2012-08-30, 12:19
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Lämnade in följande system igår.

1. Real Madrid-Barcelona 1X
2. Celtic-Helsingborg 1
3. Cluj-Basel 1
4. Dynamo Kiev-Mönchengladbach 2
5. Fenerbahce-Spartak Moskva 1 X
6. Lille-FC Köpenhamn 1 2
7. Everton-Leyton Orient 1
8. Arbroath-Inverness 2
9. CSKA Moskva-AIK 1
10. Genk-Luzern 1
11. Heerenveen-Molde 1
12. Rosenborg-Legia Warszawa 1 X
13. Young Boys-FC Midtjylland 1

Såg att man är med efter första 8

Jättebra, jag hejar på dig o alla andra som har chans på 13 rätt (Phibes, Quadratic, M.S)

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har lite rader kvar med chans på 13 rätt också. tyvärr är det CSKA vinst på alla dom och med tanke på hur låg utdelningen för 12/11/10 är gentemot 13 så gissar jag på att utdelningen för 13 kommer ligga på typ 25k om/när CSKA vinner. hurra...

Ja, ja - visst är det mera kul att vinna stort, när det för en gångs skull händer, men 13 rätt är ändå 13 rätt.

Har själv haft den turen att pricka in 13 rätt ett par gånger - aldrig några jättevinster, men man blir ändå sådär lite småstolt när man sitter där och har "knäckt koden"
Citera
2012-08-30, 16:25
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Där har vi den!

Edit: Liverättning vill inte ta emot min lilla fil som jag försöker ladda upp, frustrerande.
R0-7-16
Har skrivit såhär i dokumentet:
E,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2
E,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
E,1,1,1,1,2,2,2,2,1,1,1,1,2,2,2
E,1,1,X,X,1,1,X,X,1,1,X,X,1,1,X
E,1,1,X,X,X,X,1,1,X,X,1,1,1,1,X
E,1,X,1,X,1,X,1,X,1,X,1,X,1,X,1
E,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
E,1,X,1,X,X,1,X,1,X,1,X,1,1,X,1
E,1,X,X,1,X,1,1,X,1,X,X,1,X,1,1
Är det någon som förstår var det kan ha gått snett? Sitter här med utskriften i näven och med ett mellanrum till höger om varje rad sitter en till siffra, skall denna inkluderas med mellanrum och allt så att det blir 16 siffror i följd? Borde ju ta detta i R & U-tråden, men det är lite bättre fart här tror jag.

Du ska absolut INTE ta bort "E" som föreslagits. Däremot måste dokumentet börja antingen med "EUROPATIPSET" eller "STRYKTIPSET". Jag är osäker om det måste vara versaler men mina textfiler har alltid det...

Edit: Sen läser jag ibland som fan läser bibeln... Det är även som nämnts innan inte rätt ifyllt. Varje vågrätt rad ska ha 13 tecken. Det är alltså din tipsrad som står varje rad, t.ex

E,1,x,2,1,x,2,1,x,2,1,x,2,2 är detsamma som

Senast redigerad av elimicmat 2012-08-30 kl. 16:28.
Citera
2012-08-30, 18:05
Medlem
Idroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Du ska absolut INTE ta bort "E" som föreslagits. Däremot måste dokumentet börja antingen med "EUROPATIPSET" eller "STRYKTIPSET". Jag är osäker om det måste vara versaler men mina textfiler har alltid det...

Edit: Sen läser jag ibland som fan läser bibeln... Det är även som nämnts innan inte rätt ifyllt. Varje vågrätt rad ska ha 13 tecken. Det är alltså din tipsrad som står varje rad, t.ex

E,1,x,2,1,x,2,1,x,2,1,x,2,2 är detsamma som

Stort fett jävla tack!
Nu löste det sig, bjuder på en bärs nån gång!
Citera
2012-08-30, 18:33
Medlem
Blodvites avatar
Här är min rad som blir färdigspelad i kväll. Har gårdagens matcher med mig i bagaget och hoppas på 5 nya rätt i kväll. Spännande!

