Försöker sammanställa en lista med ALLA firmor inom Sveriges gränser som fortfarande "finns". Vet att det kan vara luddigt huruvida en firma fortfarande finns. Men tycker att dom ska ha varit aktiva dom senaste åren för att öht vara med i diskussionen. Är också medveten om att denna lista inte är komplett och att det kan finnas fel. Därför vill jag ha ER hjälp att ev. revidera och framför allt komplettera den.
Ingen pajasdiskussion tack!
Hammarby: KGB - BO - BHS
Djurgården: DFG - DY
AIK: FB - AY
IFK Göteborg: WM - GU
Helsingborg: FL - HY
GAIS: GY
Malmö FF: TR
Västerås: VSK Casuals
True Rockers har länge stått på ruinens brant, då massa mindre grupperingar inom Malmös ligist scen har börjat ta form. Jag har personligen tillsammans med MJ (en av de mest tongivande grabbarna i Malmö) som syfte att ena dessa mindre grupperingar denna säsong, samt ställa högre krav på medlemmar och ta tillbaka gatan i ordets sanna bemärkelse. hehe! Kaos var namnet, lägg det på minnet.
Detta är början på en ny era där det tongivande namnet från Malmö i fortsättningen kommer att vara Malmö United (Malmoe United). Detta är något som flertalet grabbar i Malmö kan intyga
EDIT: Btw, Malmös yngre grabbar (och det är många denna säsong, hehe!) kallar sig fortfarande för MY.
Det har visat sig att det inte fungerar med mindre splittrade falanger. Därför måste vi eftersträva att enas, då blir truppen mycket starkare. Det har hänt lite saker i helgen så uteslutningar kommer att bli aktuellt under de närmaste veckorna. Vi ska även anamma lite av mc-klubbarnas begrepp och termer kring vissa saker. Dom grabbar som lämnar gruppen i bad standing framöver kommer inse att ett liv i Malmö. Mer om det vid kommande möte.
Vi är Malmö United och vi har höjt snäppet en aning, eller som jag ännu hellre utrycker det vi gillar kvalité.
"Blåslagna grabbar tackade för en bra match och många från början skeptiska ansikten för den svenska scenen förvånades till det positiva imed den inställning våra grabbar visade."
När vi ändå drar sagor och roliga historier för varandra så tänkte jag fortsätta på inslagen bana. Min favorit somdenne lallare har skrivit:
Det var efter fjolårets möte borta mot ifk där det berättades om en topphemlig uppgörelse mellan tr och wm där Malmös grabbar enkelt gick segrande ur striden. Bara att leta bland hans inlägg om ni vill få denna återberättad ordagrant.
Nu till det roliga: Denna batalj måste vara så hemlig att ingen någonsin varken varit med om den eller upplevt den.
Hur vet jag då detta? Jo, därför att jag själv var i allra högsta grad involverad i den resa med minibussar som faktiskt gjordes till götet av samtliga grabbar från Malmö som ville besöka götet den dagen (yngsta, yngre och äldre). Det fanns alltså inga olika falanger som reste på olika sätt dit. Denna resa finns redogjord för på sverigescenen för den som är intresserad. Sverigescenen är måhända ett vinklat forum men när det kommer till att rapportera andra incidenter än aiks så brukar det ligga ganska nära sanningen - så även denna gång.
Men ingenstans finns det redogjort för den topphemliga äldre bataljen som ska ha ägt rum. Och eftersom alla äldre grabbar från MFF fanns i våra minibussar så är mitt tips följande:
Den superhemliga uppgörelsen stod mellan på ena sidan: kolindrobas och dennes vänner mollgan, fillifjonkan och spöket laban. I andra ringhörnan fanns en hel armé av hjärnspöken. Många pushkicks användes...
Nu väntar vi alla spänt på kommande superhemliga uppgörelser som fantasiarmén malmö united ska delta i. Det måste dock vara ganska så enkelt att styra denna liga eftersom det bara är han själv som ingår i den.
