Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nu gäller det som sagt att blicka framåt. 3 millar i jackpott på tisdagens landskampskupong. Har redan börjat fundera lite kring matcherna.
"Säkra" spikar:
Sverige, Italien(?), Holland, England
Chansspikar: Frankrike, Kroatien, Bosnien (minst en av dessa kommer kuka, men vilken/vilka?)
Potentiella helgarderingar(?):
Island - Cypern
Estland - Nordirland
Danmark - Norge
Vad tror ni andra?
Jag håller med dig till fullo på de säkra spikarna. Att Sveriges match är med på kupongen känns nästan som ett hån. Självklart vinner vi.
Holland vinner stort som vanligt och England gör vad som krävs trots grannlandsrivaliteten.
Italien på hemmaplan är något jag håller för mycket sannolikt.
Frankrike släpper inte tre poäng om de inte får en utvisad. Kroatien känns osäkra just nu, och det är närmast läge för en helgardering där. Bosnien är däremot ett bra spikalternativ i min bok, speciellt som vi fick svart på vitt för några dagar sedan. Men vem vet när revanschlustan tar över hos beloryssarna. Kommer nog ändå att lita på Bosnien som ett säkert kort, av de tre nämnda matcherna i det här stycket.
Jag vill även räkna med Schweiz till skaran av attraktiva spikar. Har Bulgarien gjort någon glad det senaste året? De senaste 17 åren? Deras luft gick ut mot Sverige i VM 94. Se, där strålar fortfarande en nation med punkterade drömmar om medalj i ett stort mästerskap, och lille Hristo odlar fortfarande sina grästuvor på hjässan.
Potentiella helgarderingar: Kroatien, Österrike, Danmark, Estland, Island.
Varning för: Moldavien som vill göra en bättre match än senast och kommer att jävlas duktigt med magyarerna. Å andra sidan fick Ungern blodad tand efter segern mot Sverige, vilket talar för att man håller stilen här. Svårt. Eventuellt tillräckligt med X2.