2009-03-23, 15:47
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrente
Har du inte hört talas om växthuseffekten? Om man väljer att tro på alla miljönissar så kommer vi få ett mer tropiskt klimat i framtiden och därmed utmärkta förutsättningar för gatuhundarna.
Växthuseffekten är överskattad.
Citera
2009-03-23, 17:39
Medlem
Torrentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Växthuseffekten är överskattad.
Det är vad du tror. Överlag är jag positivt inställd till klimatförändringen men det finns trots allt vissa orosmoln som man inte kan bortse från. Jag tänker framförallt på det att endast en liten höjning av medeltemperaturen kan få konsekvenserna att främmande arter etablerar sig i våran flora och fauna. Om denna förändring av klimatet kan få myggor, fästingar etc att få fäste i Sverige är det inte otänkbart att det samma gäller de förvildade hundarna.

Så den naiva inställningen som du uppvisar när det gäller klimatförändringens effekter för gatuhundsbeståndet finner jag högst olämpligt.
Citera
2009-03-23, 19:34
Medlem
nynaeves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
I sydeuropa så har de inte så mycket snö, så vildhundar skulle inte klara sig i vårat klimat.

Vet du hur många hemlösa katter som dukar under varje vinter i vårat klimat? Och ändå finns det sjukt mycket "gatukatter", så nog skulle man kunna tänka sig att liknande skulle kunna hända för hundar här i Sverige. Å andra sidan tror jag inte att det finns någon särskilt stor chans att folk skulle låta det ske, men möjligheterna finns ju...
Citera
2009-03-23, 20:41
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynaeve
Vet du hur många hemlösa katter som dukar under varje vinter i vårat klimat? Och ändå finns det sjukt mycket "gatukatter", så nog skulle man kunna tänka sig att liknande skulle kunna hända för hundar här i Sverige. Å andra sidan tror jag inte att det finns någon särskilt stor chans att folk skulle låta det ske, men möjligheterna finns ju...
Katter kan leva på väldigt mindre ytor och leva på att jaga råttor, hur tror du det blir med hundarna då?
Som Torrente sa så är ett varmare klimat det som kan skapa vildhundar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in