2012-03-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Fortsätter på min egen-ide, alltså 13 helgarderingar... Offrar de 79 kronor systemet drog in senast:

Enkelraden som följer:

1. Arsenal - Milan 1
2. Benfica - Zenit 1
3. Birmingh. - Chelsea 2
4. Brist.C - Leicester X
5. Coventry - Crystal P 1
6. Derby - Blackpool X
7. Hull - Leeds X
8. Peterbor. - Millwall X
9. Apoel Nic - Lyon 2
10. Barcelona - B.Leverk. 1
11. Tottenham - Stevenage 1
12. Bologna - Juventus X
13. Parma - Fiorentin 1

Villkor:

Antal rätt på enkelraden: 6-8 men helst 7
Antal kryss: Minst 4
Inte alltför lätt rad, men defintivt måste en av matcherna 10 och 11 gå in

Sen upptäckte jag att jag har inte en enda rad med Stevenage som vinnare. Kör liret ändå. Kan inte se att Tottenham förlorar oavsett vilket lag Knappen sätter upp. Dock verkar Bale inte spela och sen tidigare Van Der Vaart....

hur gör man sånt spel och hur stor chans äre man vinner?
Citera
2012-03-05, 23:24
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retyol

Antingen så sitter du och sätter ihop ett gäng enkelrader med penna och papper eller så skaffar du ett av många program som finns.
De jag kommer på på rak arm är Radsoft (som jag aldrig testat men sägs vara gratis), POV Ultima (populärt bland de som har stora bolag men tar en stund att sätta sig in i) eller Copéma (som jag själv använder, lätt och användarvänligt).

Sen pytsar du ut procentfördelningen för tecknana i de 13 matcherna tillexempel 41-30-29.
41% av raderna kommer, i teorin, ha ha en etta.

Sen lägger du till eventuella villkor, tillexempel att det måste bli ett kryss i match 1-3 eller match 8.
Eller så lägger du till att du vill förbjuda kombinationen 11-0-2 eller att det ska bli minst tre ettor i följd någonstans i kupongen.

Sen bestämmer du hur många rader du vill spela och exporterar raderna som hamnar i ett text-dokument och lämnar sedan in på svenskaspel.se.

Nu vet jag inte hur många rader elimicmat villkorat bort men han kör 13 helgarderingar så är det 79/1594323 att få 13 rätt. Eller 1 på ~20182.
Nu kan jag tänka mig att elimicmat villkorat bort 80-90% av ursprungsraderna så det borde väl bli i runda slängar 79/159432,3 eller 1 på 2018.
Citera
2012-03-06, 00:08
Medlem
1.Arsenal - Milan 1
2. Benfica - Zenit 1
3. Birmingham - Chelsea 1x
4. Bristol C - Leicester x2
5. Coventry - Crystal P 1 (?)
6. Derby - Blackpool 2
7. Hull - Leeds 1x2 (?)
8. Peterbor - Millwall 1 (?)
9. Apoel Nic - Lyon 1x
10. Barcelona - B Leverkusen 1
12. Bologna - Juventus x2
13. Parma - Fiorentina 1x (?)

Allt inom (?) ska kollas upp innan inlämning
96 bananbåtar fulla med ...
Citera
2012-03-06, 00:20
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
1.Arsenal - Milan 1
2. Benfica - Zenit 1
3. Birmingham - Chelsea 1x
4. Bristol C - Leicester x2
5. Coventry - Crystal P 1 (?)
6. Derby - Blackpool 2
7. Hull - Leeds 1x2 (?)
8. Peterbor - Millwall 1 (?)
9. Apoel Nic - Lyon 1x
10. Barcelona - B Leverkusen 1
12. Bologna - Juventus x2
13. Parma - Fiorentina 1x (?)

Allt inom (?) ska kollas upp innan inlämning
96 bananbåtar fulla med ...
bananer?
Citera
2012-03-06, 00:43
Medlem
Citat:

Det enklaste att använda sig av lär vara Tipsrobot.se.
Citera
2012-03-06, 00:55
Medlem
spleendids avatar
Citat:

Tipsrobot.se är ett dåligt svar på frågan även om Hamberns robot verkar ge bra resultat och är ett lätthanterligt alternativ. Dock finns inga möjligheter att välja några villkor på Tipsrobot.se av den typ som elimicmat gjorde i sitt system. För detta behöver du ett program precis som WaldemarKa beskrev. PW Tips eller Copéma är de bästa att börja med. Copéma är för övrigt det jag fortfarande använder efter att ha provat PoV Ultima som inte är lika användarvänligt i mitt tycke. På Copémas hemsida finns även bra informationsvideor och manualer för de olika villkorstyperna.

