2012-04-17, 00:56
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Tyresjö är spikad... enda laget i svensk damfotboll som kan mäta sig med topplagen i europa... insider info

Ja, 64 % i nuläget är bara att tacka och ta emot. Lär dock växa uppåt en 80 prolle framåt spelstopp. Ja, det är som med livets vatten. Det är procenten man vill åt!

I övrigt gillar jag omgången som består av 11 matcher Championship. Blir till att reka sööönder, åtminstone allt annat Tyjresööö. Hallå.
Citera
2012-04-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Ja, 64 % i nuläget är bara att tacka och ta emot. Lär dock växa uppåt en 80 prolle framåt spelstopp. Ja, det är som med livets vatten. Det är procenten man vill åt!

I övrigt gillar jag omgången som består av 11 matcher Championship. Blir till att reka sööönder, åtminstone allt annat Tyjresööö. Hallå.

Ja det är riktigt bra % faktiskt

Haha som sagt, liten hint på felstavningen i posten där omgången publicerades

Kanske drar ihop någon rek om man orkar dela med sig, funderar nämligen på o dra ihop med ett gäng polare o lämna in ett större system imorgon. Känns som att detta är omgången det ska ske
Citera
2012-04-17, 01:35
Medlem
Funderar på att gå på magkänslan och spika Bayern

Brighton - Watford får mig att klia sönder huvudet spik X kan ju funka..

Blackpool - Leeds är också äcklig

Är Cardiff toksäker?
Citera
2012-04-17, 01:51
Medlem
Canalatess avatar
Drar till London innan spelstopp så jag funderar på att slänga in en rad innan jag åker..

Damfotbollen, är Tyresö bra eller? Dom har väl hon "Marta"?
Funderar på att spika Bayern också men vet inte om jag vågar.. Madrid kommer ju gå för X i princip och köra kontringsspel all the way..

Av någon anledning gillar jag Doncaster borta - Boro.. endast 6% just nu, det bara måste jag pröva.
Citera
2012-04-17, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Funderar på att gå på magkänslan och spika Bayern

Brighton - Watford får mig att klia sönder huvudet spik X kan ju funka..

Blackpool - Leeds är också äcklig

Är Cardiff toksäker?

Jag tror inte Bayern räcker till mot Real om jag ska vara ärlig, min magkänsla säger att real är i otroligt hetare form. Hade bayern varit inne i samma form som man hade för någon vecka sen när man snittade 7/mål per match hade jag varit tveksam till den här matchen, men bayern har inte prickat toppformen till denna match enligt mig. Bayern är svårslaget, men Real har otroligt välorganiserat spel. Jag tror tillslut att Real bryter sönder Bayern. Det går inte att punktmarkera Ronaldo, för då har man, Higuain, Benzema, Özil, Di maria, Callejon (om han blir inbytt) som vi vet kan göra mål. Det som avgör den här matchen blir nog lagen form , där real för min del väger tyngst då man oavsett motstånd gör mycket mål.
Skulle säga att Real är starkare på det mentala planet också. Bayern förlorade mot dortmund nyligen och sumpade ligan där, skulle man haft minst chans hade man behövt vinst i helgen, något man inte lyckades med. Det var inget toppmotstånd man ställdes mot heller. Det som talar för Bayern är att finalen spelas i Munchen, men frågan är om man kan skrapa ihop en vinst med den tveksamma formen man har nu, mot ett real som går som en kåt duracellkanin

Orkar inte skriva rekar till de andra, Fixar det imorgon !

EDIT Canalates : Tyresö är egentligen det enda laget i sverige som kan slåss med storlagen ute i Europa, skulle säga att de är en sund spik.Marta spelar i laget och hon kan ju göra vad som helst med en boll Men, det är andra omgången och mycket kan hända.
Det ska tydligen inte vara "glasklar" organisation i laget så mja den är svår. Man presterade ju väldigt bra i öppningsmatchen ! Skulle spikat den matchen iaf, gardera med X om du har råd och känner dig tveksam

Sovgott
Senast redigerad av trashbag 2012-04-17 kl. 02:14.
Citera
2012-04-17, 02:23
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Det var en ironisk rättstavning, menmen.. Lär inte bli några pengar på denna europa, känns väldigt favoritbetonad...

