2003-10-07, 01:27
Medlem
Om jag vill beställa en från t.ex England finns det risk att paketet fastnar i tullen (dom råkar ju vara olagliga här i Sverige)? Vart ska man handla är det nån som har koll vart dom är billigast? Helst från EU land borde vara minst risk med tullen då.
Citera
2003-10-08, 11:15
Medlem
Allunks avatar
Danmark

Den här finns:
http://www.blinder.dk

Är ju inte så långt att åka dit själv och köpa...

Citera
2003-10-08, 13:36
Medlem
Varor inom EU tullas inte!!
Citera
2003-10-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av master69
Varor inom EU tullas inte!!

Nej jag vet att det inte är nån tull på dom. Men kollas dom för laservarnare är ju olagliga att ha i Sverige. Menar finns det risk att den fastnar i tullen?
Citera
2003-10-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allunk
Den här finns:
http://www.blinder.dk

Är ju inte så långt att åka dit själv och köpa...

Men det där är ju laserstörare och inte varnare.
Citera
2003-10-08, 16:18
Medlem
en repris http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=84043
Citera
2003-10-08, 16:40
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr K
Om jag vill beställa en från t.ex England finns det risk att paketet fastnar i tullen (dom råkar ju vara olagliga här i Sverige)? Vart ska man handla är det nån som har koll vart dom är billigast? Helst från EU land borde vara minst risk med tullen då.

Ett annat tips är ju att gå med i polisvarning..... den tjänsten fungerar ju bra
Citera
2003-10-08, 23:05
Medlem
sysops avatar
Fungerar dem då? Ok att de kanske varnar men är det inte för sent ändå ?
Citera
2003-10-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sysop

Om du kommer helt själv på vägen och du är den första som dom "skjuter" på så blir det nog inte mycket till varning. Om du däremot har bilar framför dig så ska den ge en vettig varning. Det sitter ju oxå radarvarnare i dom inte för att dom använder dom så mycket längre.

O.B.S. det är vad jag hört och försökt läsa mig till.

Men är det nån som vet om tullen kollar postorderpaketen från EU länder?
Citera
2003-10-09, 08:02
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:

Om frågan var riktad till mig angående polisvarning.

Så är svaret nästan samma som nedan. Är du först att köra igenom en poliskontroll så får du ingen varning, men då kan du hjälpa andra precis som andra an hjälpa dig då dem är först i en hastighetskontroll.

Speedlimit och Polisvarning fungerar på samma sätt, det är ett medlemsnätverk där alla hjälper alla. Polisvarning är den som har bäst funktioner och inställningsmöjligheter.
Citera
2003-10-09, 19:51
Medlem
sysops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Om frågan var riktad till mig angående polisvarning.

Så är svaret nästan samma som nedan. Är du först att köra igenom en poliskontroll så får du ingen varning, men då kan du hjälpa andra precis som andra an hjälpa dig då dem är först i en hastighetskontroll.

Speedlimit och Polisvarning fungerar på samma sätt, det är ett medlemsnätverk där alla hjälper alla. Polisvarning är den som har bäst funktioner och inställningsmöjligheter.

Ursäkta otydligheten. Nej, mina funderingar gällde laservarnaren. Vad tror ni om laserstöraren då ? Två olika polare har dessa montarade under nummerplåten fram och hävdar att de "funkar kanon". Polare 1 säger att han flera gånger fått skott på sig och klarat sig. Skryt eller sanning? Någon som inte behöver imponera på mig och vet kanske?
Citera
2003-10-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursäkta otydligheten. Nej, mina funderingar gällde laservarnaren. Vad tror ni om laserstöraren då ? Två olika polare har dessa montarade under nummerplåten fram och hävdar att de "funkar kanon". Polare 1 säger att han flera gånger fått skott på sig och klarat sig. Skryt eller sanning? Någon som inte behöver imponera på mig och vet kanske?

Vad jag vet så ska dom fungera bra. Men om dom försöker ta din hasighet och det inte lyckas. Så stoppar dom dig river ur den ur bilen pluss böter. Så har man råd att bli av med den pluss böter så kan det vara det bästa. Men då gäller det ju att man har råd att skaffa sig en till.

Men hur är det med paket från eu-länder kollas dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in