Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jo, men att du delar läktare gör dig, i mina ögon, partisk och ja, det är klart den läktaren hörs, syns och har inlevelse och älskar klubben, inget sagt om den saken, MEN vad "ni" än tycker så är de övriga läktarna superviktiga för helheten, och framförallt ekonomin, och där sitter väldigt många som tycker att firman langar fram björntjänst efter björntjänst.
Jag delar inte läktare med dem för att de finns, de råkar bara vara där. Skulle inte kalla mig partiskt, bara mer insatt.
Nu är jag inte på något sätt AIKare, så vad folket på annat än norra säger är jag inte så insatt eller brydd i. Men fenomenet finns alltid, oavsett vad det gäller, att det är lättare att klaga än att berömma, speciellt på internet.(inte menat mot dig, men folk i allmänhet) De gör en del dåliga grejer, de får uppmärksamheten, och en del bra grejer, som passerar tyst förbi.
Citat:
Jag menade mer att den negativa press ni får ju är till 100% självförvållad OCH att ni borde veta att de endast vill sälja lösnummer och att era aktioner säljer. Det kan ni inte skylla på andra utan vill ni inte ratas i allmänhetens ögon så sluta göra "dumma" sakler. Enkelt!
Inte ni tack, har inget med dem att göra. Men att ta bort den delen av grabbarnas liv är inte ett så bra alternativ ändå. Hellre att de samlar ihop ett gäng och kör uppgjort ute någonstans på en mindre ort eller ute i/på skog/fält, så det inte blir så stora rubriker, än att de bråkar på krogen eller liknande. Att ta bort bråket från vissa människor är svårt, så är det.
Citat:
Ja absolut, men det jag försöker säga är att det, utanför era tajta gäng, finns riktigt riktigt många som tycker att det ni gör är fel. Jag rör mig i många olika kretsar och har en hel del olika kontaktytor utåt, bl a i Solna, och jag har inte hittat någon som har något gott att säga. Om procentsatsen vore någorlunda jämn så skulle det inte vara så, det är jag fullständigt övertygad om.
Min bild av läget är att grabbarna" ändå är en minoritet och det är själva det jag vänder mig emot. Firmorna lever för klubben, vill oerhört väl och brinner mer än alla andra men är inte så många och har inte det folkliga stöd de tror. Att wannabes, hangarounds, ultras och andra med samma åsikter och i liknande ålder tycker de är OK ger heller ingen mängd-bredd utan det är oss andra det handlar om.
Tack för en sansad och hygglo debatt så ha´re bra å ha en bra helg!
//M
Självklart finns det många som är emot
dem, så även jag när de gör idiotgrejer, men de är också drivande inom bra grejer, det kan man inte ta ifrån dem. Firman säger väl att de har varit ledande inom att se till att spelare inte lämnar AIK som bosman. Sånt lär ändå de flesta uppskatta, även om de inte är medvetna om vilka som ligger bakom.
Folk behöver mer insyn i vad de faktiskt har gjort. Att få bort negativa rubriker är inte en möjlighet, och firmorna kommer va förknippade med våldet även om de slutar slåss. Det ser jag ingen bra lösning på, tyvärr. Huliganerna kommer fortsätta få skit, och skit som inte ens är deras (ultras), även fast de gör en del bra grejer. Favoriten är helt klart jaga svarta börsen biljettsäljare...
Mycket trevligt med sansad debatt! Ha en bra helg själv!