2012-09-17, 18:06
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
är det verkligen något possitivt då? vi har ju poliser för att skydda arrangemangen ,publiken ska kunna känna sig säker både på och utanför arenan, jag vill nog absolut ha dom på plats , bra många också,sen verkar det bara va stocholmslagen som har problem med polisen? jag är mångårig supporter själv och jhag har aldrig avrit med om nå¨gra problem med polisen , tycker snarare dom är rätt härlig stå och snacka med innan matcher och så , rätt trevliga tjejer och killar tycker jag om man bemöter dom som man bör ,så antingen är stockholms poliser helt dum i huvudet och våra fullt normala , eller så är det någon annan orsak :P

Ja du är ju i en tråd som handlar om fotbollsfirmor och deras aktiviteter. Fattar du inte av vilken orsak en snut blir golvad eller varför alla hatar snuten så kan du hålla dig i någon annan tråd.
Citera
2012-09-17, 18:28
Medlem
Gnaget och gårdarna tycker bajen är pinsamma - Jag håller med!
Bajen och gårdarna tycker gnaget är pinsamma - Jag instämmer!
Bajen och gnaget tycker gårdarna är pinsamma - Jag delar den åsikten!

Att det finns vuxna män som håller på på det här viset är genant så det smäller om det, ni är pinsamma hela bunten. Jag kan ha ett visst överseende med tonåringar håller på med tramset eftersom det händer så mycket hormoniellt i den åldern, men när man träffar på 40+:are som beter sig likadant undrar man om det är hypofysfel eller bara en ovilja att växa upp.
Citera
2012-09-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombasic
Det ryktas i gbg och bland firmor vad jag har hört att fyra grabbar från BFE vann box mot GU eller om det var wisemen som var sju st grabbar men ändå sprang under matchen mot ifk-elfsborg igår kväll ! är det sant?

Helt ärligt, tror du på det skitsnacket så är du dum i huvudet. Och blev du medlem idag för att skriva det skitsnacket? Stick och göm dig i den håla i borås du troligen kom ifrån.
Citera
2012-09-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Helt ärligt, tror du på det skitsnacket så är du dum i huvudet. Och blev du medlem idag för att skriva det skitsnacket? Stick och göm dig i den håla i borås du troligen kom ifrån.
detta stämmer fast antalet är fel. det var 4 BFE grabbar med elfsborgs ultras/kickers som fick UG/supras/kickers och några firma killar att springa
Citera
2012-09-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjocke
detta stämmer fast antalet är fel. det var 4 BFE grabbar med elfsborgs ultras/kickers som fick UG/supras/kickers och några firma killar att springa
kan tillägga att det var inget uppstyrt. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1066867-brak-mellan-fotbollssupportrar
Citera
2012-09-17, 20:39
Medlem
Dorhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Å andra sidan, varför ska du få veta någonting? Gå med i en firma så kommer du nog bli uppdaterad om det smäller.

Tyvarr sa flyger jag var och varranan dag pa mitt jobb och kan som flera tusen andra svenskar aldrig vara hemma varje gang det smaller. Jag fattar inte hela den radslan som man har i Sverige for grisen, jag menar kollar man pa rysslands, polens, italiens och turkiets poliser sa far dom vara snutar att likna sma flickor for dar behandlar dom folk nastan sa att man tvivlar ifall landet verkligen ar demokratisk. Tank det har i 6 manader for att man varit pa fel platts vid fel tidpunkt eller for att man inte betalat en bil boter eller varit pa ett box.

http://www.youtube.com/watch?v=i6unvjpLHgo

och dom doljer knappt sina ansikten for det (rekomenderar dock), daremot sa vagar polisen i dessa stallen nastan aldrig att ga utan maskering da dom vet att dom kan do for sant, natt som huliganerna dar haller bra koll pa.

Man kan aven maskera filmerna som den har, eller har vi inget teknologi for sant?

http://www.youtube.com/watch?v=F0dy3xyi4kk&feature=related

men nej, i sverige har man nan slags tjej tjaffs kultur dar skryt, golning och pajkastning anvands som trovardighet och bevis. Varfor skriva om box pa natet om man inte vill att nan ska veta om det och hur fan ska man anse sig vara sveriges basta och riktiga firma om man inte kan bevisa det.
Inte konstigt att sverige ar sa javla efterbliven i den europeiska scenen, det ar inte sa att hela europa kan aka till sverige for att bekrafta att man har grabbar i europa klass. Ta firman boys mot gallant steeds (cska), finns det verkligen mer an 100 manniskor pa hela jordklotet som ar 100% sakra att firman verkligen vann boxet mot deras grabbar, inte sa konstigt att folk vander och vrider pa versionen nar det inte finns bevis for att halla kaften pa mytomaner.
Citera
2012-09-17, 21:09
Medlem
EastEasts avatar
Angående det som hände i gubbängen. 130+ FB kom till ett julgransturnering med ca 45 kat C grabbar, många yngre (BO,BHS). Gnaget visste "när man skulle dyka upp", när det är som minst grabbar på platsen då dem flesta åkt mot Söderstadion. 45 grabbar MAX, är utspridda över fältet när det börjar skrikas att gnaget kommer. Grabbarna försöker samla ihop sig och skapa en formation samtidigt som 10 st utav dem totalt 45 som är på andra sidan springer för att ansluta. Det slutar med flykt när man står på ett öppet fält med 45 grabbar mot en 130+ liga.

