Citat:
Ursprungligen postat av winkish
Detta var ett riktigt härligt box, även om jag inte på någotvis deltog i smeten av flygande knogar eller vid sidan om. Mogna grabbar som gick och kramade om varandra efter matchen, en enorm jävla mognad. Inga små skitungar som studsar runt och sparkar på den som ligger.
Grattis gnaget ni vann denna, nästa tar vi

På något sätt får man bilden av att ni är otroligt goda vänner. Det är ändå lite förbluffande, att det hela verkar så harmlöst och gemytligt på något sätt. Tittar man på andra klipp, oftast äldre, från upplopp kring matcher o.s.v, så kan man ju inte ens föreställa sig att någon mitt i allt springer fram och börjar kramas med motståndaren. Hur är det moget att kramas efter slagsmålet? Försöker man göra det hela mindre allvarligt på något sätt? Det är ju ändå skillnad på att inte sparka på folk som ligger och att kramas.
Det verkar ju i allmänhet ligga väldigt lite aggressioner bakom det hela, men som jag har förstått det så är det delvis den utvecklingen man söker? Betraktar man uppgjorda box som en kategori för sig, som innehåller mer spelregler och ordning än spontanslagsmål kring matcher?