Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-21, 13:44
Medlem
Drinis avatar
Hejsan!
Installerade avast idag då jag misstänkte att jag hade en massa virus, vilket visade sig vara sant.

Så jag körde en virussökning under uppstart och då tog den bort massor av infekterade filer och program. Men även vissa windowsfiler... Så nu när jag loggar in loggas jag ut direkt efteråt. Detta är inte så himla kul då jag iof har backup på det mesta, men inte det viktigaste, som dessutom råkar ligga på c:\ :/.

Vad gör man i sånhär situation?
Går det att återställa så jag får göra om virussökningen och se till så den bara tar bort vissa filer? Isåfall, hur gör man en sån återställning?

Tack på förhand!
Citera
2009-03-21, 13:55
Medlem
tvcasualtys avatar
Systemåterställning eller ominstallation av windows. Vilken du än väljer får du behålla dina filer.
Citera
2009-03-21, 13:55
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Till o börja med så tog inte Avast bor dom viktiga systemfilerna, Du gjorde det för den frågar dig alltid innan.

Det här problemet är du inte ensam om att ha, en satans massa andra som får samma problem och det finns ännu ingen snabblösning på problemet.
Dom enda möjligheterna du har i nuläget är: Tryck på F8 vid uppstarten av datorn - Kolla om du då kan logga in på ditt lr admin kontot, om du kan d så kan jag ge dig åtgärder o göra.
Alt 2: Köra en windows reparation med din OS skiva.
Alt 3: Om inget av det hjälper kan du försöka köra kommandot "chkdsk /r" i återställningskonsolen som du startar upp med skivan, annars måste du göra en ominstallation av ditt OS, då kan du iof välja att inte formatera hårddisken och lämna aktivt filsystem vara, då försvinner inte det mesta av dina grejer till ex dina privata filer.
Citera
2009-03-21, 16:07
Medlem
hasenfrasens avatar
F8 felsäkert läge med kommandotolk, skriv sen SFC /SCANNOW så återställs alla trasiga windows filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in