Citat:
Ursprungligen postat av retyol
hur gör man sånt spel och hur stor chans äre man vinner?
Kort svar: Med valfria tipsprogram och vet faktiskt inte...
Långt svar: Jag kör kombination av PWTips och SmarTips... I detta fallet sätter jag faktiskt inte ut någon streckprocent alls som WaldemarKa skrev, fast det tillhör ju sunt förnuft att göra det, för att styra rader lite mer.
Min tanke är att köra 13 helgarderingar och sen tippa mer efter sannolikhet. Efter att ha fört lite statistik över mitt eget "kunnande" (lägg märke till hartassarna

) så vet jag ungefär hur många rätt jag får på en enkelrad. Denna gång satte jag dock lite högre eftersom jag anser två matcher vara, än en gång hartassar, "säkra".
Nu innehåller varje enkelrad mellan 6-8 tecken från min enkelrad. Då har man fortfarande grymt många rader, så jag satte dit ett nytt villkor att det måste vara minst 4 kryss. Har förvisso ångest över det redan nu men håller tummarna. Nu börjar det bli lite mindre rader.
Till sist när jag slumpar ut lite rader så tar jag bort "osannolika" rader typ att både Barca och Tottenham förlorar eller rader med 10-12 kryss etc etc...
Alltså har jag inte en susning om sannolikheten men WaldemarKa är nog inte helt fel på det. Alltså har jag ju givetvis såklart för många garderingar på så få rader, men det inser man ju givetvis på en gång.
Jag har kört det två gånger nu. Först på stryket och då 40 rader. Då hade jag 9(!) rätt på enkelraden men körde på att få 4-5 tror jag, samt att jag hade mellan 5-6 ettor (det blev 5 stycken). Då slutade med 4 rader med nio rätt...
Sen i söndags körde jag igen. 40 rader även då (fast jag skrev fel innan). Kommer inte ihåg hur många på enkelraden jag skulle ha men det blev rätt, och sen satte jag att det skulle bli minst 4 bortasegrar (blev väl 6 tror jag). Slutade med 10 rätt samt 3 stycken med 9...