Mitt senaste försök till förklaring också: https://www.flashback.org/sp35904384
Citera
2012-03-06, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Tipsrobot.se är ett dåligt svar på frågan även om Hamberns robot verkar ge bra resultat och är ett lätthanterligt alternativ. Dock finns inga möjligheter att välja några villkor på Tipsrobot.se av den typ som elimicmat gjorde i sitt system. För detta behöver du ett program precis som WaldemarKa beskrev. PW Tips eller Copéma är de bästa att börja med. Copéma är för övrigt det jag fortfarande använder efter att ha provat PoV Ultima som inte är lika användarvänligt i mitt tycke. På Copémas hemsida finns även bra informationsvideor och manualer för de olika villkorstyperna.

Mitt senaste försök till förklaring också: https://www.flashback.org/sp35904384

tack för alla svar. ba en kort fråga, tjänar man på sätta sig ner och göra sådant system? större chans och vinna eller?
Citera
2012-03-06, 07:28
Medlem
Chaows avatar
Citat:
tack för alla svar. ba en kort fråga, tjänar man på sätta sig ner och göra sådant system? större chans och vinna eller?

För störst chans att vinna är det bara å strecka alla favoriter å köra för så mycket du har råd med , dock är väl det ingenting du förmodligen plussar på i längden.

Angående system så kan du nog tjäna på det eller förlora mindre i längden iaf om du gör det bra.. Ett exempel på ett system att spela är tex om du har 3 st super favoriter som spelar en omgång, då krävs det oftast en skräll på någon av dessa matcher för att du ska kunna få någon vettig utdelning.

Då kan det vara bra att göra ett system som säger att 1 av favoriterna måste förlora , inte fler än 1 för det är för sällan att det händer , och inte mindre än 1 för då får man dela på 1000 kr på 13

Detta var bara ETT exempel finns massor med sätt att göra system på.

Edit: Glömde säga att anledningen till att man gör något sådant är för att få ner antal rader, istället för att köra tex 1X på 3 matcher som blir 8 kombinationer , så kör man bara 3 kombinationer.
Senast redigerad av Chaow 2012-03-06 kl. 07:36.
Citera
2012-03-06, 08:25
Medlem
elimicmats avatar
Citat:

Kort svar: Med valfria tipsprogram och vet faktiskt inte...

Långt svar: Jag kör kombination av PWTips och SmarTips... I detta fallet sätter jag faktiskt inte ut någon streckprocent alls som WaldemarKa skrev, fast det tillhör ju sunt förnuft att göra det, för att styra rader lite mer.

Min tanke är att köra 13 helgarderingar och sen tippa mer efter sannolikhet. Efter att ha fört lite statistik över mitt eget "kunnande" (lägg märke till hartassarna ) så vet jag ungefär hur många rätt jag får på en enkelrad. Denna gång satte jag dock lite högre eftersom jag anser två matcher vara, än en gång hartassar, "säkra".

Nu innehåller varje enkelrad mellan 6-8 tecken från min enkelrad. Då har man fortfarande grymt många rader, så jag satte dit ett nytt villkor att det måste vara minst 4 kryss. Har förvisso ångest över det redan nu men håller tummarna. Nu börjar det bli lite mindre rader.

Till sist när jag slumpar ut lite rader så tar jag bort "osannolika" rader typ att både Barca och Tottenham förlorar eller rader med 10-12 kryss etc etc...

Alltså har jag inte en susning om sannolikheten men WaldemarKa är nog inte helt fel på det. Alltså har jag ju givetvis såklart för många garderingar på så få rader, men det inser man ju givetvis på en gång.

Jag har kört det två gånger nu. Först på stryket och då 40 rader. Då hade jag 9(!) rätt på enkelraden men körde på att få 4-5 tror jag, samt att jag hade mellan 5-6 ettor (det blev 5 stycken). Då slutade med 4 rader med nio rätt...

Sen i söndags körde jag igen. 40 rader även då (fast jag skrev fel innan). Kommer inte ihåg hur många på enkelraden jag skulle ha men det blev rätt, och sen satte jag att det skulle bli minst 4 bortasegrar (blev väl 6 tror jag). Slutade med 10 rätt samt 3 stycken med 9...
Citera
2012-03-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Kort svar: Med valfria tipsprogram och vet faktiskt inte...

