1. Leeds -Tottenham
12
Leeds suger mellan varven stenhårda förkrympta åsneförhudar. Men samtidigt har man en hög högstanivå och inför hemmafansen mot ett lag som Tottenham så kommer man att ge 110 %. En skräll är helt klart möjlig!
2. Oldham -Liverpool
2
Ingvar
Oldsberg får ingen anledning att jubla i morgon framåt 18-tiden när favoritlaget ligger under med 3-0 i halvtid. Istället beställer han in ännu en
Carlsberg på det lokala O' Learys där han numera tillbringar sina helger.
3. A.Bilbao -At.Madrid
12
Baskien är starka. Baskien står upp! Kan bli skräll här mot ett annars suveränt Atletico som i morgon riskerar att återfå sitt gamla smeknamn Pathetico.
4. Mallorca -Malaga
2
Som det gamla ordspråket lyder: hungriga hästar arbetar bäst! Malagas spelare får inga löner men gör det jävligt bra ändå och är piskade att vinna här om de numera anorektiska spelarfruarna ska kunna tigga till sig en tallrik rester från den lokala tapasbaren.
5. Vallecano-R.Betis
1X2
Svårdbedömd match. Ser ingen annan lösning än att helgardera.
6. Atalanta -Milan
X2
Atalanta är starka hemma men Milan har ändå ett klassen bättre lag och jag tror man får med sig minst en pinne imorgon.
7. Catania -Fiorentin
12
Catania alltid starka hemma på ön men de violetta ser faktiskt riktigt bra ut i år och ska inte räknas bort här. Öppet.
8. Inter -Torino
1X
Tror egentligen mest på hemmalaget men gästerna från Turin är ett lag som allt som oftast ger motståndarna en hård match. Garderar den bräckliga favoriten med ett kryss.
9. Parma -Napoli
X2
Camorran känns vassare än ett gäng mjölkbaroner. Minst en pinne för Cavani och gänget.
10. Nice -Bordeaux
X2
Nice gör en bra säsong men jag tror att man är på väg in i en formsvacka nu efter att ha kryssat hemma mot Nancy senast. Rödvinsprånglarna är dessutom ett i grunden starkt lag som jag håller för knapp favorit här.
11. Paris SG -Lille
1
Ingen kickar fotboll som han...
12. Galatas. -Besiktas
1X
Funderade på att spika hemmalaget men är oroad av det faktum att man nyligen fick stryk på hemmaplan mot Rot-Weiss Ahlen som i Tyskland är ett lag motsvarande typ Degerfors om man skulle omvandla det till svenska förhållanden. Inte så imponerande alltså och jag ger Besiktas poängchans i detta toppmöte.
13. Hamburg -W.Bremen
12
Ett skämt att HSV står i över 50 %! I år känns nordderbyt mer ovisst än någonsin och strecken borde ligga kring 34-32-34. Bra värde på tvåan.