa vännerna..?
Om man stämt träff så tar man väj med sig plånbok?
Skulle jag gjort iaf.. köpa kaffe tex, fika..

De kanske hade andra saker i sikte med sin träff än att dricka kaffe? Dessutom är väl barer och caféterior stängda vid den tidpunkten.
Det var väl inte tidigt enligt dom..utan snarare sent kanske?
Kusligt i a f med folk som bara försvinner.
Citera
2009-03-25, 09:10
  #6
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldzebran
Jag tycker att det låter lite som att hon har hoppat, jag...

Ja..det är nog inte helt otroligt.
Citera
2009-03-25, 09:17
  #7
Bannlyst
Låter som om hon gått ut för att hoppa. Faktiskt. Synd.
Citera
2009-03-25, 09:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Låter som om hon gått ut för att hoppa. Faktiskt. Synd.
Jag tror inte att hon hoppat, kan inte svara på varför..
Finns så mycket onda människor, så jag tror att hon blivit av kastad..
Citera
2009-03-25, 09:33
  #9
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag tror inte att hon hoppat, kan inte svara på varför..
Finns så mycket onda människor, så jag tror att hon blivit av kastad..
För du vill att det ska vara lite mer spännande än att hon bara hoppat?

Men som ni säger; Solnedgången låter skumt, och tror väl inte hon säger det för att hon ska träffa någon. Ingen hymlar väl med att det knullas på färjorna? Däremot kan hon ju ha utsatts för ett brott ändå, men närmast ligger väl det ändå att hon hoppat.
Citera
2009-03-25, 09:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
För du vill att det ska vara lite mer spännande än att hon bara hoppat?

Men som ni säger; Solnedgången låter skumt, och tror väl inte hon säger det för att hon ska träffa någon. Ingen hymlar väl med att det knullas på färjorna? Däremot kan hon ju ha utsatts för ett brott ändå, men närmast ligger väl det ändå att hon hoppat.
Handlar inte om att jag vill att det ska vara mer spännande
Men det finns väl lättare sätt att ta självmord om hon nu ville det..
Hoppa från en färja är nog rätt otäckt..
Vill man ta livet av sig så antar jag att man vill att det ska gå snabbt?
Citera
2009-03-25, 09:43
  #11
Moderator
impieteers avatar
Luktar väl självmord.

Hur långt ner är det till vattnet på en färja? Är det inte en "chans" att man slås medvetslös om man hoppar?
Citera
2009-03-25, 09:46
  #12
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Handlar inte om att jag vill att det ska vara mer spännande
Men det finns väl lättare sätt att ta självmord om hon nu ville det..
Hoppa från en färja är nog rätt otäckt..
Vill man ta livet av sig så antar jag att man vill att det ska gå snabbt?
Men du lämnade ju ingen motivering till varför du gjorde det, vilket gjorde att jag vågade mig på en högst kvalificerad gissing (är ändå flashback..).

Det där är väl högst individuellt, vilket sätt man tar sitt liv på ?
Fleratalet hoppar ju från högre höjder när de tar sitt liv. Se "The Bridge", dokumentär om Golden Gate-bron, där 27 (?) personer tar sitt liv under ett år, eller något i den stilen.
Man brukar väl säga att den tuffa tiden för självmordsbenägna är när de resonerar kring hurvida de ska ta självmord. När man väl bestämt sig, kan de vara rätt tillfreds med situationen.
Därför skulle man ju kunna tänka sig att hon såg resan som ett bra avslu.

Jävligt spekulativt, men vad finns att göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in