Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-08, 13:50
Medlem
bump
Citera
2010-03-19, 23:37
Medlem
melus avatar
Bump.
Citera
2010-03-20, 23:00
Medlem
Purrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
finns det något program som liknar bowtie som fungerar med spotify?
möjligt att bowtie kommer vara kompatibelt då det kommer ny version "i slutet utav mars", om inte finns det annat alternativ?
Beror väl på vilken funktionalitet du är ute efter. Spotify själv har inget API för att kommunicera med själva spelaren (det API som finns används för streaming i andra program) så det kommer nog inte att gå att kontrollera själva Spotify.

Däremot om det är den fina ikonen på skrivbordet du är ute efter så borde det gå att lösa via Last.fm. Jag vet dock inte om det finns något program som använder sig av just Last.fm för detta, men jag använder det för att få Now Playing att fungera i Adium.
Citera
2010-03-21, 01:21
Bannlyst
Growl visar ju vilken låt, artist och album som spelas. Går att fästa den så att den alltid syns också. Tyvärr får man ju inte albumomslaget, men i väntan på ett program som gör det så är det bättre än ingenting.
Citera
2010-03-21, 04:44
Medlem
Csharpers avatar
vad är det bowtie gör? jag orkar inte läsa på sidan...
hörde att någon nämnde "Spotify Currently playing för Adium"? jag slängde precis ihop ett applescript som fixar biffen... kan ladda upp imorgon(/senare idag ^^)
Citera
2010-03-21, 09:29
Medlem
Purrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Growl visar ju vilken låt, artist och album som spelas. Går att fästa den så att den alltid syns också. Tyvärr får man ju inte albumomslaget, men i väntan på ett program som gör det så är det bättre än ingenting.

Det är ju sant (även om jag själv inte är förtjust i Growl).

Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
vad är det bowtie gör? jag orkar inte läsa på sidan...
hörde att någon nämnde "Spotify Currently playing för Adium"? jag slängde precis ihop ett applescript som fixar biffen... kan ladda upp imorgon(/senare idag ^^)

Fixar så att albumart syns på skrivbordet, samt att man kan styra iTunes med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in