Ööh.. 11 championshipmatcher, klart som fan det blir pengar imorgon. Mer än vanligt.
Citera
2012-04-17, 02:29
Medlem
Canalatess avatar
Citat:
men frågan är om man kan skrapa ihop en vinst med den tveksamma formen man har nu, mot ett real som går som en kåt duracellkanin .
Sovgott

Där har du fel, jag följer de flesta matcher ur Spanska ligan (eller jag ser så mycket jag bara kan från alla ligor) men Real Madrid och Barcelona missar jag aldrig, never ever.
Grejen är att Real Madrid, trots sina storvinster INTE har imponerat. Man har i princip samma dåliga form som Bayern så jag tror inte alls det är så klart som många vill få det till.
Bollen är rund, heja Bayern Munchen!
Citera
2012-04-17, 02:48
Medlem
Jag tror mest på Bayern.

Dom har nu helt gett upp ligan vilket visade sig i senaste matchen när bl.a Ribery, Gomez, Lahm och Luiz Gustavo vilades mer eller mindre.

All energi kommer nu att riktas till CL och när finalen dessutom är på deras hemmaplan kommer de att bli oerhört svårspelade i denna semifinalen.

Före helgen kryss hade dom 11 raka segrar och bara 5 insläppta mål på hemmaplan. Dessutom endast två förluster på hela säsongen, premiären mot Mönchengladbach och matchen mot Dortmund i November, resten av matcherna har de vunnit. De är alltså ruggigt hemmastarka.

Real kommer att få det väldigt tufft.
Citera
2012-04-17, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canalates
Där har du fel, jag följer de flesta matcher ur Spanska ligan (eller jag ser så mycket jag bara kan från alla ligor) men Real Madrid och Barcelona missar jag aldrig, never ever.
Grejen är att Real Madrid, trots sina storvinster INTE har imponerat. Man har i princip samma dåliga form som Bayern så jag tror inte alls det är så klart som många vill få det till.
Bollen är rund, heja Bayern Munchen!
Samma här , Laliga är den ligan jag följer mest, dels eftersom jag har bekanta som bor i norra delarna av spanien.
Real kanske inte presterat på "topp" som man har kunnat göra tidigare, men trotts denna lilla "svacka" ( villarreal borta samt Valencia,malaga hemma).
De här 3 X matcherna är 6poängstappen som laget gjort i ligan. Det är mot lag som håller vääldigt hög nivå.

Om man då också ser till att poängen man tappade mot Malaga och Villarreal skedde pga ageranden utav Casillas som är möjliga att ifrågasätta så är det enligt mig inget fel på¨lagets spel. Det är Casillas som har haft stor del i att man tappat poängen. Valencia krigade sig till poängen.

Om du vill kalla ett lag som har 17-5 i målskillnad på de 5 senaste matcherna , mot lag som : Osasuna, Valencia , At. Madrid , Apoel och Gijon , för ur form så blir jag tveksam på hur ett lag ska prestera för att vara i form. Då det är lag som presterar bra. Sen att allt inte funkat optimalt, det är en sak, men de får spelet att funka.

Just my 2cents
Senast redigerad av trashbag 2012-04-17 kl. 03:04.
Citera
2012-04-17, 09:02
Medlem
Chaows avatar
Jag tror Real vinner med 1-4 idag !
Citera
2012-04-17, 11:40
Medlem
SpaaderKnekts avatar
1. B.Munchen - R.Madrid X2
2. Blackpool - Leeds 1
3. Brighton - Watford 1X
4. Brist.C - West Ham 2
5. Cardiff - Derby 1
6. Coventry - Millwall 12
7. Hull - Barnsley 1X
8. Ipswich - Birmingham X2
9. Leicester - Burnley 1X
10. Middlesbr - Doncaster 1
11. Peterbor - Southampt 2
12. Reading - Nottingham 1
13. Linköping - Tyresjö FF 2

La en 64 grund som ska filas på och ändras lite efter rekande troligtvis. Lär inte ge många kronor om den går in va?
Citera
2012-04-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chaow
Jag tror Real vinner med 1-4 idag !

bayern förlorade mot basel real har gjort bra matcher men att sätta 4 mål i bayerns mål så jävla amatörer är inte bayern.det här blir en bra match årets match hittils.tror 65% på bayern på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in