512 småmynt lär klinka fint mot toaporslinet! Du är ju helt ute och cyklar kompis...
Skämt åsido... nähä. Jag gör en liten genomgång, utan att kolla för mycket på ditt, så får vi se om det blev identiska val. Måste dock säga att Palermo-skinkan är svår att motstå...
Jag presenterar också streckningen kontra teckenchansen som "plus-minus-procent" nedan för 1-X-2, sett till snittoddsen enligt Betexplorer.
+ = Överstreckat med X procent.
- = Understreckat med X procent.
1. Fulham - Sunderland +17 -7 -10
Inga extremt skadedrabbade lag. Ett par tyngre avbräck i Sunderland, ok. Trots överstreckningen är valet självklart. Tvåan åker inte med. Enda faran är väl om Seb Larsson får för sig att visa vilken svensk som varit längst i PL. Men Kacaniklic är bättre.
1X
2. Bologna - Palermo +7 +1 -8
Bologna hemma är inte lätta att slå. Palermo borta går inte som tåget, men kanske som loket - stapplar fram. Hursomhelst vill jag gardera och går på värde. Palermo gör säkert en lite bättre bortamatch än vanligt någon dag, och mot Bologna kan en liten förbättring räcka.
12
3. Fiorentina - Atalanta +15 -9 -6
Två lag med fin form. Krysset känns absolut spelvärt. Men kanske att Atalanta kan kännas lite mätta efter skalpen mot Inter. Eller ska jag vända om helt och lägga fokus på att man fick en boost av den segern? Du kanske rent av anser, att jag överhuvudtaget ska skita i att komma med någon urlakad klyscha till motivering för att försöka övertyga mig själv? Du tänker rätt, men det hjälper dig inte. Jag gillar att Fiorentina går bra igen. Det får gärna fortsätta så jag spikar. Det du, tvärt emot all streckvärdesmatematik!
1
--------------------
4. Sampdoria - Genoa +8 0 -8
Happ. Här har vi två lallargäng som sparkar snarare än spelar fotboll. Nödvändig gardering på Genoa. Hela inramningen stinker förresten röda kort. Jag ser flaskor som flyger och jag säger bara Gastaldello! Sex gula i år. Han har kapat färdigt redan före halvtid, och gastar och har sig innan han svär sin väg ned i spelargången. Dessutom är det spelvärde på tvåan. Drömspik!
2
5. Siena - Pescara +13 -5 -8
Jävla streckprocent alltså. Folket är ju bättre än oddssättarna på att tippa! Nja, kanske inte ändå. Men jag tror att 1X räcker långt. Siena behöver segern och är svårslagna hemma. Förra gången jag lade vikt vid denna klyscha - "i behov av seger" - gick det dessutom åt skogen så imorgon blir det ingen tvåa.
1X
6. Udinese - Parma +18 -5 -13
Parma är skit på bortais. Dock given värdesgardering eftersom jag inte litar på Udinese lika mycket som kollektivet. Vadå, vilket kollektiv? Jag trodde man satt i varsin etta som spelmissbrukare.
12
--------------------
7. Celta - Mallorca +5 -4 -1
Mallis! Äntligen! Palma-fruarna kommer nog att changera extra mycket i år om det inte blir bortaseger snart. Eftersom jag alltid brukar gardera med Mallis-seger så kommer jag förmodligen att ångra mitt teckenval. Men jag låter bli skrocken.
1
8. Getafe - Valladolid +5 +2 -3
Getafe har raka hemmaförluster. Inget av lagen har spelat kryss i år. Den statistiken går vi genast emot.
1X
9. Granada - Att Madrid... -11 -10 +21
...är kupongens mest överstreckade lag hör nog till vanligheterna. Jag garderar emot direkt och motiverar, både övertygande och innovativt: det rensar friskt!
1X
--------------------
10. Sevilla - Betis +10 -7 -3
Betis har vunnit borta mot Sevilla tidigare, senast i fjol. Anses inte ha allt för hög vinstchans här, men det finns kapacitet för något oväntat.
X2
11. Nice - Toulouse +6 0 -6
Streckningen får avgöra för min del.
X2
12. Bordeaux - Marseille +3 +2 -5
Bordeaux känns stabila. Marseille vinner inte på den arenan.
1
13. Hoffenheim - Wolfsburg +10 -5 -5
Ej oavgjort i Tyskland var det.
12
Jävlar du. Det var inte lite tydligt att min ork tröt efter blixtvisiten på Mallis, något som borde förklara sig självt. Det skulle ju också kunna vara så att de sista matcherna faktiskt är minst intressanta...