2009-03-14, 16:49
Medlem
bernad_laws avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=870096

Var den olaglig eller mot reglerna på något sätt?

Jag kan förvisso förstå om FB inte vill vara medhjälpare till terrorism motsvarade, men jag tycker ämnet ändå borde få diskuteras. Eller är det Mi5 som trycker på?
Citera
2009-03-14, 17:08
Medlem
Snövits avatar
Därför:

Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar kommersiell reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte tillåtet att använda diskussionsforumet för annonsering.

Undantag:

Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.
Det är tillåtet med bortskänkes-annonser i avdelningen "Recycle your stuff", med undantag för all hantering av läkemedel och droger.
Citera
2009-03-14, 17:16
Medlem
bernad_laws avatar
Aha han planerade att tjäna pengar på rekryteringen. Då förstår jag. Tack för ett snabbt svar; tråden kan låsas om du vill.
Citera
2009-03-14, 17:26
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Aha han planerade att tjäna pengar på rekryteringen. Då förstår jag. Tack för ett snabbt svar; tråden kan låsas om du vill.
Det är inte alls säkert att pengar var inblandade men det spelar inte så stor roll. FB är inget annonsplank och därför är inte den typen av trådar okej.
Citera
2009-03-14, 21:29
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
https://www.flashback.org/showthread.php?t=870096

Var den olaglig eller mot reglerna på något sätt?

Jag kan förvisso förstå om FB inte vill vara medhjälpare till terrorism motsvarade, men jag tycker ämnet ändå borde få diskuteras. Eller är det Mi5 som trycker på?
På tal om det skulle jag gärna vilja ha ett forum där man diskuterar terrorism. Jag vet att det har diskuterats tidigare i den här avdelningen, men verkar ha runnit ut i sanden. Synd, jag tror att det finns ett stort underlag för detta.
Citera
2009-03-14, 21:41
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
På tal om det skulle jag gärna vilja ha ett forum där man diskuterar terrorism. Jag vet att det har diskuterats tidigare i den här avdelningen, men verkar ha runnit ut i sanden. Synd, jag tror att det finns ett stort underlag för detta.
Det börjar med aktivism, sen börjar man med terrorism. Eftersom det finns terrorister och aktivister från alla politiska håll och kanter kanske ett gemensamt fora vore något? Det känns knepigt att diskutera aktivism som inte har med afa eller annan vänster att göra som läget är nu.

Så absolut, ett fora där terrorism får diskuteras är absolut något som vore trevligt.
Citera
2009-03-15, 00:21
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Alltså terrorism borde ju vara under vapen-militär.
Då kan man diskutera diverse grupperingar, man kan diskutera hur att gå till väga ifall man vill spränga något om man nu vill det och så.

Fast samtidigt så finns det ett problem. Allt sedan det här "kriget mot terrorismen" startat så har USA börjat namge alla grupper de ogillar för terrorister/stater som stödjer terrorism.
lite som Nazi-Tyskarna kallade precis alla som sprängde saker för dem för terrorister.

Så ett underforum för irregulära styrkor/grupperingar av olika slag och hur att starta sådana osv kanske skulle vara intressant? Jag bablar bara på, gör jag inte?

Bryr mig egentligen inte så mycket, är bara jävligt ledsen att jag inte hann se tråden angående RIRA rekrytering. Inte för att jag skulle joina men det skulle vara kul att se hur den var utformad och om det faktiskt finns sidor, öppet på nätet för sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in