Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Håller med. Följer inte holländsk fotboll så ingående men denna match känner jag självklart till som "klassikermöte". Helgardering är givet sett till spelvärde anser jag. Ajax är överstreckade med galna 72%!
Vettigt och jag funderar på att göra något liknande. Skulle kunna ge lite info om matchen till imorgon ifall det önskas då jag följer holländsk fotboll väldigt mycket. Lite kort är det ju första matchen efter uppehållet och mycket kan hända. Vill man ha bevis på det kan ni kolla hur det gått för övriga topplag i den här omgången. PSV förlorade med 1-3 hemma mot Zwolle, Vitesse fick storstryk borta mot AZ och Twente kunde inte ens besegra RKC hemma (0-0). Inget är säkert och matchen känns öppen imorgon. Man bör även ha i åtanke att Feyenoord varit det bättre laget i de tre senaste mötena.
Helt klart är 72% överstreckat. Ajax är dock favorit, men 11% på 2an lockar helt klart att ha med.