2011-03-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
NG är ett jävla kickersgäng också, samlar ihop diverse folk. Vet flera stycken djurgårdare som var med mot exempelvis mot Linköping.

Var Djurgårdare med och slogs för Peking? Det konstigaste jag hört, låter inte särskilt troligt..Det är väll inte speciellt vanlígt att firmor samarbetar?
Citera
2011-03-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorlangesFinest
som jag skrev tidigare så ska div 1 laget Dalkurd FF ha en supporterfalang, läste någonstans att det under matchen mot VSK förra året ska ha förekommit bomb hot mot vsks pub innan matchen. Vilka är dem egentligen? även slagsmål mot syrianska förra året där polisen gick emellan och stenar ska ha förekommit.

Bara ett gäng hetsiga kebabsvarvare från en grå kommun i Dalarna som söker spänning och självhävdelse utan att göra något nämnvärt avtryck, således inte värt att räkna med.
Citera
2011-03-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHansson
Bara ett gäng hetsiga kebabsvarvare från en grå kommun i Dalarna som söker spänning och självhävdelse utan att göra något nämnvärt avtryck, således inte värt att räkna med.

inget nämnvärt, vad skulle det vara isåfall
Citera
2011-03-10, 15:40
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barazza
Var Djurgårdare med och slogs för Peking? Det konstigaste jag hört, låter inte särskilt troligt..Det är väll inte speciellt vanlígt att firmor samarbetar?

med tanke på att indiern, som tidigare sprang omkring och lekte topboy för pekings grabbar, har dif-tatueringar så låter det faktiskt inte det minsta konstigt i mina ögon.
Citera
2011-03-10, 15:58
Bannlyst
Citat:
inget nämnvärt, vad skulle det vara isåfall

Utan att veta så skulle jag våga gissa på att det du vill veta, är inget som är värt att nämna...
Citera
2011-03-10, 16:27
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightsbridge
Sluta spela läcker och kom med faktiska uppgifter istället för massa skitsnack. Det är inte vi som dagen innan arboga raggar ihop folk genom msn, tar man med 16åringar utan någon som helst koppling till dfg eller dess undergrupp, bör man inte yttra sig överhuvudtaget. Varför raggar man folk via msn när man vid samma dag uppgett att man är 350 stenhårda grabbar? jag har aldrig fått svar på den frågan.

Gällande aktivitet så skulle jag inte heller yttra mig då det är allmänt känt vilka som alltid har grabbar som vill dansa. Vi ringer praktiskt taget varje helg, varje matchdag och frågar hur läget ligger och om man är intresserad av ett box. I lördags (såvitt jag vet en matchdag) ringde vi till både bajen och dif utan respons. Vi kan liksom inte trolla fram motstånd, vi respekterar att man kan ha annat för sig, MEN, titulerar man sig som firma förväntas man i vilket fall kunna kliva någon dag och inte bara 5000000000 mil utanför Stockholm.

Tack och hej.

Är det verkligen nödvändigt att klanka ner på oss angående Arboga? Är det överhuvudtaget värt att dra upp Arboga igen?

En lördag för fyra veckor sen var det ca 20 Firmangrabbar som stormade 7 DFG. En lördag för två veckor sen (tror det var två veckor sen) stormade ca 20 DFG ett fåtalet Firmagrabbar. Sen kommer ni och grinar för att vi är fega hit och dit. Va väl nåt i sumpan för ett tag sen med Yngre, DIF - aik?

Det händer grejer, även om just du kanske inte märkt det...
Citera
2011-03-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Innebär ju inte att man tillhör en speciell falang för att bli plockad under pl13 direkt, oftast så reggas man ju bara och sen får man dra om det endast är pl13, oftast så lägger dom ju till LOB eller nåt för att ha nåt som ligger kvar i registret.
Pl 9 ? Menar du inte pl 8 här ?

Givetvis inte, men vid upprepade "konfrontationer" med grisarna så räknas man garanterat som kat C, utav kling och klang alltså. Sen att dom lever i någon låtsas värld och tror att man är en är en super kriminell hoooooligan är en annan diskussion .

syftade på pl19
Citera
2011-03-10, 16:37
Medlem
Citat:
som jag skrev tidigare så ska div 1 laget Dalkurd FF ha en supporterfalang, läste någonstans att det under matchen mot VSK förra året ska ha förekommit bomb hot mot vsks pub innan matchen. Vilka är dem egentligen? även slagsmål mot syrianska förra året där polisen gick emellan och stenar ska ha förekommit.
Sitt inte där och boosta upp en massa ickehändelser angående ett kebabsvarar lag från division 1. Med tanke på ditt nick är du säkert Dalkurd supporter.
Citera
2011-03-10, 17:33
Medlem
Marmoths avatar
Seriös fråga:

Var det inte så att Casual-"kulturen" skapades för att grabbarna ville smälta in och undvika polisen genom att inte bära klubbens färger eller andra uppseendeväckande attribut?

Med det i sinne så blir det väl en väldig tankevolta när man idag får räkna med att boxas eller stå upp om man bär något av dessa casual-märken, d v s borde det inte, enligt den initiala tankegången, vara så att grabbarna skulle "gynnas" av att väldigt många vanliga fans, svenssons, m fl, klädde sig likadant?

Då skulle de ju verkligen försvinna i mängden och inte, som nu, synas på flera 100 meters avstånd?

Man vill inte bli uthängd på Flashback (förståligt), outad på Youtube eller synas i största allmänhet samtidigt som man väldigt tydligt signalerar vilka man är?

Mvh,
M
Citera
2011-03-10, 19:47
Medlem
145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeleryFC
Är de aktiebolag numera?

Javisst, dom har bildat anonyma bolag och speciellt "städfirmor" värkar vara populära. Det för att sedan köpa upp aktier i dom olika klubbarna för att sedan kunna styra skiten inne från för att sedan ta över klubben själva, helt sant
Citera
2011-03-10, 19:57
Medlem
Mx_1337s avatar
"Norrköpings firma nerlagd av FB"

Visst har peking's äckliga luffargäng gjort sig skyldiga till ett antal grova övertramp mot bl.a AIK, Bajen och Linköping.

Men vad är detta för jävla trams?
Skicka på dom mera stryk bara? Dessa bönder har ju åkt på stryk så fort dom visat sig (förutom när dom varit väldigt många fler än sina motståndare) och det är väl bara att fortsätta visa att dom är längst ner i näringskedjan. Så kanske dom t.o.m. själva inser det någon gång.

Detta tycker jag verkar mycket mer relevant än "uteslutning" från scenen.

Men vad gör man inte från gnagarhåll för att få spela maffia ala stora stygga firman boys och sen skriva om det på sverigescenen.
Citera
2011-03-10, 20:00
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
"Norrköpings firma nerlagd av FB"

Visst har peking's äckliga luffargäng gjort sig skyldiga till ett antal grova övertramp mot bl.a AIK, Bajen och Linköping.

Men vad är detta för jävla trams?
Skicka på dom mera stryk bara? Dessa bönder har ju åkt på stryk så fort dom visat sig (förutom när dom varit väldigt många fler än sina motståndare) och det är väl bara att fortsätta visa att dom är längst ner i näringskedjan. Så kanske dom t.o.m. själva inser det någon gång.

Detta tycker jag verkar mycket mer relevant än "uteslutning" från scenen.

Men vad gör man inte från gnagarhåll för att få spela maffia ala stora stygga firman boys och sen skriva om det på sverigescenen.
Folk brukar kalla det sagoscenen. Ta allt du läser där med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in