1. 1 2
2. 1
3. 1 2
4. 1 2
5. 1X
6. 1X2
7. 1
8. 2
9. 1
10. 1X
11. 1
12. 1
13. 1

Önska mig lycka till!
Citera
2012-08-30, 20:17
Medlem
Idroids avatar
skönt med x2 på molde på det matematiska systemet, dock ser det mörkt ut på de andra matcherna..
Citera
2012-08-30, 20:21
Medlem
Blodvites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
skönt med x2 på molde på det matematiska systemet, dock ser det mörkt ut på de andra matcherna..

Vad fan är det som händer.. Allt rinner ur mina händer
Citera
2012-08-30, 22:14
Medlem
Quadratics avatar
Blev till slut 2 tior för mig. Heerenveen var svaga som väntat, men möjligheten för AIK att vinna i Moskva bedömde jag nästan som obefintlig.

Nya tag ska tas, skönt att vara på vinnarspåret igen iallafall.
Citera
2012-08-30, 22:25
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quadratic
Blev till slut 2 tior för mig. Heerenveen var svaga som väntat, men möjligheten för AIK att vinna i Moskva bedömde jag nästan som obefintlig.

Nya tag ska tas, skönt att vara på vinnarspåret igen iallafall.

Grattis där - vinst är alltid bra....

Nu lägger vi krafterna på att knäcka koden till söndagens europatips
Citera
2012-08-30, 22:34
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset, 2 september 2012

1. Liverpool - Arsenal
2. Newcastle Aston Villa
3. Southampton - Manchester Utd.
4. Lille - Paris SG
5. Inter - Roma
6. Udinese - Juventus
7. Athletic Bilbao - Valladolid
8. Levante - Espanyol
9. Barcelona - Valencia
10. AIK - Helsingborg
11. GAIS - Kalmar FF
12. GIF Sundsvall - IFK Göteborg
13. Norrköping - Gefle
Citera
2012-08-31, 07:45
Medlem
Phibess avatar
Inte mycket som gick rätt i går men en elva och en hel drös med tior så det mesta av insatsen tillbaka. Kupongen på söndag ser ut att ha viss potential. Väl mött då.

Citera
2012-09-01, 22:05
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset, 2 september 2012

R 0-7-16 - utökat med en helgarding (kostnad 48,-)

1. Liverpool - Arsenal X2
Brukar ju gå bra för Arsenal på Anfield. Bra defensivt spelande i de första två matcherna - om kantspelet (Gervinho, Poldi) kan börja fungera bättre, så tar jag det för givet att Arsenal kommer att göra säsongens första mål. Reina har sett lite skakig ut - jag skulle tro att Cazorla vågar ett skott eller två på sin landsman....en av dom går säkert in. Arsenal kommer inte att förlora här.

2. Newcastle Aston Villa 1X2
Går än en gång mot expertarna och ger det undertippade laget en chans för poäng. Newcastle brukar ju vara svåra att tampas med på egen bana, men jag tror att Villa kommer att köras tajt av manager Lambert som inte vill åka på säsongens tredje förlust redan i tredje matchen. Alla tecken här.

3. Southampton - Manchester Utd. X2
Måste erkänna att jag bara tar med krysset p.g.a mitt stora misstycke med allt som har med Utd. att göra - ni andra kan säkert lugnt spika här. Jag hoppas att Fergusons manskap får nöja sig med en enkelt poäng - förlust för Utd. skulle göra mig lycklig, vill dock ej betala för alla tre tecken här - halvgardering får räcka.

4. Lille - Paris SG X2
Nu händer det - PSG kommer igång. En bortaseger på vansklig mark skulle ej överraska. Blir svårt set til Lilles goda statistik mot PSG, men PSG har något stort på gång - för eller sedan kommer de att ta de segrar som behövs för att hänga på i toppen. Bortaseger här....den försiktiga kan betala för ett oavgjord resultat också. Jag väljer att vara lite försiktigt även om jag tror att det är slös med pengar på något annat än Zlatans lag.

