R 3-3-24 utökat med M 1-1-6 - kostnad =
144 kr
1. Chelsea - Shaktar Donetsk
1X2M
Regerande mästrarna illa ute. Tvungna att vinna, men kan få det svårt mot ett kontringsstarkt Shaktar - här luktar det skräll. Helgardering.
2. Juventus - FC Nordsjælland
1X2
Japp - vet att jag ensam om att tro på danska mästarlaget FCN, och visst ska de ha både tur och mycket mer för att fixa poäng mot Juve. Men jag har en känsla av att Juve (likt matchen i Parken) kommer att underskatta FCN. Och man ska aldrig underskatta ett dansk fotbollslag. Såg det för ett tag sen med Young Boys och FC Midtjylland (Midtjylland vann - okej en viss skillnad på Young Bouys och Juve) - Jag hejar på mina ländsmän och tror på oavgjort, fan även en bortaseger kan hända. Än är det ju inte helt kört för FCN i gruppen - de kommer (med sedvanlig dansk optimism) att jaga sin chans - och visst unnar vi det undertippade laget att få succé. Helgardering således - ni kan skratta åt mig imorgon....eller kanske det blir tvärtom
3. B.München - Lille
1X
Hemmafavorit som tar emot ett lag som inga poäng alls har i CL denna säsongen. Så blir det förmodligen även efter kvällens drabbning på Allianz, men jag ger ändå Lille chansen för ett övertidsmål som säkrar oavgjort och ett Bayern som besvikna står tillbaka och undrar "Aber was hat es geschehen?" (ursäkta mitt tyska, det är väl ungefär lika bra som mitt svenska...

)
4. Valencia - FC Bate Borisov
1
Skrälllaget Bate som jag väljer att tro icke kan skrälla ikväll. Frimajsarn (eller var det Plongmannen i annan tråd) skrev det tidigare....Valencia har bra form och är hemma både disciplinerade och effektiva. Har ni gott om pengar och vill ha fler - då slänger ni en femtilapp på 3-0 til spanjorerna. Spik på Valencia.
5. Benfica - Sp.Moskva
1X2
Spartak måste hoppas att Celtic floppar mot Barca (vilket de troligen gör) och sen är det "bara" att fixa poäng mot portugisiska Benfica och man ligger då bra till i gruppen. Benfica tänker onekligen på samma sätt , så här blir det helgardering. Vi hejar på ryssen för de bättre vinster det skulle föra med sig.
6. Celtic - Barcelona
2
Celtic var så nära på Camp Nou, men fick ge sig - det får de även ikväll. Skotsk kämpavilja räcker långt, men Barca tar detta.
7. Braga - Manchester Utd.
1
Braga vinner detta knappt - Man U nästan klara för vidare avancement, det ena poäng de behöver kan de fixa hemma. Braga är en kul spik - de försiktiga kan ta med krysset. Bortasegern kan ni glömma.
8. Cluj - Galatasaray
1
Vinna eller försvinna för turkarna ikväll - det blir nog det sista. Jag spikar rumänerna.
9. Anzhi - Liverpool
X2M
Liverpool har klassen till at få alla poäng oavsett vem de möter. Men de har sån jävla otur - så även imorgon? Nej, tror att de kommer att köra ett tight försvar och kriga ner Anzhi - oavgjort som minimum och Liverpool är kvar i spetsen för gruppen. Anzhi får nöja sig med max. ett poäng. Men klart, om Rodgers nu kommer att skicka B-laget bara för att inte riskera skador på viktiga spelare innan söndagens möte på Stamford mot Chelsea, då är det ju risk för nederlag til Liverpool. Väljer ändå att tro mest på Liverpool. Ni kan skratta åt mig på fredag.....eller blir det tvärtom
10. Marseille - M.Gladbach
1X2
Viktig match för båda (iofs alltid viktig på denna nivån) - Gladbach kan prestera även borta...ni minns väl när de åkte till Kiev i CL-kvalen ( och var nästan borträknade (hade förlorat 1-3 hemma) - Gladbach vann då och jag skulle ej förvånas om de ställer till med ett liknande resultat imorgon kväll. Jag hejar på tyskarna, men betalar för alla tre tecken här - blir nog bäst så.
11. CL.Brugge - Newcastle
1X
Belgarna ligger trea i gruppen, men med två hemmamatcher kvar mot ettan och tvåan - jag tror de fixar poäng i båda de matcher - hur det sen blir i sista matchen borta mot Maritimo behöver vi inte bry oss om nu. Halvgardering 1X på Brügge.
12. Molde - Steaua Bukarest
1
Kul spik på Solskjærs mannar - en seger är påkrävd hemma för att hänga på i gruppen. Statistiken (mycket tunn sådan efter bara tre matcher) i gruppspelet är med Molde - de vinner hemma och förlorar borta. Vi (jag iallafall) hejar vilt på våra grannar - Kom igen nu, Molde!!! Boogie har ju spikat er på kupongen
13. AIK - PSV Eindhoven
X2
Ni får ursäkta, men här tror jag faktisk AIK floppar. Tar ändå med krysset, hemmaplan betyder ju en del.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -
Så där blev det klart, nu återstår det ju bara att se om verkligheten liknar mina drömmar....gör den ju sällan, men jag/vi kanske kommer tätt på.....kanske hela vägen? - you never know
Lycka till med kupongen/rna - visst blir det en fb:are som får 13 rätt....kanske flera fb:are....you never know