2012-09-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Polisen som fick en "högerkrok" fick inte det i samband med att denne ägnade sig åt att "skydda arrangemanget" och det var ej heller i samband med arrangemanget, utan det inträffade strax efter kl 21 på en plats 7-8 km därifrån.

Vad det gäller din frågeställning i övrigt så skall poliser förbehållslöst alltid misshandlas, och dom är "helt dumma i huvudet" detta är dom för att dom till 99% är inflyttade jävla bönder och bönder skall liksom poliser alltid misshandlas förbehållslöst!

om du tycker så då tycker jag regeringen bör avskaffa poliser , då ska du se hur sverige ser ut om några år , då styrs nog sverige av bovar och banditer lol bara en kännsla jag har . utan poliser skulle sverige garanterat gå under.

edit åstår inte polisen sköter sig alltid men det skulle inte gå va utan dom heller .
Senast redigerad av pederN 2012-09-18 kl. 14:32.
Citera
2012-09-18, 14:31
Medlem
"Att Firman Boys är ett gäng diversefolk är väl knappast okänt för någon. Lika mycket dravel och brist på självinsikt de visar på Sagoscenen, lika mycket feghet och brist på intelligens fick de äran att visa upp i går.

Bajen Fans anordnar Bajen Fans Cup med 32 lag i startgroparna. Lag från bl a BF styrelse, Bajenbrudar, KGB, UB, BO, BF Dalarna, Bajen Assholes, Söderbröder är representerade. Turneringen påbörjas på Gubbängsfältet för att avslutas på Söderstadion. Ett fantastiskt event där alla grupperingar får utrymme och där publiken består av allt från familjer till huliganer till julgranar till random intresserade. Ett event fyllt av glädje, förväntan och engagemang. Genomförbart tack vare flera människors och grupperingars insatser.

Efter lunchtid väljer ett hundratal ryggradslösa människor att, iförda huvor, storma fältet. Representanter ur AIK:s firma.

Självklart finns ingen plan för stormningen. Ingen genomtänkt strategi. Möjligtvis var strategin att så lite folk som möjligt skulle finnas kvar på plats så att det blev ojämna nummer. Det mesta av den samling bajare som tidigare befunnit sig på fältet hade redan begett sig av mot Söderstadion. Och, möjligtvis låg det i strategin att skrämma upp random supportrar som huserade runt planen. Barnvagnsfamiljer, ungar, kvinnor osv. Att kliva in på en turneringsscen där majoriteten av besökarna är av kategori A- och B-karaktär, måste i sig vara strategin.

Dårskap.

Jag lägger inga större värderingar i firmaprylar. Inte heller bryr jag mig det minsta om vad folk gör i en grusgrop eller i ett uppstyrt box där andra ointresserade inte kommer i kläm. Men, när något så osmakligt som en dåligt iscensatt stormning inkluderar att sätta barnfamiljer i fara – då är gränsen nådd. Då är det faktum, bristen på intelligens från ett gäng individer som tror sig vara förmer än andra, alltför uppenbar. När man tycker sig vara extraordinär genom att skrika ut hotelser mot förbipasserande familjer. När man tycker det är ok att sparka på en tjej. När man tycker det är ok att ge sig på äldre. När folk tvingas fly i panik med barnvagnar. När man tycker det är ok att fightas framför barn. Våra barn. Hur ska vi förklara för dem? Ett fält fullt av maskerade killar? Nej, där är gränsen nådd.

Jag skäms å era vägnar, Firman Boys. För mig finns inga boys eller män i världen som kan kalla sig varken boys eller män, som beter sig så här."
Citera
2012-09-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottado
"Att Firman Boys är ett gäng diversefolk är väl knappast okänt för någon. Lika mycket dravel och brist på självinsikt de visar på Sagoscenen, lika mycket feghet och brist på intelligens fick de äran att visa upp i går.

Bajen Fans anordnar Bajen Fans Cup med 32 lag i startgroparna. Lag från bl a BF styrelse, Bajenbrudar, KGB, UB, BO, BF Dalarna, Bajen Assholes, Söderbröder är representerade. Turneringen påbörjas på Gubbängsfältet för att avslutas på Söderstadion. Ett fantastiskt event där alla grupperingar får utrymme och där publiken består av allt från familjer till huliganer till julgranar till random intresserade. Ett event fyllt av glädje, förväntan och engagemang. Genomförbart tack vare flera människors och grupperingars insatser.

Efter lunchtid väljer ett hundratal ryggradslösa människor att, iförda huvor, storma fältet. Representanter ur AIK:s firma.

Självklart finns ingen plan för stormningen. Ingen genomtänkt strategi. Möjligtvis var strategin att så lite folk som möjligt skulle finnas kvar på plats så att det blev ojämna nummer. Det mesta av den samling bajare som tidigare befunnit sig på fältet hade redan begett sig av mot Söderstadion. Och, möjligtvis låg det i strategin att skrämma upp random supportrar som huserade runt planen. Barnvagnsfamiljer, ungar, kvinnor osv. Att kliva in på en turneringsscen där majoriteten av besökarna är av kategori A- och B-karaktär, måste i sig vara strategin.

Dårskap.

