2011-09-19, 18:14
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ha ha. Skrattar gott åt mAOE och hans resonemang om graderingar.

Haha! mAOE är kung. Riktig härlig läsning. Han skriverier är en löpeld direkt från hjärtat. Hoppas han väljer att delta i Stryktips-FM 2011!

Men ja. Angående garderingar och graderingar så har ju jag försökt att förklara skillnaden för ett par personer tidigare, och det kan faktiskt vara värt att förstå detta. Jag skrev t.ex. följande för någon månad sen: https://www.flashback.org/sp32090149

Läs gärna det inlägget, mAOE, och ni andra som säger gradering. Eller så skiter ni fullständigt i det, men det kanske kan vara tänkvärt för att slippa framstå som en idiot när man tippar med polare. Märk dock väl att jag, i det länkade inlägget, faktiskt är öppen för att man borde kunna säga gradering också. Så mig kvittar det egentligen, men det finns folk som märker ord på riktigt även fast kommunikationen går fram. Genom att säga det förväntade slipper man bry sig om eventuella belackare.
Senast redigerad av spleendid 2011-09-19 kl. 18:18.
Citera
2011-09-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Haha! mAOE är kung. Riktig härlig läsning. Han skriverier är en löpeld direkt från hjärtat. Hoppas han väljer att delta i Stryktips-FM 2011!

Men ja. Angående garderingar och graderingar så har ju jag försökt att förklara skillnaden för ett par personer tidigare, och det kan faktiskt vara värt att förstå detta. Jag skrev t.ex. följande för någon månad sen: https://www.flashback.org/sp32090149

Läs gärna det inlägget, mAOE, och ni andra som säger gradering. Eller så skiter ni fullständigt i det, men det kanske kan vara tänkvärt för att slippa framstå som en idiot när man tippar med polare. Märk dock väl att jag, i det länkade inlägget, faktiskt är öppen för att man borde kunna säga gradering också. Så mig kvittar det egentligen, men det finns folk som märker ord på riktigt även fast kommunikationen går fram. Genom att säga det förväntade slipper man bry sig om eventuella belackare.

heheh ny till detta 1½ år tillbaka men du har rätt det e fan inte omöjligt man bara tänker fel man tänker så OTUR! TÄNK RÄTT 1 GÅNG vad fan SPIKA ! litar aldrig på mig själv... ska få in skiten ska fan begravas med den 13 t shirten skiter i har nog nån strategi på G och ska köra på den stenhårt.... sen får det gå som det går JA DÅ ses VI PÅ LÖRDAG!! har den som larm kloocka på luren ffs.. blivit heeellllt lönt 13 matcher all iN!
Citera
2011-09-20, 02:14
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mAOE
[...]ska fan begravas med den 13 t shirten skiter i[...]JA DÅ ses VI PÅ LÖRDAG!! har den som larm kloocka på luren ffs.. 8[...]

Dessa delar fick mig att skratta högt.

Jag skulle säga att jag känner till folk som aldrig verkar sluta bära sin utslitna trettontröja. Det är verkligen en stolthet för somliga. På något sätt fantastiskt.
Citera
2011-09-20, 02:18
Medlem
mAOE är skön

Tror att 13 rätt tröjorna inte går att få tag på längre.
Svenska spel har slutat med dessa har jag hört.

spikar nog dessa på Onsdag:

1. Valencia - Barcelona 2
2. At.Madrid - Sp.Gijon 1
3. Malaga - A.Bilbao 1
4. Chievo - Napoli 2
5. Milan - Udinese 1
6. Palermo - Cagliari
7. Elfsborg - Helsingborg 2
8. Trelleborg - GAIS
9. Norrköping - Gefle
10. Syrianska - Örebro
11. Brighton - Liverpool 2
12. Cardiff - Leicester
13. Everton - West Bromwich
Senast redigerad av splitt 2011-09-20 kl. 02:29.
Citera
2011-09-20, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mAOE
heheh ny till detta 1½ år tillbaka men du har rätt det e fan inte omöjligt man bara tänker fel man tänker så OTUR! TÄNK RÄTT 1 GÅNG vad fan SPIKA ! litar aldrig på mig själv... ska få in skiten ska fan begravas med den 13 t shirten skiter i har nog nån strategi på G och ska köra på den stenhårt.... sen får det gå som det går JA DÅ ses VI PÅ LÖRDAG!! har den som larm kloocka på luren ffs.. blivit heeellllt lönt 13 matcher all iN!

Du skriver som en jävla 11 åring.

