Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-23, 15:39
Medlem
Gurka___s avatar
Hejsan

Jag söker ett litet simpelt program där jag kan knyta om tangenterna på mitt tangentbord. Jag vill alltså t.ex kunna knyta Numpad 0an till ALT, så när jag trycker ner 0an på numpad så registreras istället att jag har tryckt ner ALT eller annan valfri tangent.

Som sagt, jag vill helst ha att litet simplet program, inget program som sluktar tonvis med minne.

Tack!
Citera
2009-03-23, 16:00
Medlem
cannaBes avatar
Vista eller XP?
Citera
2009-03-23, 16:10
Medlem
Jag skulle behöva något liknande.. Men det jag skulle behöva är ett program som man kan självkonfigurera (som TS) vilka knappar som binds till vilka, men det jag även vill att mitt ska kunna göra är att man ska kunna binda en knapp till 3-4 olika, men registrera på den knapp jag faktiskt tryckte på. Något som känner till ett sådant program?

Edit: Jag har XP
Citera
2009-03-23, 16:14
Medlem
Efterbyrdens avatar
Autohotkey borde kunna göra allt det ni frågar efter. Krävs lite manualläsning och trixande innan man får det dit man vill, däremot, men det finns guider och exempel på det mesta.

--> http://www.autohotkey.com/
Citera
2009-03-23, 16:22
Medlem
Gurka___s avatar
Windows XP! Ska testa Autohotkey, tack
Citera
2009-03-23, 16:37
Medlem
cannaBes avatar
Jag rekommenderar KeyTweak, enkelt och funkar på Xp, Vista och nu även Windows 7. Vilket borde betyda att folk fortfarande arbetar med programmet = Up to date och inget gammalt skit

http://webpages.charter.net/krumsick/
Citera
2009-03-23, 16:41
Medlem
Gurka___s avatar
Hum, okej. Annars var AutoHotkey rätt enkelt. Såhär blev mitt skript som trycker / håller in ALT när jag trycker / håller in Numpad0:

Kod:
$Numpad0::
Loop
{
    if not GetKeyState("Numpad0", "P")
        break 
    Send {Alt Down}
}
Send {Alt Up}
return

Edit: Men KeyTweaker var ju ännu enklare. Synd bara att man måste starta om datorn när man ska göra ändringar.
Senast redigerad av Gurka___ 2009-03-23 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in