Citat:
Ursprungligen postat av
Quadratic
Zeffa, du vet att det med U-tips går att "helgadda" alla matcher till en kostnad av endast 1 krona va? Och vara garanterad 13 rätt om villkoret sitter. Helt otroligt att ingen kommit på det tidigare!
Nä, nu ser vi framåt mot morgondagens kupong. Han den där Jack Pot verkar i alla fall vara en trevlig snubbe.

Ja,jag kanske har trådens sämsta humor men det där tyckte jag var roligt...
Citat:
Ursprungligen postat av
flickfotografen
Jag har svårt att tro att någon lägger någon större vikt vid vad jag skriver. Jag själv bryr mig t ex inte särskilt mycket om hur andra här inne tippat utan tycker mer det är kul att läsa om hur man resonerat.?
Exakt sådär resonerar jag med, jag läser tråden och tycker det är extra roligt när vissa som t.ex. du skriver vad tycker och tänker om matcherna.
Jag tar dock sällan in några speciella tips om det inte är så att det är något häpnadsväckande jag lyckats missa utan tycker mest det är väldigt roligt att läsa andras funderingar, jag tror inte heller någon bryr sig vad jag skriver i mina "analyser" dels för att jag sällan vinner något och sedan för att jag inte ger så matnyttig information utan mest tycker det är trevligt att plita ner det hela.
Nåja, nu kör vi igen och som ni vet är det min tur att bli ensam om 13rätt denna gång!
M 144
1. R.Madrid -Juventus 1X
Real är självklart favorit men Juventus är inget dussinlag även om man inlett CL lite halvknackigt. Juve kan säkerligen gneta sig till 0-0 eller 1-1 här det hade inte förvånat en annan alls. Jag var rentav lockad att köra tvåan också till endast 13% men krysset med sina 26% är inte illa det heller.
2. Galatas. -FC Köpenh 1
FCK står aldrig emot härnere i 90minuter och denna spik känner jag mig oerhört säker med.
3. B.Leverk.-Shakhtar 1
Leverkusen är favorit men även om många säkerligen garderar upp med krysset känner jag att detta får agera en god spik. Shakhtar tar iofs ett stort steg mot slutspelet vid seger men Leverkusen behöver poängen för att inte släppa iväg toppduon och det gör att jag tror starkt på hemmaplansfördelen.
4. Manch.U -Sociedad 1
United har ju till stora delar inte gått att känna igen iår men även om Sociedad är ett bra gäng så tror jag United vinner här, men visst har man större system så släng in ett chanskryss.
5. Anderlech-Paris SG X2
Här vill jag faktiskt varna för Anderlecht som förvisso är oerhört ungt medan PSG har såväl mycket rutin som ett i grunden mycket bättre lag, men gästerna lär känna att avancemanget är så gott som kirrat redan trots att det bara gått två matcher och man går inte in och kör över Anderlecht här utan fullständigt fokus. Krysset till 18% känns därför bra att ha med.
6. Benfica -Olympiak. 1X
Greker på resande fot brukar sällan lyckas speciellt väl i europaspelet men jag tycker Benfica är på tok för stor favorit här och ser krysset som det mest logiska resultatet. Jag slänger in ettan som gardering men grundtipset är 1-1.
7. B.München-V.Plzen 1
Visst man kan leta skrällar och man kan strecka efter procenten men här finns inget annat än hemmaseger.
8. Flamengo -Botafogo 1X2
Jag skall inte ens försöka låtsas kunna något om dessa gängens styrka i förhållande till varandra i denna cupmatch så jag helgarderar.
9. Dyn Kiev -Thun 1
Svinkallt, "ogästvänligt" och ett hemmalag som dessutom är bättre än gästerna kan bara sluta med en hemmaseger.
10. Genk -Rap.Wien 1X
Mer ovisst än man kan tro faktiskt, Wien kan få med sig en pinne här utan att det enligt mig är någon jätteskräll. Visst är Genk favoriter men oavgjort är inte långt borta.
11. Sl.Libere-Sevilla 1X2
Många spikar säkert Sevilla av gammal vana men detta blir otroligt tufft för gästerna och jag ser ingen annan utväg än helgardering här och hoppas på etta för utdelningens skull.
12. R.Betis -Guimaraes 1
Betis är starkare och vinner.
13. Trabzonsp-Leg.Warsz 1
Trabzonspor är starka hemmavid som de flesta turkiska lag och även om Legia säkerligen är ett lag som kan stå emot publiktryck etc så är man svagare än hemmalaget och ettan spikas utan större betänketid.
LYCKA TILL GOTT FOLK!