__________________
Senast redigerad av 040.mittistan 2014-04-14 kl. 14:28.
Försöker sammanställa en lista med ALLA firmor inom Sveriges gränser som fortfarande "finns". Vet att det kan vara luddigt huruvida en firma fortfarande finns. Men tycker att dom ska ha varit aktiva dom senaste åren för att öht vara med i diskussionen. Är också medveten om att denna lista inte är komplett och att det kan finnas fel. Därför vill jag ha ER hjälp att ev. revidera och framför allt komplettera den.
Ingen pajasdiskussion tack!
Hammarby: KGB - BO - BHS
Djurgården: DFG - DY
AIK: FB - AY
IFK Göteborg: WM - GU
Helsingborg: FL - HY
GAIS: GY
Malmö FF: TR
Västerås: VSK Casuals
VSK Casuals gick i graven för flera år sedan o det ser mörkt ut med nyrekryteringen.
En del vill bara köra fair, med jämna nummer. Andra vill ta dagen & fighten som den kommer och möta upp på gatan oavsett nummer för dagen. Flaskor, stenar, tjuvsmällar - You name it. Andra vill bara ha svenska killar med i leden medans jag själv anser att både blattekickers och svennar är välkomna så länge dom har en skön stil och kan fightas. Hehe!
Du ser, splittringen är total. Men framförallt så är det andra saker i livet som tex familj som tar upp all tid för de forna grabbarna. Hehe! Men detta är fullt acceptabelt och nu värvar vi nya "grabbar", både från gatan och arenan. hehe!
Det är tragiskt att vissa inte kan ta ett nej utan gång på gång istället måste smutskasta den firma som nu håller på att ta form: Malmö United!
Framtiden ser dock ljus ut och huvudsaken är att i alla fall vi själva vet vilka våra riktiga grabbar är. Syns på en Arena nära dig. Over & Out!
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 040.mittistan
När vi ändå drar sagor och roliga historier för varandra så tänkte jag fortsätta på inslagen bana. Min favorit somdenne lallare har skrivit:
Det var efter fjolårets möte borta mot ifk där det berättades om en topphemlig uppgörelse mellan tr och wm där Malmös grabbar enkelt gick segrande ur striden. Bara att leta bland hans inlägg om ni vill få denna återberättad ordagrant.
Nu till det roliga: Denna batalj måste vara så hemlig att ingen någonsin varken varit med om den eller upplevt den.
Hur vet jag då detta? Jo, därför att jag själv var i allra högsta grad involverad i den resa med minibussar som faktiskt gjordes till götet av samtliga grabbar från Malmö som ville besöka götet den dagen (yngsta, yngre och äldre). Det fanns alltså inga olika falanger som reste på olika sätt dit. Denna resa finns redogjord för på sverigescenen för den som är intresserad. Sverigescenen är måhända ett vinklat forum men när det kommer till att rapportera andra incidenter än aiks så brukar det ligga ganska nära sanningen - så även denna gång.
Men ingenstans finns det redogjort för den topphemliga äldre bataljen som ska ha ägt rum. Och eftersom alla äldre grabbar från MFF fanns i våra minibussar så är mitt tips följande:
Den superhemliga uppgörelsen stod mellan på ena sidan: kolindrobas och dennes vänner mollgan, fillifjonkan och spöket laban. I andra ringhörnan fanns en hel armé av hjärnspöken. Många pushkicks användes...
Nu väntar vi alla spänt på kommande superhemliga uppgörelser som fantasiarmén malmö united ska delta i. Det måste dock vara ganska så enkelt att styra denna liga eftersom det bara är han själv som ingår i den.
Du har humor. Kul, men nu börjar du bli tröttsam. Malmö United kommer att ta form oavsett vad vad du än må tycka om detta. Försök att fatta en gång för alla, broder. Du har ingen plats i firman. Inte denna säsong i alla fall. Lägg ner nu. Please! Du gör bara bort dig själv. Malmö United! MFF 4-ever!
__________________
Senast redigerad av Adonis. 2014-04-14 kl. 16:06.