Citat:
Jag har försökt att tillföra i denna tråden, men det är fan som att försöka lära ett gäng dagisbarn om algoritmer.
Ursprungligen postat av salad
Du tillförde mkt med ditt inlägg. Om du inte märkt huliganvågen 2005-2008 så måste du vara 50 bast. huligan was the thing to be i skolan ett tag. stone island och fred perry kläder osv.
Jag har långt kvar innan jag nickar 50 strecket, men att det var någon våg mellan 05 och 08 kan jag verkligen inte hålla med om, men det kanske beror på att jag alltid haft det runt mig.
Men droppa att SI bara bärs av grabbar, snälla. Det finns en anledning till att grabbar en gång i tiden började använda sig av casualmärken. Kanske inte någon anledning nu förtiden, då polisen ofta har koll på den s.k kat C skaran. Jag tycker bara det är trevligt med en mix av stiliga herrar och julgranar på arenan

Citat:
Kärleken och hatet kommer hand i hand.
Ursprungligen postat av Stringbikini
Men vad är det som är stoltheten och kärleken? Man säger att man gör det pga det men vad har egentligen våld med en klubb att göra? Vad tjänar klubben på det?
Skrubbsår och liknande är inte så farligt men när man sparkar på någon som ligger eller stampar på huvudet så är det ganska allvarligt kan jag tycka.. Och iom att detta händer ibland så utsätter man sig för stor fara. Sen har jag även förstått det som att man har börjat med ganska fula påhopp, tex flera mot en och liknande hur vanligt är det?
Ni får gärna rätta mig om jag har fel men det är som sagt min uppfattning
Skrubbsår och liknande är inte så farligt men när man sparkar på någon som ligger eller stampar på huvudet så är det ganska allvarligt kan jag tycka.. Och iom att detta händer ibland så utsätter man sig för stor fara. Sen har jag även förstått det som att man har börjat med ganska fula påhopp, tex flera mot en och liknande hur vanligt är det?
Ni får gärna rätta mig om jag har fel men det är som sagt min uppfattning

Försök föreställa dig en familjemedlem, någon/t som du är uppvuxen med och alltid kommer att backa. Något åt det hållet är det, du vill och kommer att göra vad som krävs för att försvara denne och dennes stolthet. Sen är väl gemenskapen en stor vikt på vågen också, man ställer upp och backar varandra Så vet jag att det är för många jag känner iaf.
Huruvida det är med övertramp skiljer sig från gång till gång, vilka ligor som kör etc. Börjar jag rabbla namn på firmor så vet jag att det kommer bli en jävla diskussion och pajkastning.
Men självklart händer det ibland i stridens hetta, oberoende vad det är för liga.
/F
Senast redigerad av Mr.Tass 2013-01-24 kl. 17:21.
Senast redigerad av Mr.Tass 2013-01-24 kl. 17:21.