Dessutom har Svenska spel slutat med 13 rätt tröjor.
Citera
2011-09-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
mAOE är skön

3. Malaga - A.Bilbao 1
4. Chievo - Napoli 2
5. Milan - Udinese 1
6. Palermo - Cagliari
8. Trelleborg - GAIS
9. Norrköping - Gefle
10. Syrianska - Örebro
12. Cardiff - Leicester

Bra spikar, dock tar jag med kryss på Valencia, Chievo, Elfsborg samt Brighton men det är helt okej att spika dessa..
Jag går dock efter 20 mille och då behövs det minst sagt MINST X:en.
Citera
2011-09-20, 06:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
mAOE är skön

3. Malaga - A.Bilbao 1
4. Chievo - Napoli 2
5. Milan - Udinese 1
6. Palermo - Cagliari
8. Trelleborg - GAIS
9. Norrköping - Gefle
10. Syrianska - Örebro
12. Cardiff - Leicester

Citat:
Ursprungligen postat av SubAdvantage
Bra spikar, dock tar jag med kryss på Valencia, Chievo, Elfsborg samt Brighton men det är helt okej att spika dessa..
Jag går dock efter 20 mille och då behövs det minst sagt MINST X:en.
20 mille gäller ju bara Stryket. I morgon får en ensam vinnare nöja sig med strax över miljonen skulle jag tro.

Är det bara jag som tror på helgardering i Elfsborg - HeIF? Eller menar ni att Elfsborg är så körda nu att de kommer lägga sig ner och förlora utan att bjuda på motstånd?
Citera
2011-09-20, 08:16
Medlem
spleendids avatar
Citat:
20 mille gäller ju bara Stryket. I morgon får en ensam vinnare nöja sig med strax över miljonen skulle jag tro.

Är det bara jag som tror på helgardering i Elfsborg - HeIF? Eller menar ni att Elfsborg är så körda nu att de kommer lägga sig ner och förlora utan att bjuda på motstånd?

Jag håller nog på ditt spår. Glöm inte att Mjällby hade mängder med chanser mot ett galet effektivt Helsingborg senast. Fakta är fortfarande att man blivit av med bra spelare. Men fakta är också att man spelar avslappnat och med övertygelsen om att man är den starkaste maskinen när det är dags för avspark.

Elfsborg däremot härbergerar spelare med stukat självförtroende. Samtidigt vore det en tillräcklig tröst att åtminstone tvåla dit svenska mästarna som andra lag under en hel säsong. Matchen går på konstgräs, och matchen går i Borås. Jag köper ditt val av helgardering men väljer att tro på helsingsborgspoäng, främst då ett lag med så klar ledning inte brukar darra på manschetterna. X2 kanske räcker, då jag ser HIF göra minst en balja.
Citera
2011-09-20, 10:18
Medlem
VitNegers avatar
Denna omgång måste vara en av de på förhand svåraste på länge. Flera allsvenska matcher. Några cupmatcher. Kan bli rejält med missar här.

1. Barca kommer att missa poäng några gånger. Valencia satsar hårt och har haft bra resultat mot Barca på hemmaplan.

4. Man vill ju hitta spikar och Napoli känns riktigt starka den här säsongen. Samtidigt så är Chievo ett habilt lag som säkerligen kommer satsa på att kontra på ett offensivt Napoli. Första målet vinner?

5. Milan är skadedrabbat och har egentligen inte presterat något vettigt rent fotbollsmässigt än. Udinese är däremot riktigt på det.

6. Sydderby. Palermo är väl i grunden bättre men samtidigt fick man stryk mot Atalanta senast.

7. Omöjligt. Helsingborg överpresterar och Ellos underpresterar.

8.Trelleborg kämpar för livsviktiga poäng i botten. Har inte vunnit på fem omgångar. Då brukar det smälla till. Gais är starka men samtidigt har man i princip förlorat tredjeplatsen efter årets sämsta match den senaste omgången.

10.Syrianska behöver likt Trelleborg desperat poäng. Har varit rätt bra det senaste. Örebro har missat ordentligt och verkar gett upp säsongen. Å andra sidan ett bättre lag än Syrianska.

11-13 Cupmatcher. Säger väl det mesta. Tycker att det är stor skrällvarning på Brighton.
Senast redigerad av VitNeger 2011-09-20 kl. 10:22.
Citera
2011-09-20, 13:04
Medlem

seriöst har dem slutat med den tshirten? fan vad tråkigt ska ringa in till dem och terra dem om jag vinner ( nån gång )

mm ganska svår omgång blandade matcher och ingen direkt spik mer än everton, atl madrid, är man kylig spikar man malaga, napoli, elfsborg helsingborg 1x2 kan gå hur som den matchen tom kanske räcker med 1X sen resten e svåra... liverpool kör över? bör man ha med X på Barca? barcar dödar allt
Senast redigerad av mAOE 2011-09-20 kl. 13:10.
Citera
2011-09-20, 16:19
Medlem
charkovs avatar
Europatipset 21/09 2011

M32
3. Malaga - A.Bilbao X

4. Chievo - Napoli X 2
5. Milan - Udinese X
6. Palermo - Cagliari X

7. Elfsborg - Helsingborg X 2
8. Trelleborg - GAIS 1 X
9. Norrköping - Gefle 2

10. Syrianska - Örebro X 2
12. Cardiff - Leicester 2
13. Everton - West Bromwich X 2

Tror på många X denna omgången.
Citera
2011-09-20, 16:40
Medlem
Citat:

Blandade såklart ihop..skrev i båda trådarna.
Går såklart efter MILJONEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in