2013-10-08, 16:42
Medlem
Mano08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Vad vet du om wm och hur den ser ut?

Jag är i Goteborg just nu.
Citera
2013-10-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
"En match utanför planen var också planerad, dock med stadens dominerande ligistorganisation, IFK Göteborgs "Wisemen".

Det hela spolierades emellertid av polisen som snabbt lokaliserade tidigt anländande KGB. På grund av detta valde de båda grupperna att blåsa av dagens planer. Dock tyckte 32 st yngre IFK-ligister från GU/YCG annorlunda och man tog sig snutfritt till ett parkeringsgarage vid Avenyn precis i närheten av Bajens samlingspub "Parken". Väl på plats tog man kontakt med Bajengrabbarna och förklarade var man befann sig och med vilket antal. Det skulle visa sig vara ödesdigert.

Den tilltänkta boxplatsen är en inhägnad fotbollsplan, en så kallad "kaninbur". Bajarna har inte lyckats ta sig dit i tid vilket gör att YCG/GU helt sonika sätter sig och beskådar den pågående korplagsmatchen som pågår. Efter ett tag anländer dock ca 150 KGB/BO med ultras och gör sig tillkänna med ett massivt vrål som följs av ett flask- och stenregn mot de 32 göteborgarna.

YCG/GU tightar ihop sig och väntar in den massiva grönvita mobben och gör så gott man kan i drygt 20 sekunder innan det massiva nummerövertaget från Bajen gör sig påmind och samtliga göteborgare går i backen. Bajen nöjer sig inte med projektilerna och det faktum att det gick ca: fem grönvita på varje Blåvit utan utdelar dessutom flertalet sparkar och stampar på liggande och förnedrar dem verbalt."
"Vissa saker jag skriver på Flashback är påhittat/lögn"

Skämt åsido, en sann beskrivning i stora drag.
Citera
2013-10-08, 19:11
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ta det lugnt nu, men om ni har planerat ett box länge så borde det inte vara några problem att få till det tills några klantar till det. Jag menar hur svårt kan det vara? Fel folk i leden tror jag är problemet. Folk som inte vill slåss utan vill synas och leka farlig.

Wisemen har försökt få till box mot både dfg och fb och det ska ni ha cred för, även om ni skulle torska. Wisemen har vart klart mest sugna på box på senare tid och det betyder mkt. Fular sig inte fb tror jag att ni vinner eftersom att ni är så sugna på att mötas. Måste vara sjukt irriterande för er.

Hur känns det egentligen, för dig alltså, när du sitter i en tråd om fotbollsfirmor och lägger ut dina ointressanta analyser och tankar om någonting du inte är en del utav.. och inte har någon som helst insyn i? Känns det bra? Känner du dig häftig? Pirrar det i kroppen?

Är nyfiken på riktigt.
Citera
2013-10-08, 20:44
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Men käft då.

Internet har förstört allt. När töntar som du fiskar fakta på FB och aftonhoran.

Slaska upp detaljerna istället för att spela mangaz på ett anonymt forum då.
Citera
2013-10-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Hur känns det egentligen, för dig alltså, när du sitter i en tråd om fotbollsfirmor och lägger ut dina ointressanta analyser och tankar om någonting du inte är en del utav.. och inte har någon som helst insyn i? Känns det bra? Känner du dig häftig? Pirrar det i kroppen?

Är nyfiken på riktigt.

Tar du illa upp eller?
Citera
2013-10-08, 22:37
Medlem
FysikElskarNs avatar
Har vi ett "landslag" i huliganism? Alltså, går de svenska firmorna ihop och slåss ihop någonting under landskamper och mästerskap?
Citera
2013-10-08, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FysikElskarN
Har vi ett "landslag" i huliganism? Alltså, går de svenska firmorna ihop och slåss ihop någonting under landskamper och mästerskap?

Nej, möjligen IAP (Icke-Attackerande Pakt).
Citera
2013-10-08, 23:01
Medlem
Citat:

Hade varit otroligt roligt om det där hände..
Citera
2013-10-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN

Har för mig att många länder i europa har liknande. England etc etc. Hur kommer det sig att Sverige inte har det?
Citera
2013-10-08, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN

Det har det redan. Grabbar från DIF, IFK, MFF och HBG bilda en mobb på 200 grabbar i Köpenhamn när Sverige mötte Danmark. 2009 var det.
Citera
2013-10-09, 01:00
Medlem
sirJKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
Det har det redan. Grabbar från DIF, IFK, MFF och HBG bilda en mobb på 200 grabbar i Köpenhamn när Sverige mötte Danmark. 2009 var det.

Även tidigare, EM 2000(?) i Holland. DIF/GBG grabbar mot turkar.
Citera
2013-10-09, 01:30
Medlem
Mano08s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pillow
Har för mig att många länder i europa har liknande. England etc etc. Hur kommer det sig att Sverige inte har det?

Kanske några av anledningarna: Rätta om jag har fel...

* Svenska snuten is a bitch av nån anledning så finns det inget värre brott än huliganism i Sverige. Du är altså en terrorist om du slåss för din klubb, dom får slå dig blodig, storma ditt hus, förnedra dig på jobbet och straffa dig med alla möjliga och omöjliga lagar som dom själva hittar på.

* Man vill inte förknippas med SvFF

* Man vill inte förknippas med våra cp fans--> http://tinypic.com/r/1zf4vgo/5

* Patriotism (Ej nazism), inte lika hög som tex England, Turkiet, Grekland, Argentina osv... Det kanske tar 10-15 sekunder att få en smäll på käften ifall man trampar på en turkiskt flagga utanfor en arena mitt bland deras fans, medans i Sverige kanske det tar 10-15 minuter innan första riktiga patrioten kliver in.

* Inte vana att gå ihopp

Typisk scen http://www.youtube.com/watch?v=rUYAAv6V2Ag
Senast redigerad av Mano08 2013-10-09 kl. 01:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in