Långt svar: Jag kör kombination av PWTips och SmarTips... I detta fallet sätter jag faktiskt inte ut någon streckprocent alls som WaldemarKa skrev, fast det tillhör ju sunt förnuft att göra det, för att styra rader lite mer.

Min tanke är att köra 13 helgarderingar och sen tippa mer efter sannolikhet. Efter att ha fört lite statistik över mitt eget "kunnande" (lägg märke till hartassarna ) så vet jag ungefär hur många rätt jag får på en enkelrad. Denna gång satte jag dock lite högre eftersom jag anser två matcher vara, än en gång hartassar, "säkra".

Nu innehåller varje enkelrad mellan 6-8 tecken från min enkelrad. Då har man fortfarande grymt många rader, så jag satte dit ett nytt villkor att det måste vara minst 4 kryss. Har förvisso ångest över det redan nu men håller tummarna. Nu börjar det bli lite mindre rader.

Till sist när jag slumpar ut lite rader så tar jag bort "osannolika" rader typ att både Barca och Tottenham förlorar eller rader med 10-12 kryss etc etc...

Alltså har jag inte en susning om sannolikheten men WaldemarKa är nog inte helt fel på det. Alltså har jag ju givetvis såklart för många garderingar på så få rader, men det inser man ju givetvis på en gång.

Jag har kört det två gånger nu. Först på stryket och då 40 rader. Då hade jag 9(!) rätt på enkelraden men körde på att få 4-5 tror jag, samt att jag hade mellan 5-6 ettor (det blev 5 stycken). Då slutade med 4 rader med nio rätt...

Sen i söndags körde jag igen. 40 rader även då (fast jag skrev fel innan). Kommer inte ihåg hur många på enkelraden jag skulle ha men det blev rätt, och sen satte jag att det skulle bli minst 4 bortasegrar (blev väl 6 tror jag). Slutade med 10 rätt samt 3 stycken med 9...

så de man kan säga är att du har 40 enkelrader när du har gjort ditt system?
skulle gärna vilja testa de.. fixar man alla villkor och så i ett tipsprogram? Är det enkelt och fixa dessa system eller är de lite krångligt?
Citera
2012-03-06, 10:45
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
så de man kan säga är att du har 40 enkelrader när du har gjort ditt system?
skulle gärna vilja testa de.. fixar man alla villkor och så i ett tipsprogram? Är det enkelt och fixa dessa system eller är de lite krångligt?

Körde 80 rader denna gången...

Men jodå inte så svårt. För lite mer light version så tanka hem SmarTips (funkar bäst till detta sättet).

* Tippa en enkelrad
* Bestäm hur många rätt du ska ha på den.
* Välj något villkor med 1X2, t.ex max 4 kryss eller minst 7 ettor eller Fler 1 än 2 etc etc
* Med SmarTips kan du sen sätta ungefär hur du vill strecken ska sitta i jämförelse med streckprocent, t.ex mellan 40-45%

Sen är det bara att köra programmet. Om du bara kör detta programmet så trycker du på "slumpa rad" eller liknande. Då får du en rad och om den passar in på ovanstående kriterier är det bara att skriva ner den.

Detta är som sagt en light version, om du bara kör detta programmet.

Ska bara nämna en sak innan du startar. Anledningen till att jag gör detta är dels för att testa och sedan även för att just nu tippar jag som en total kratta. Om jag kör med säkra eller halvor så är det inget snack om saken att jag tippar fel på just dom. Så nu vill jag inte missa fler matcher på ramen utan provar att få fram bra rader med hjälp av sannolikhet. Annars rekommenderar jag att köra på PWTips, och där sätta alla möjliga sorters villkor. Det fungerar bra det med.

Till sist en viktig notis. Spleendid har kört diverse test i en annan tråd (om R och U system) och kom fram till att de färdiga systemen som SvS erbjuder, faktiskt inte är så tokiga..... Läs även den tråden, den är grymt matnyttig. Lycka till!!!!!
Citera
2012-03-06, 11:03
Medlem
1. Arsenal - Milan 1
2. Benfica - Zenit 1
3. Birmingh. - Chelsea 1X2
4. Brist.C - Leicester 2
5. Coventry - Crystal P X2
6. Derby - Blackpool X2
7. Hull - Leeds 1X
8. Peterbor. - Millwall 1X
9. Apoel Nic - Lyon 2