Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-23, 22:42
Medlem
Tjena!

Jag har kortet ATI Radeon 4850 och de ska klara de flesta spelen. Jag kör de senaste drivrutinerna från ATI och de är ju verkligen hur ostabila som helst verkar det som? Får FPS drop i Counter-Strike 1.6, går ju inte att spela. Får laggiga ryck i andra spel också. Hade ju bättre flyt med mitt gamla Nvidia 8400 GT kort.

Finns inget damm i datorn/fläktar
Normal temperatur

Någon som rekommenderar andra drivrutiner som är stabilare för just detta kortet eller liknande?

Omega?
Xtremedrivers?

Vad rekommenderar ni?

Ha dé
Citera
2009-03-24, 15:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Avinstallerar bort drivrutinen ordentligt med något vettigt program, te.x Revo Uninstaller.Hämta hem näst nyaste drivrutinen och prova igen.

Här finner du många drivers, se menyträdet.

http://www.driverheaven.net/
Citera
2009-03-24, 15:32
Medlem
Har själv ett club3d 4850 512mb
Fungerar relativt bra, inga som helst problem med Cs:source på max, crysis är lite sådär och så mycket annat har jag iinte provat.

Värmemässigt befinner jag mig på ~43° idle och 55° vid load (tror jag).

Däremot har jag ett störande problem som kommer ibland. Vid uppstart av datorn så kan den låta lite som en propeller som går ojämt, samt att temperaturen ökar, vanligtvis jämnar den ut sig vid 60,70 eller i några fall 90°C och sjunker snabbt till idle nivån efter det.

Bör jag vara orolig?
Datorn e köpt i början av december. 2 års garanti.
Tänkte nog föra in den tidigare, men då just måste jag ha den, sen slutade de i ca en månad för att sen återkomma.

Bra kort annars.
Citera
2009-03-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimoich
Har själv ett club3d 4850 512mb
Fungerar relativt bra, inga som helst problem med Cs:source på max, crysis är lite sådär och så mycket annat har jag iinte provat.

Värmemässigt befinner jag mig på ~43° idle och 55° vid load (tror jag).

Däremot har jag ett störande problem som kommer ibland. Vid uppstart av datorn så kan den låta lite som en propeller som går ojämt, samt att temperaturen ökar, vanligtvis jämnar den ut sig vid 60,70 eller i några fall 90°C och sjunker snabbt till idle nivån efter det.

Bör jag vara orolig?
Datorn e köpt i början av december. 2 års garanti.
Tänkte nog föra in den tidigare, men då just måste jag ha den, sen slutade de i ca en månad för att sen återkomma.

Bra kort annars.

90 grader låter lite mycket tycker jag. Testa sök lite och se om fler har haft samma problem med ett likadant kort som du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in