2017-01-16, 19:01
Medlem
victoryzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Äre någon här som faktiskt tillhör KGB som kan förklara ursprunget och betydelsen av orden "fett äkta" ? Sitter och kollar lite på KritaEn5a och hittade en bild som fick mig att garva läppen av mig

En kille som argumenterar med sig då där en en tjomme som trängt sig före i kön på Konsum. Enda hjärnhalvan argumenterar för "Äh, vafan. Skit i det. Pallar fan inte tjafsa" medans andra säger "VAFAN!!! Kasta ett tidningsställ i huvudet på honom och skrik HAMMARBY HAMMARBY!!" Detta skulle då vara "fett äkta"

https://www.youtube.com/watch?v=vwYQRu4yrSs <- Fett äkta!
Citera
2017-01-16, 19:16
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
https://www.youtube.com/watch?v=vwYQRu4yrSs <- Fett äkta!

Hahaha fan va bra
Citera
2017-01-16, 19:51
Medlem
Så mycket muppar i den här tråden... Så mycket Bajen i den här tråden...
Citera
2017-01-19, 13:10
Medlem
Har Helsingborg någon liga kvar eller?

Är inte alls med på scenen längre men minns förr när man besökte Helsingborg så hade dom alltid några som ställde upp, var lite danskar också men minns dom vart reko efteråt och man kunde mer eller mindre ta en öl efteråt på krogen senare under kvällen.
Citera
2017-01-19, 18:11
Medlem
Vad är du ute efter? Att någon ska svara, "ja jag e bajen och vi brukade ta en bira med fl"?
Citera
2017-01-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bermondsey
Vad är du ute efter? Att någon ska svara, "ja jag e bajen och vi brukade ta en bira med fl"?

Det var endast en fråga...är knappast ute efter något, är som sagt inte på scenen längre, utan frågan löd endast om Helsingborg hade en liga kvar?
Citera
2017-01-20, 21:44
Medlem
JAGx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Tycker du? Det var förvånande. Jag tycker att DFG:s äldre var riktigt bra. Ta upploppen utanför Råsunda under det tidiga 2000-talet, exempelvis. Då hade ju DFG sin topp. Det var riktigt jävla bra grabbar.

Det var många äkta, hängivna & jävligt hårda grabbar på den tiden! Top of The line helt enkelt!
Citera
2017-01-20, 22:16
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAGx2
Det var många äkta, hängivna & jävligt hårda grabbar på den tiden! Top of The line helt enkelt!

Top of the line? Det var länge sen jag fick skratta så mycket som efter det inlägget. Blicka tillbaks lite i historieböckerna och läs på om "Tumba", "Sätra", "Grön Vit Front". Det var helt enkelt bättre förr!
Citera
2017-01-21, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Top of the line? Det var länge sen jag fick skratta så mycket som efter det inlägget. Blicka tillbaks lite i historieböckerna och läs på om "Tumba", "Sätra", "Grön Vit Front". Det var helt enkelt bättre förr!

Vad är det du skrattar åt?
Aldrig har väl DFG varit så "starka" som på den tiden.
Dynamik när det inte var bättre för men det är sämre nu.

Det är ingen vidare bra ide att cykla runt på fyllan vid centralen vid 03:30 tiden efter ett par öl och ett streck för mycket och tro att man som spagetti grabbar helt plötsligt blivit huligan och världsstjärna.

"Söderfamily" kanske man inte bör sjunga hur som helst...
Citera
2017-01-21, 09:03
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Det var endast en fråga...är knappast ute efter något, är som sagt inte på scenen längre, utan frågan löd endast om Helsingborg hade en liga kvar?

finns väl inte någon direkt organiserad sådan kvar nej, så som jag förstått det så finns väl FL kvar i någon konstellation här. Det är nog mer som ett samlingsnamn för de som väljer att öka runt och stöka, och inte redan har en tillhörighet i andra lite vålds-sugna grupperingar.
Grabbarna är ju kvar och stökar dock

Men jag är inte dom, var många år sedan jag hoppade av.
Citera
2017-01-21, 10:25
Avslutad
Tänkte höra här inne om det ser likadant ut i verkligheten som i TFC?! Inte för att dissa men när Wisemen blev brutalt misshandlade i alla sina matcher. Inte så konstigt när man skickar dit små kids med spagettiarmar.

Inte nog med det, de sänder samma gäng i nästa turnering och får ännu mera stryk.

Jag undrar nu:

1. Va det de bästa ni kunde skrapa fram? Det måste ju nästan det eftersom ni skickar dem två ggr.

2. Har ni inga tyngre killar? Polackerna och ryssarna är ju i en helt annan dimension. Även deras mindre killar. Även britterna och amerikanarna osv.

3. Ser resten likadana ut eller va detta de "sämsta" killarna ni skickade?

4. Ser de andra svenska firmorna likadana ut eller är de bättre? Hur står sig WM i Sverige?

5. Hur ser andra länders firmor på svenska huliganer efler denna mediokra uppvisning?

Så jag tycker det är märkligt eftersom ni skryter om hur ni spöade Frankfurt osv.

Jag får inte ihop det. Kan någon ge mig klarhet.

Jag hade inte gjort det bättre själv, men skulle heller aldrig kalla mig själv huligan eller ställa upp så jag vill inte höra massa skit om jag ska göra det bättre själv.

MVH - Lasse
Citera
2017-01-21, 16:13
Medlem
Box mellan BHS/BCC-HBGY
15v15
Vinst BHS/BCC efter en riktigt hård och bra fight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in