Ser inte hedern, äran eller respekten att göra en sån attack och klappa sig för bröstet.

Dem som står kvar åker i backen, inget konstigt med det. Men sparkarna när dem ligger ner, det var inte snyggt! Och skricka "DET HÄR ÄR FÖR VASAGATAN".

Det som hände på vasagatan var att 25 bajare attackerar ca 20 gnagare. Gnaget åkte så det visslade om det. Dem 20 gnaget grabbarna åkte på stryk av många BO killar som är 10 år yngre än dem själva, som är gamla "top boys" i gnaget. Helt oacceptabelt! Det slutade med en historia som var väldigt snyggt skriven, en historia som fick heta "det värsta övertrampet på 11 år"...

BGs var en hämnd och tillrättavisning pga attacken mot en ensam Bajare som var med jobbet. Det vart också en riktigt fin lögn. Men sanningen att dem 3 gnagarna låser in sig på toan och gömmer sig bakom en tjej, verkar dem inte berättat för sina grabbar. Tufft!

Gnaget har inte kört mot bajen med lyckat resultat sen Gnesta.

Swedenhof-Bortgjorda (fanns 1 KGB på plats med kollegor).

Arken-Överkörda (3-4 tar fighten resten gömmer sig).

Jameson-Bortjagade (fick löpa när KGB kommer ut från krogen, skyller på en polisbil).

O'learys Gamla Stan-Nuvarande AY åkte mot BO (Fighten slutade med att deras dåvarande ledare bad om nåd).

Väsby-Bortjagade igen (Fick se Bajenmobben, sprang och skyllde senare på snuten).

Solna- 5 Bajengrabbar sitter i en bil och ser 5 FB, det smäller (med 5 FB i backen).

Bajens hemmapremiär-Det tog stopp i trappan (fick jogga tillbaka samtidigt som snuten räddade dem).

Vasagatan-Överkörda (Total överkörning finns inte så mycket att säga).

Odenplan-2 FB går på en ensam KGB när han är med jobbet (fegt).

BGs-2 av dem FB som var med +1 till fick en uppläxning att gå på nån på jobbet är oacceptabelt!

Sen till alla DFG, grattis ni vann ert första box på ca 7 år med jämna nr!
"DFG fett äkta liga som aldrig springer, den enda rena ligan, färre men värre"...

http://www.youtube.com/watch?v=5-z94aqWR-g

Det som hände vid globen var att exakt 33 bajare slår sönder ca 25 av djurgårdens bästa grabbar på ca 10 sek.

Haninge, 30 bajen mot 60 dfg, dfg som inte tog en meter! Svettigt box men snuten avbröt det!

Stureplan, 100+ Bajen möter upp 90+ Djurgårn. Grymt Box i ca 40 sek tills snuten bryter.

Har ni nåt att tillägga eller rätta så går det bra att skicka ett PM!
Senast redigerad av EastEast 2012-09-17 kl. 21:29.
Citera
2012-09-17, 21:23
Medlem
Har ni inte råd o filma vem som gjort vad HaHa-sluta lägg pengar på kläder -köp en kamera! Haha..sluta o gnäll så mycket om ni får stryk-ge igen bara!
Citera
2012-09-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Ja du är ju i en tråd som handlar om fotbollsfirmor och deras aktiviteter. Fattar du inte av vilken orsak en snut blir golvad eller varför alla hatar snuten så kan du hålla dig i någon annan tråd.

det förstår jag mycket väl men samtidigt hade du nog hanterat situationen likadant om du hade varit polis , om det uppstår hotfulla situationer är det jud eras uppgift skydda allmänheten t3ex vid demonstrationer så inte oskyldiga råkar illa ut och skadas,och jag skulle säga sveriges polis är rätt lugn, finns länder som ahr betydligt hårdare poliser än sverige , där tvekar dom nog inte och rensar tandgården på vissa om dom beter sig felaktigt.jag förstår huliganer avskyr poliser men förstår också att poliser avskyr huliganer.
Citera
2012-09-17, 21:35
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusjocke
kan tillägga att det var inget uppstyrt. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1066867-brak-mellan-fotbollssupportrar

Det som hände var att några IFK-supportrar försökte "storma" Elfsborg-supportar som stod och väntade på bussen. Polisen gick emellan, ett nytt försökt gjordes och sedan kom deras buss. Inget mer, inget mindre och det var verkligen inga som sprang därifrån, i synnerhet inte några IFKare
Citera
2012-09-17, 21:45
Medlem
Jag e djävligt trött på olika snyftreportage om hur många folk var hit eller dit-har man hjärta skiter man i sånt o kliver bara i..
Citera
2012-09-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det som hände var att några IFK-supportrar försökte "storma" Elfsborg-supportar som stod och väntade på bussen. Polisen gick emellan, ett nytt försökt gjordes och sedan kom deras buss. Inget mer, inget mindre och det var verkligen inga som sprang därifrån, i synnerhet inte några IFKare
Skitsnack! Första gången kom det ett gäng på 7-10 IFK killar(UG/SG/Ultras/Kickers) som kom till Elfsborgarna, dem fick smaka, och sprang sedan därifrån. Andra gången hämtade dem flera och kom säkert 30 killar, men stoppades av polisen. Sen kom Elfsborgs buss och inget mer hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in