2010-09-04, 22:09
Medlem
Studerar man filmen http://www.youtube.com/watch?v=5-z94aqWR-g
så ser man många DFG som inte är i närheten av att slåss. Varför ens åka till ett möte, sen inte ens våga utmana någon på en fight?

Jag är för gammal för detta nu, hade jag varit i eran ålder så hade detta varit något för mig också
Citera
2010-09-04, 22:40
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggsockan-83
Undrar faktist helt ärligt hur Gnagets liga växer med c:a 50 man per box? Går det enormt bra med nyrekryteringen eller är det kampsportsklubbarna som töms?
Sen en till grej, va det inte kickersbajen ni alltid snackar om, som kör på icke-matchdag osv.. nu gör ni det med hela 262 grabbar till icke-matchdags box. Men på en Europamatch där ni har hela Sveriges och Bulgariens ögon på er för att visa er, kommer det 18 starka man.. undrar om någon av de tappra 18 som stog upp för era färger ens var firman? Frågan är ju vart 262 Firman Boys var?
Torka tårarna, jävla FÖRLORARE!
Citera
2010-09-05, 01:18
Medlem
Detta var ett riktigt härligt box, även om jag inte på någotvis deltog i smeten av flygande knogar eller vid sidan om. Mogna grabbar som gick och kramade om varandra efter matchen, en enorm jävla mognad. Inga små skitungar som studsar runt och sparkar på den som ligger.

Grattis gnaget ni vann denna, nästa tar vi
Citera
2010-09-05, 01:54
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winkish
Detta var ett riktigt härligt box, även om jag inte på någotvis deltog i smeten av flygande knogar eller vid sidan om. Mogna grabbar som gick och kramade om varandra efter matchen, en enorm jävla mognad. Inga små skitungar som studsar runt och sparkar på den som ligger.

På något sätt får man bilden av att ni är otroligt goda vänner. Det är ändå lite förbluffande, att det hela verkar så harmlöst och gemytligt på något sätt. Tittar man på andra klipp, oftast äldre, från upplopp kring matcher o.s.v, så kan man ju inte ens föreställa sig att någon mitt i allt springer fram och börjar kramas med motståndaren. Hur är det moget att kramas efter slagsmålet? Försöker man göra det hela mindre allvarligt på något sätt? Det är ju ändå skillnad på att inte sparka på folk som ligger och att kramas.
Det verkar ju i allmänhet ligga väldigt lite aggressioner bakom det hela, men som jag har förstått det så är det delvis den utvecklingen man söker? Betraktar man uppgjorda box som en kategori för sig, som innehåller mer spelregler och ordning än spontanslagsmål kring matcher?
Citera
2010-09-05, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Torka tårarna, jävla FÖRLORARE!

raggsockan har ju en poäng
i det han säger ang bulgarien!
Citera
2010-09-05, 03:08
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itk70
raggsockan har ju en poäng
i det han säger ang bulgarien!
Vem fan bryr sig om vad han säger om Bulgarien när han egentligen borde bekymra sig om att börja tälja nya framtänder så att han kan visa sig ute igen? Det är ju underbart att snacket på nätet har mer tyngd än de faktiska resultaten på gatan, här sitter alla och ältar vad Olle Bull sa på Det Hemliga Forumet medan näsbenen flyger i realtid utanför fönstret. Hajar du?
Senast redigerad av beyond 2010-09-05 kl. 03:48.
Citera
2010-09-05, 03:44
Medlem
Tandkolls avatar
Jävlar!!! Vad många gnaget är, måste vara den största mob någonsin i svenska sammanhang.
Citera
2010-09-05, 03:56
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Jävlar!!! Vad många gnaget är, måste vara den största mob någonsin i svenska sammanhang.
Kan du vänligen sluta upp med att vara imponerad? Enligt Lex Bulgarien är FB exakt 18 man så alla svenska resultat är nu retroaktivt ogiltigförklarade. WM, KGB och DFG tilldöms segern av en enhällig jury och FB får börja om mot Norrköping och Borås.
Citera
2010-09-05, 04:25
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Jag är för gammal för detta nu, hade jag varit i eran ålder så hade detta varit något för mig också

Är du född 67 så hade du inte varit äldst på plats...
Citera
2010-09-05, 09:39
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
På något sätt får man bilden av att ni är otroligt goda vänner. Det är ändå lite förbluffande, att det hela verkar så harmlöst och gemytligt på något sätt. Tittar man på andra klipp, oftast äldre, från upplopp kring matcher o.s.v, så kan man ju inte ens föreställa sig att någon mitt i allt springer fram och börjar kramas med motståndaren. Hur är det moget att kramas efter slagsmålet? Försöker man göra det hela mindre allvarligt på något sätt? Det är ju ändå skillnad på att inte sparka på folk som ligger och att kramas.
Det verkar ju i allmänhet ligga väldigt lite aggressioner bakom det hela, men som jag har förstått det så är det delvis den utvecklingen man söker? Betraktar man uppgjorda box som en kategori för sig, som innehåller mer spelregler och ordning än spontanslagsmål kring matcher?

Det ÄR harmlöst och gemytligt. Ett s k "box" är ett levande rollspel som har mycket strikta regler för att ingen ska bli skadad.

Visst händer det att det uppstår bråk i ett box, ibland till och med slagsmål, men man ska komma ihåg att det är en mycket liten andel av huliganerna som är våldsamma. Kolla på vilket klipp som helst, så ser du att de flesta bara går med i ledet, sjunger ramsor och kanske viftar lite med nävarna. Helt ofarligt för alla inblandade parter.
Citera
2010-09-05, 10:43
Medlem
Zinkensdamms avatar
Men vafan gnaget, icke-matchdags box är ju våran (kickersgängetBajen) grej...

Nä skämt åsido så är det riktigt bra jobbat av fb att klippa dom tre största (förutom sig själva) på ett halvår.
Citera
2010-09-05, 11:12
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winkish

Filmen som är från DFG´s sida ser det ut som att man sparkar på någon som ligger ner precis i slutet.
Kanske är oundvikligt när man har över 400 pers på plats iofs.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in