Jag lägger inga större värderingar i firmaprylar. Inte heller bryr jag mig det minsta om vad folk gör i en grusgrop eller i ett uppstyrt box där andra ointresserade inte kommer i kläm. Men, när något så osmakligt som en dåligt iscensatt stormning inkluderar att sätta barnfamiljer i fara – då är gränsen nådd. Då är det faktum, bristen på intelligens från ett gäng individer som tror sig vara förmer än andra, alltför uppenbar. När man tycker sig vara extraordinär genom att skrika ut hotelser mot förbipasserande familjer. När man tycker det är ok att sparka på en tjej. När man tycker det är ok att ge sig på äldre. När folk tvingas fly i panik med barnvagnar. När man tycker det är ok att fightas framför barn. Våra barn. Hur ska vi förklara för dem? Ett fält fullt av maskerade killar? Nej, där är gränsen nådd.

Jag skäms å era vägnar, Firman Boys. För mig finns inga boys eller män i världen som kan kalla sig varken boys eller män, som beter sig så här."

jag håller med dig , det är ett grovt övertramp , att ge sig på barnfamiljer och äldre är inte annat än jävligt tragiskt i mina ögon , om dom slåss mot likasinnade bryr jag mig inte ett dugg om och tycker är ganska kul se ibland, sådana här övertramp är oförlåtligt i mina ögon,riktigt dålig stil dom där borde inte finnas nära någon idrottsarena.
Citera
2012-09-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
jag håller med dig[...]

Nja, du håller med Mia på bloggen Årstakex...
Citera
2012-09-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexIcon
Nja, du håller med Mia på bloggen Årstakex...

hehe jaha , ja det måste jag göra då , omd et var så det gick till.
Citera
2012-09-18, 15:27
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
om du tycker så då tycker jag regeringen bör avskaffa poliser , då ska du se hur sverige ser ut om några år , då styrs nog sverige av bovar och banditer lol bara en kännsla jag har . utan poliser skulle sverige garanterat gå under.

edit åstår inte polisen sköter sig alltid men det skulle inte gå va utan dom heller .

Jag har inte pratat om polisens vara eller icke vara, det är din tolkning och den får således stå för dig.
Citera
2012-09-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Du inser kanske att din "redogörelse" för Bajens storhet rimmar rätt illa med eran heroiska insats i Gnesta? Alla incidenter du nämner har ni varit många fler och det för att ni efter Gnesta insåg att ni inte klarar av AIK på något annat sätt. Gubbängen var inte snyggt, men what goes around comes around. Skyll er själva. Ni har bäddat för det länge.

Gamla Stan och Fridhemsplan innan Gnesta också. Jämna nummer och vinst för Bajen båda gångerna.
Citera
2012-09-18, 16:18
Medlem
Rörande gubbängsfältet kan man väl säga att som klimatet är idag mellan AIK och Bajen får nog gemene bajare räkna med påhälsning om man öppet umgås med grupper som KGB/BO osv. Detsamma gäller även gnagare som gör samma sak med FB.

Anordnar man ett sådant event och låter sin "huliganfraktion" delta under egen banderoll kommer man också bli en måltavla. I mina ögon finns även en skuld hos KGB för det inträffade framför allt med tanke på vissa uttalanden som gjorts från FB så bör man vara jävligt medveten om att sådant här kan ske. Enkelt uttryckt, hade inte KGB varit där under egen flagga så hade det aldrig inträffat.

Nästa gång kan det vara gnagets tur så det bästa vore att FB & KGB löser det en gång för alla i någon grusgropp.
Citera
2012-09-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastEast
Det som hände vid globen var att exakt 33 bajare slår sönder ca 25 av djurgårdens bästa grabbar på ca 10 sek.
!

33?

För det första så sitter ni och säger att ni ska komma 10 man med taxi, sedan dyker ni upp med minst det trippla i nummer. För det andra så sa dem 6-7 bajarna vi stötte på efteråt att ni var 45+. Vi var 17-19 man MAX.

Men det var kul att det vart en sammandrabbning iaf
Citera
2012-09-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denunderbara
33?

För det första så sitter ni och säger att ni ska komma 10 man med taxi, sedan dyker ni upp med minst det trippla i nummer. För det andra så sa dem 6-7 bajarna vi stötte på efteråt att ni var 45+. Vi var 17-19 man MAX.

Men det var kul att det vart en sammandrabbning iaf

Ja det med nummer kommer ju alltid vara svårt för Bajen..

Men som sagt vi va 17 inräknade, och vi som va där vet att dom va många.
Mötte också en bekant Bajen efteråt, när jag vaknat upp igen.

Citerar han ( Vi va 36 st innan alla andra kom)

Inte nummer runt 20-20 som va sagt från början.
Citera
2012-09-18, 18:42
Medlem
http://www.dn.se/sport/fotboll/20-supportrar-riskerar-fangelse
"Fängelse kan bli straffet för 20 supportrar till IFK Göteborg som åtalats för våldsamt upplopp. Men anmälningsplikten, som riksdagen beslutat om, får mera kritik efter att ha sågats av utredaren Björn Eriksson."
Citera
2012-09-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://www.dn.se/sport/fotboll/20-supportrar-riskerar-fangelse
"Fängelse kan bli straffet för 20 supportrar till IFK Göteborg som åtalats för våldsamt upplopp. Men anmälningsplikten, som riksdagen beslutat om, får mera kritik efter att ha sågats av utredaren Björn Eriksson."

Det var så kallad fri jakt den sommardagen. Flera gånger avskärmades vanliga AIKsupportrar från de sina och attackerades. Många blev bespottade, fick bråte på sig m.m. Dessutom hade man satt IFK-supportrar på sektionen ovanför AIKs ståplats så det var fritt fram att spotta, kasta öl m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in