2009-03-19, 20:49
Medlem
Vrövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Fredriksson
Vad hände med det gamla Flashback-epitetet "no copyright / no rights reserved" ?

Det var nog innan flashback-konceptet började generera några större summor pengar
2009-03-19, 21:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Admin äger väl inte Flashback.se?
Det har du rätt i, men ta kontakt med flashback media group då, hur som helst så tror jag att även om copyleften finns så är det inte för att andra ska tjäna pengar på varumärket.
Det är skillnad på att trycka upp en FB-tröja till sig själv och att trycka upp för försäljning.
2009-03-19, 21:26
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
hur som helst så tror jag att även om copyleften finns så är det inte för att andra ska tjäna pengar på varumärket
Tanken med det är att folk skall vara fria att göra (nästan) vad de vill med logotypen. Om de sedan väljer att trycka upp muggar, t-shirts och andra prylar så får de väl göra det.
Man kan ju knappast skriva att folk får göra vad de vill med logotypen och sedan komma och gnälla när de tjänar pengar på det.
Citat:
Copyleft is a form of licensing and can be used to modify copyrights for works such as computer software, documents, music and art. In general, copyright law allows an author to prohibit others from reproducing, adapting, or distributing copies of the author's work. In contrast, an author may, through a copyleft licensing scheme, give every person who receives a copy of a work permission to reproduce, adapt or distribute the work as long as any resulting copies or adaptations are also bound by the same copyleft licensing scheme. A widely used and originating copyleft license is the GNU General Public License. Similar licenses are available through Creative Commons—called Share-alike.
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyleft
Jag vet inte hur "avtalet" ser ut i detta specifika fall, men enligt ovanstående text så är man fri att göra i stort sett vad man vill med produkten så länge som man själv följer de ursprungliga kraven.
2009-03-19, 21:54
Medlem
Nomohos avatar
Jag hade köpt en, visst! fb-katten är ju cool, men den hade också varit snygg med svart tröja/vit text (alternativt tvärtom)
2009-03-19, 21:56
Bannlyst
Vem har skapat kattfan? Den är så sjukt skön.
2009-03-19, 22:41
Medlem
Fanns det inte Flashback tröjor att köpa för ett tag sedan? Annars hade det vart jävligt najs med någon liknande kampanj. Att "ägarna" till Flashback forum trycker upp en massa t-shirts som sedan säljs till oss medlemmar och annat gott folk?
2009-03-19, 23:04
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Tanken med det är att folk skall vara fria att göra (nästan) vad de vill med logotypen. Om de sedan väljer att trycka upp muggar, t-shirts och andra prylar så får de väl göra det.
Man kan ju knappast skriva att folk får göra vad de vill med logotypen och sedan komma och gnälla när de tjänar pengar på det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyleft
Jag vet inte hur "avtalet" ser ut i detta specifika fall, men enligt ovanstående text så är man fri att göra i stort sett vad man vill med produkten så länge som man själv följer de ursprungliga kraven.
Jag har i alla fall för mig att jag läst något om att det itne är till för att tjäna pengar på. Återkommer om jag hittar källa på det.
2009-03-19, 23:05
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Fanns det inte Flashback tröjor att köpa för ett tag sedan? Annars hade det vart jävligt najs med någon liknande kampanj. Att "ägarna" till Flashback forum trycker upp en massa t-shirts som sedan säljs till oss medlemmar och annat gott folk?
Det finns en jättetråd i ämnet om man söker.
Det fanns en FB-shop förut men den la ner pga någon form av trassel med leverantörerna. Jag hoppas också att den tas upp igen.
2009-03-19, 23:10
Medlem
Citat:
Det finns en jättetråd i ämnet om man söker.
Det fanns en FB-shop förut men den la ner pga någon form av trassel med leverantörerna. Jag hoppas också att den tas upp igen.

Min fråga var mer åt det retoriska hållet. Men jag lovar att söka innan jag postar nästa gång

Jag snackar mer om en form utav "Kampanj" De kanske inte borde smälla upp en hel FB-Webshop. Men kanske någon form utav "Höst erbjudande" eller något sen efter sommaren att släppa iväg 1000 Flashback T-shirtar eller liknande
2009-03-19, 23:19
Medlem
yaliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken

ja det var så jag tänkte! jag tror att det skulle uppskattas av många medlemmar!
2009-03-19, 23:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Jag har i alla fall för mig att jag läst något om att det itne är till för att tjäna pengar på. Återkommer om jag hittar källa på det.

Ja, det var okej att trycka tröjor om man inte tjänade pengar på det.
2009-03-19, 23:40
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ja, det var okej att trycka tröjor om man inte tjänade pengar på det.
Då är vi överens. =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in