Citat:
Ursprungligen postat av Canalates
Är det bara jag som brukar tippa relativt mycket spikar på de "tidiga" matcherna och sedan fläska på med helgarderingar på matcherna som går sist.
Dvs, då får man "13 rätt" tidigt på dagen ; )
Riktigt härligt när det sitter tidigt på dagen, då är det bara att sitta och rulla tummarna och hoppas på en så bra utdelning som möjligt.
Ahhhh!!! Detta är verkligen myntet med två sidor.
Det är ju sjukt nice att sitta med helgarderingar på kvällen och hoppas på skräll, men å andra sidan är det sjukt pissigt att kunna få max 10 rätt trots att inte ens hälften av matcherna har startat..
Däremot finns det en liten fördel om det är EN match som startar betydligt senare än alla andra. Då finns ju möjlighet att fläska på rejält på motståndar laget och därmed garantera vinst.
Personligen gillar jag Europatipset lite mer just på grund av att spänningen ligger i hela dagen. Tyvärr skulle SvS lärt sig att skita i dessa "Barcelona - FC Åkersorkarna" matcherna. Jag skulle spela mer då, men det kanske är så att de gamla tipsgubbarna skulle gå bärsärkagång med käppar och rullatorer nere i tipsbutiken...
Edit OT: Någon som kommer ihåg dessa härliga "Italienska Stryktipset" på söndagarna?? Körde 13 kryss och garderade med några ettor = Vinst..

. Många bakfylletips på den tiden...
Eller någon vecka när det var helt tomt på matcher och SvS slängde ut en kupong med Brasilianska matcher... Det var intressant men inte någon större succe inkomstmässigt.