Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Okey, era svenska amatörer.
För det är väl lika bra att försöka att hålla sig till ämnet - annars blir man väl utslängd från tråden illa kvickt.
Därav ordet svenska ...
Jag skall över till England nu i februari - för att se matchen West Ham vs Millwall av alla högriskmatcher här i världen som man kanske bör undvika - för både ni och jag vet att this is the (faktiskt) real shit vad gäller fotbollsderbyn i Europa.
Högrisk matchernas högrisk match är vad vi talar om, och inget annat.
Och inget jävla halvmenlöst AIK mot Djurgården Stockholms-derby, som det går tretton på dussinet.
Och om ni lovar att vara något så när snälla (vilket ni säkert inte kommer att vara!) kanske jag kommer att lämna er en matchrapport.
Och tro det eller inte - men 30 svenska West Ham fans kommer att utmana ödet i London om ett par veckor!
Möjligen kan det ha varit högriskmatchernas högriskmatch om den hade spelats 1982...
Snuten kommer inte att vara lika oförberedda som förra gången (cupen -09) så några jättekravaller utanför är inte att räkna med denna gång. En del gruff lär det dock bli, och hätsk stämning, men det kommer inte att urarta.
De 30 svenska West ham-fansen du nämner misstänker jag är de 30 medlemmarna i West hams svenska supporterklubb som åker med på den årliga medlemsresan. Jag tror att de (ni?) kommer att skyddas så fint av polisen att det blir en ganska harmlös historia av det hela.