2007-10-21, 17:05
Bannlyst
det var ingen match den dagen.
Citera
2007-10-21, 17:06
Medlem
du?!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Några frågor till er huliganer:
Vad jag fattat är det inte så många som är kriminella i firmorna, korrekt?
Finns det någon övrig kodex som säger att man inte får spöa oskyldiga på "fritiden"?
Kan någon bli utesluten i form av bad standing?
Hur ofta sker det att hot mot spelare tränare etc?
Hur ofta vandaliseras krogar? Har bara hört om 1 tillfälle..
Känns det inte som ett stort problem att klubbarna/fotbollen får dåligt rykte och att många barnfamiljer drar sig från att komma till match?

Som jag har förstått så är det ganska vanligt och att firmorna tror att de ska kunna styra t ex en laguttagning eller en värvning.
Citera
2007-10-21, 19:09
Medlem
Rostmannens avatar
http://hd.se/astorp/2007/10/21/fotbollshuliganer-i-storbraak-i/

I Åstorp, 88 gripna.
Citera
2007-10-21, 19:41
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
det var ingen match den dagen.

Pratar du med mig? I sådana fall, jo det var det, dock inte mellan LHC-DIF, djurgården hade haft någon fotbollsmatch och passade på att åka förbi Linköping påvägen hem.
Citera
2007-10-21, 19:48
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag tror personligen att folk som odlar ett intresse för våld gärna slåss i andra sammanhang med. Någonstans måste man ju "öva" . Jag (och förmodligen majoriteten av sveriges befolkning) skiter fullständigt i om några "grabbar" pucklar på varandra i en grusgropp eller skog utanför stan. Men det spiller gång på gång över på oskyldiga. En polare till mig satt på den krogen i Linköping som DFG hade bestämt sig att hämnas på efter att en av deras "julgranar" hade åkt på spö av linköpings-grabbar. En kvart kvar till match och 90% av folket därinne var inte hockey-supportrar, de som var supportrar var julgranar utan intresse för våld. DFG-idioterna kom in och började veva och kasta flaskor, värst skadad blev en kvinna i fyrtioårsåldern som fick en flaska i huvudet, hon mådde inte speciellt bra . Tufft gjort...

Håller med till fullo. Var det inte nån krog i stockholm med där fönster och stolar mm förstördes? Därav mina frågor om de koderna de gärna skrävlar om men inte verkar hålla. Tycker dock att de förhållandevis sköter det ganska bra om man kan säga det. Men som sagt inga oskyldiga bör drabbas på något sätt punkt.

Väntar med spänning på kommentarer från nån av firmorna.
Citera
2007-10-21, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Pratar du med mig? I sådana fall, jo det var det, dock inte mellan LHC-DIF, djurgården hade haft någon fotbollsmatch och passade på att åka förbi Linköping påvägen hem.

en fotbollsmatch på morgonen den 10 december? jovisst.
Citera
2007-10-21, 20:11
Bannlyst
fast jag fattar inte att jag ödslar tid på att diskutera med någon som är så efterbliven att han påstår att djurgården spelade en match den 10 december som dessutom slutade så tidigt att de han åka till en annan stad och slå sönder en krog en kvart före matchstart i hockeyn.

exakt när påstår du djurgårdens härliga mitt i vintern fotbollsmatch började egentligen? halv åtta på morgonen?
Citera
2007-10-21, 21:13
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
fast jag fattar inte att jag ödslar tid på att diskutera med någon som är så efterbliven att han påstår att djurgården spelade en match den 10 december som dessutom slutade så tidigt att de han åka till en annan stad och slå sönder en krog en kvart före matchstart i hockeyn.

exakt när påstår du djurgårdens härliga mitt i vintern fotbollsmatch började egentligen? halv åtta på morgonen?

Halv sju. Skoja...
Jag hade för mig att det var tidigare på året och att det hade varit någon Royal League-match eller dylikt dagen innan som dfg:arna var på väg hem ifrån. Jag hade väl tydligen fel. LHC hade match i alla fall
Det har ju inte så mycket med det jag skrev egentligen, att firma-våldet hela tiden spiller över på oskyldiga. Man hör hela tiden "grabbar" som försvarar sig med att de bara slåss mot andra "grabbar", detta har ju bevisats gång på gång att det är bullshit.
Citera
2007-10-21, 23:32
Medlem
Knas på flera håll i landet tydligen.

En annan sak,flertalet gånger har man ju försökt infiltrera och kartlägga olika lags grabbar. Om nu Insider verkligen kommer visa det man sagt på förhand att man ska så är det ganska tungt. Att namnge och hänga ut killar i Firman Boys är nånting som ej skett tidigare. Ett vågat uppdrag.
Citera
2007-10-21, 23:58
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxandor
I England så finns det inga blattar/negrar i deras firmor, eftersom
att grabbarna där avskyr sånt pack.. Är det lika dant i Sverige?
Eller här har vi inte lika mycket ``balls´´ och välkommnar dom
med öppna armar?

Vad fan snackar du om? finns gott om svarta huliganer i England, nästan alla med caribianskt ursprung.

Nästan alla stora firmor har svarta bland de äldregrabbarna, dock inte pakistanier etc, detta har hållt sig sen sent 60tal då det var original skins som dominerade på läktarna.
Citera
2007-10-22, 00:55
Medlem
Fettogubbens avatar
Någon som kan försöka skaka fram dom tre sidor som handlade om "Per" och "Björn" som kör för någon bajenfirma? Den långa intervjun fanns i Aftonbladet, tyvärr hade jag inte tid att handla skitblaskan idag.

Finns den på nätet eller någon som har lust att scanna in? Verkade intressant.
Ska även bli intressant att se vad myglet på Insiders redaktion lyckats tramsa ihop.

-Fettogubben
Citera
2007-10-22, 07:56
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Någon som kan försöka skaka fram dom tre sidor som handlade om "Per" och "Björn" som kör för någon bajenfirma? Den långa intervjun fanns i Aftonbladet, tyvärr hade jag inte tid att handla skitblaskan idag.

Finns den på nätet eller någon som har lust att scanna in? Verkade intressant.
Ska även bli intressant att se vad myglet på Insiders redaktion lyckats tramsa ihop.

-Fettogubben

Finns ett kort på nämda artikel http://img155.imageshack.us/img155/2574/img3417ot1.jpg

Dom killarna kommer ju ej komma långt inom V- världen skulle jag gissa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in