2013-01-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Du tillförde mkt med ditt inlägg. Om du inte märkt huliganvågen 2005-2008 så måste du vara 50 bast. huligan was the thing to be i skolan ett tag. stone island och fred perry kläder osv.
Jag har försökt att tillföra i denna tråden, men det är fan som att försöka lära ett gäng dagisbarn om algoritmer.
Jag har långt kvar innan jag nickar 50 strecket, men att det var någon våg mellan 05 och 08 kan jag verkligen inte hålla med om, men det kanske beror på att jag alltid haft det runt mig.
Men droppa att SI bara bärs av grabbar, snälla. Det finns en anledning till att grabbar en gång i tiden började använda sig av casualmärken. Kanske inte någon anledning nu förtiden, då polisen ofta har koll på den s.k kat C skaran. Jag tycker bara det är trevligt med en mix av stiliga herrar och julgranar på arenan

Citat:
Ursprungligen postat av Stringbikini
Men vad är det som är stoltheten och kärleken? Man säger att man gör det pga det men vad har egentligen våld med en klubb att göra? Vad tjänar klubben på det?

Skrubbsår och liknande är inte så farligt men när man sparkar på någon som ligger eller stampar på huvudet så är det ganska allvarligt kan jag tycka.. Och iom att detta händer ibland så utsätter man sig för stor fara. Sen har jag även förstått det som att man har börjat med ganska fula påhopp, tex flera mot en och liknande hur vanligt är det?

Ni får gärna rätta mig om jag har fel men det är som sagt min uppfattning
Kärleken och hatet kommer hand i hand.
Försök föreställa dig en familjemedlem, någon/t som du är uppvuxen med och alltid kommer att backa. Något åt det hållet är det, du vill och kommer att göra vad som krävs för att försvara denne och dennes stolthet. Sen är väl gemenskapen en stor vikt på vågen också, man ställer upp och backar varandra Så vet jag att det är för många jag känner iaf.
Huruvida det är med övertramp skiljer sig från gång till gång, vilka ligor som kör etc. Börjar jag rabbla namn på firmor så vet jag att det kommer bli en jävla diskussion och pajkastning.
Men självklart händer det ibland i stridens hetta, oberoende vad det är för liga.
/F
Senast redigerad av Mr.Tass 2013-01-24 kl. 17:21.
Citera
2013-01-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Tass
Kärleken och hatet kommer hand i hand.
Försök föreställa dig en familjemedlem, någon/t som du är uppvuxen med och alltid kommer att backa. Något åt det hållet är det, du vill och kommer att göra vad som krävs för att försvara denne och dennes stolthet. Sen är väl gemenskapen en stor vikt på vågen också, man ställer upp och backar varandra Så vet jag att det är för många jag känner iaf.
Huruvida det är med övertramp skiljer sig från gång till gång, vilka ligor som kör etc. Börjar jag rabbla namn på firmor så vet jag att det kommer bli en jävla diskussion och pajkastning.
Men självklart händer det ibland i stridens hetta, oberoende vad det är för liga.
/F

Är med på hur du menar, men tycker man har hört ganska mycket om hur folk springer och olika övertramp (stockholmslagen framförallt) så som utomstående har man lite svårt och förstå gemenskapen.

vad jag förstått det så är det en som är ledare för alla och sen har man "gruppledare", hur går det till när man bestämmer sånna? Kollar man på vem som aldrig backar eller vad grundar man det på? Förstår att det inte behöver vara samma hos alla firmor.
Citera
2013-01-24, 20:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Är med på hur du menar, men tycker man har hört ganska mycket om hur folk springer och olika övertramp (stockholmslagen framförallt) så som utomstående har man lite svårt och förstå gemenskapen.

Jasså?
Citera
2013-01-24, 20:20
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:

Kan man få några exempel?

Edit:Salorm hann före.
Citera
2013-01-24, 22:39
Medlem
DDboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Kan man få några exempel?

Edit:Salorm hann före.
Allvarligt? Du som stoltserar med att ha festat med "grabbar" och har skitat ner nästan alla trådar här på OB med dina menlösa inlägg borde hört om de övertramp som ibland sker. Håll dig till Raffa tråden och hänvisa till "någon av FUParna" din pajas. Mvh

En Kl*bbe i en svartgul sammanslutning gjorde bort sig ett par gånger innan han själv fick smaka på sin egen medicin. För att ta ett ganska oaktuellt fall av övertramp.
Citera
2013-01-24, 23:47
Medlem
Nej, väljer att inte ge ngt exempel då jag inte vill kasta skit på någon firma men alla som är med vet om det sker..
Citera
2013-01-25, 00:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Nej, väljer att inte ge ngt exempel då jag inte vill kasta skit på någon firma men alla som är med vet om det sker..

Ungefär lika bra svar som att du inte har en aning om Stockholmsfirmorna är värre än några andra~

Men bra försök
Citera
2013-01-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ungefär lika bra svar som att du inte har en aning om Stockholmsfirmorna är värre än några andra~

Men bra försök
Har inte sagt att dom är värre än några andra, menade bara att det e bara stockholms firmorna jag känner till. Dont be so angry dude
Citera
2013-01-25, 11:39
Medlem
TritonsTreudds avatar
Hur tänker firmorna till AB-klubbar om säsongen 2013 i Allsvenskan och S1 i och med att polisnotorna kommer börja droppa in med en ganska tät frekvens till klubbarna?

Kommer firmorna agera hårdare mot stök på arenan och i samband med matcher, för att motivera mindre polisinsatser?
Citera
2013-01-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TritonsTreudd
Hur tänker firmorna till AB-klubbar om säsongen 2013 i Allsvenskan och S1 i och med att polisnotorna kommer börja droppa in med en ganska tät frekvens till klubbarna?

Kommer firmorna agera hårdare mot stök på arenan och i samband med matcher, för att motivera mindre polisinsatser?
Stök utanför arenan före och efter match genererar också höjda polisinsatser och böter, så då måste stöket sluta helt och hållet på matchdagar? Inte så ofta man ser kravaller/bråk inuti arenorna längre, förmodligen pga definitiv torsk om man försöker.
Citera
2013-01-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niso
Stök utanför arenan före och efter match genererar också höjda polisinsatser och böter, så då måste stöket sluta helt och hållet på matchdagar? Inte så ofta man ser kravaller/bråk inuti arenorna längre, förmodligen pga definitiv torsk om man försöker.

Förekommer väl ändå en hel del läktarkaos nuförtiden. Visst är det inte som förut men sporadiskt uppstår det slagsmål mot både motståndare och lagens långa arm även interna bråk brukar blossa upp när folk är kungar på fyllan.
Citera
2013-01-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bila
Förekommer väl ändå en hel del läktarkaos nuförtiden. Visst är det inte som förut men sporadiskt uppstår det slagsmål mot både motståndare och lagens långa arm även interna bråk brukar blossa upp när folk är kungar på fyllan.
Det skulle jag nog inte påstå. Visst lite internbråk sker ju då och då men det är rätt sällan och brukar lösas väldigt snabbt, ingen big deal liksom.

Men bråk med motståndarfans/farbror blå är väldigt ovanligt, kan inte komma på någon match i de högre seriesystemen de senaste åren där det har varit slagsmål på arenorna mellan fans från två olika lag (Senaste jag kommer att tänka på är någon hockeymatch typ 2009). Bråk med snuten är väl det som är vanligast förekommande men oftast brukar det ju stanna vid lite munhugg såvida polisen inte väljer att dra upp batongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in