5. Inter - Roma X
Blir tätt detta - Inter bra statistik mot Roma, men fungerar Inter redan så mycket bättre efter mardrömssäsongen sista år? Visst vann de 3-0 i första ronden, men det över Pescara!! Roma övertygade ej heller med 2-2 hemma mot Catania. Jag tror dessa två har så mycket koll o respekt för varann, att en låst match är att förvänta. Jag spikar krysset - typ 0-0.

6. Udinese - Juventus X
Här är Juventus favoriten, men bortasegrar i Serie A är väl inte så ofta förekommande? Udinese floppade i CL-kvalet mot Braga - nu krävs det upprättelse för detta, och vilket bättre tilfälle ges än att neka regerande mästarlaget en seger. Jag drar till med mitt andra spikkryss. Oavgjord med andra ord.

7. Athletic Bilbao - Valladolid 1
Våga spika hemmalaget som har haft en usel start på säsongen o ligger sist (2 förluster), när de drabbar ihop med tabelltrean Valladolid (2 segrar, inga insläppta mål) , men det här trots allt varit en viss skillnad på motståndet för dessa två. Bilbao fick hjärnsläpp mot Betis o förlorade matchen där på en usel 1:a halvlek och sedan åkte de på stryk mot Atletico Madrid - inget att skämmas för sett till hur Atl. Madrid spöade regerande CH-mästarna fredag kväll. Valladolid har tagit sig an Zaragoza (mittenlag som bäst väl?) o Levante (svårbedömda, men fan om de slutar i toppen). Nej, jag tror att Bielsa har fått styr på sitt Bilbao, turbulensen har lagt sig o nu vinner de för första gången denna säsongen. Spiketta på Bilbao - känns lugnt.

8. Levante - Espanyol 1X
Hemmalaget nog favoriten, men verkar lite tröga framför mål - Espanyol har förlorat båda sina matcher o kommer nog att ha uppehälle i nedre hälften av tabellen. Har är det risk för oavgjord, kanske hemmaseger - bortaseger kan det ses bort ifrån.

9. Barcelona - Valencia 1X
Satans Barcelona på kupongen - om de vinner samtidigt med Utd-vinst o N´Castle likaså, då blir det inga pengar att snacka för 12,11,10 rätt... Kör friskt till med en halvgardering här - tredjebästa laget måste väl någon gång ta poäng mot mäktiga Barcelona. Onödigt kanske med den halvgardering, men jag har det bäst med att ha täckt två av tre utfall här - o sen tycker jag så väldigt lite om Barcelona....typ inte alls. Poängförlust för Barca skulle sitta bra, dock ej vidare troligt.

10. AIK - Helsingborg 1X
Krysssvenskan nu - AIK tar nog detta, men kanske svårt att motivera sig tillräckligt efter mirakelmatchen i Moskva? Kan det tänkas att detta blir tråkigare än vad borde tillåtas? Halvgardering får räcka. 1X.

11. GAIS - Kalmar FF 1X
Verkligen ingenting som talar för GAIS-seger, men för eller sedan måste de ju vinna, va? Inga segrar på fem senaste - Kalmar tycks kunde slå alla, men även sätta till poäng mot alla. Jag kör halvgardering 1X.

12. GIF Sundsvall - IFK Göteborg 2
Sundsvall lite otur med förlusten senast mot MFF (sena mål) - IFK blekt mot Kalmar - annars bra form, särskild mot lagen från botten av tabellen. Jag vågar påstå att Sundsvall hör till i den lägre hälften av raden. Ligger 10:a o 11:a i tabellen, men IFk kommer att marschera lite upp o Sundsvall lite ner efter denna matchen. Spiktvåa.

13. Norrköping - Gefle 1
Det här fixar Norrköping minst oavgjord på - troligen hemmaseger. Jag drar till med spik på hemmalaget.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----

Så många var orden för denna gång - kryzza lugnt, fb:are

Nu kör vi
Citera
2012-09-01, 22:46
Medlem
Germanofils avatar
R 2-5-12 + MG

1. Liverpool-Arsenal 12
2. Newcastle-Aston V. 1X M
3. Southampt-Manch.U 2

4. Lille -Paris SG 1X2
5. Inter -Roma 12